eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2748
  • Data wpłynięcia: 2014-09-16
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-11-07
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1554

2748


3

Pkt. 5
Art. 9 ust. 2 projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju





Pkt. 5a
Art. 13f ust. 2b projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju





Pkt 5b
Art. 13g ust. 2a - 2c oraz Art. 13j projektu ustawy o zmianie
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju





Pkt. 6a
Art. 13e ust. 6 projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju





Pkt 6b
Art. 13g ust. 2 pkt. 1 ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

morza przez statki
i Rozwoju





Pkt 6c
Art. 36 c ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

statki
i Rozwoju





Pkt 6d
Art. 13f ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

statki
i Rozwoju





Pkt 7
§ 3. 1 projektu rozporządzenia w sprawie wymagań dotyczących
Minister Infrastruktury


zawartości siarki w paliwie ż eglugowym
i Rozwoju w porozumieniu Pełna transpozycja
ust. 7

z Ministrem Gospodarki

(w zakresie:



art. 4b
§ 4 projektu rozporządzenia w sprawie wymagań dotyczących
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

zawartości siarki w paliwie ż eglugowym
i Rozwoju w porozumieniu
art. 4c)

z Ministrem Gospodarki


Art. 13c projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja
ust. 8
zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju

(w zakresie:



art. 4d i 4e



Art. 13d projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja
zanieczyszczaniu morza przez statki
i Rozwoju



4

Art. 4f)
-
-
nie wymaga transpozycji



(zapis fakultatywny)




ust. 9
Art. 13g ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

statki
i Rozwoju





ust. 10
Art. 13g ust. 3 ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

przez statki w związku z art. 29 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r.
i Rozwoju


o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw,






ust. 11
-
-
nie wymaga transpozycji




ust. 12
-
-
nie wymaga transpozycji




ust. 13
-
-
nie wymaga transpozycji




ust. 14
Art. 38 projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja
zanieczyszczaniu morza przez statki oraz art. 36a ust. 10, art. 36c,
i Rozwoju

art. 37 ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki


Art. 2
-
-
nie wymaga transpozycji

Art. 3
-
-
nie wymaga transpozycji

Art. 4
-
-
nie wymaga transpozycji

Załącznik 1
Art. 13c ust.4 ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja

przez statki
i Rozwoju




Załącznik 2
Art. 13c ust.5 ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza
Minister Infrastruktury
Pełna transpozycja
przez statki
i Rozwoju





TYTUŁ PROJEKTU:
Projekt ustawy o zmianie o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki
TYTUŁ WDRAŻANEGO AKTU PRAWNEGO / Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/33/UE z dnia 21 listopada 2012 r.
WDRAŻANYCH AKTÓW PRAWNYCH 1):
zmieniającej dyrektywę Rady 1999/32/WE w zakresie zawartości siarki w paliwach
ż eglugowych (Dz. Urz. UE L 327 z 27.11.2012, str. 1).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRZEPISY UNII EUROPEJSKIEJ 2)

Jedn.
Treść przepisu UE 3)
Koniec
Jedn.
Treść przepisu/ów projektu (*)
Uzasadnienie
red.
zność
red.
uwzględnienia
wdroż e (*)
w
projekcie
nia
przepisów

wykraczający
T / N
ch
poza
minimalne
wymogi
prawa

UE
(**)
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/33/UE z dnia 21 listopada 2012 r. zmieniającej dyrektywę Rady 1999/32/WE w zakresie zawartości siarki w
paliwach ż eglugowych (Dz. Urz. UE L 327 z 27.11.2012, str. 1).

Art. 1 Niniejszą dyrektywą wprowadza się zmiany w T

Stosowanie paliw określonych w art. 3a będzie
dyrektywie 1999/32/WE w zakresie następujących
uwzględnione w projekcie rozporządzenia MIR
przepisów:
w sprawie wymagań dotyczących zawartości siarki w
1) art. 1 ust. 2 lit. h) otrzymuje brzmienie:
paliwie ż eglugowym

„h) bez uszczerbku dla art. 3a, paliw stosowanych na
pokładach statków stosujących metody redukcji emisji
zgodnie z art. 4c i 4e.”;

2) w art. 2 wprowadza się następujące zmiany:
N

Definicje paliw wymienione w art. 2 dyrektywy

zostały określone w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006r.
a) pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

o systemie monitorowania i kontrolowania jakości
„1. ciężki olej opałowy oznacza: — każ de ropopochodne
paliw (Dz.U.2006.169.1200 z późn. zm.)
paliwo ciekłe, z wyjątkiem paliwa ż eglugowego,


wchodzące w zakres kodów CN 2710 19 51 do 2710 19
1

68, 2710 20 31, 2710 20 35, 2710 20 39, lub


— każ de ropopochodne paliwo ciekłe, inne niż olej


napędowy określony w pkt 2 i 3, które, z powodu


ograniczeń jego destylacji, zalicza się do kategorii


cięż kich olejów opałowych przeznaczonych do uż ycia


jako paliwo, gdzie mniej niż 65 % objętości (włączając


straty) destyluje w temperaturze 250 °C metodą ASTM


D86. Jeśli destylacja nie moż e być ustalona metodą

ASTM D86, produkt rafineryjny jest również zaliczany

do kategorii cięż kich olejów opałowych




2. olej napędowy oznacza: — każ de ropopochodne


paliwo ciekłe, z wyjątkiem paliwa ż eglugowego,


wchodzące w zakres kodów CN 2710 19 25, 2710 19


29, 2710 19 47, 2710 19 48, 2710 20 17 lub 2710 20 19,

lub


— każ de ropopochodne paliwo ciekłe, z wyjątkiem


paliwa ż eglugowego, którego mniej niż 65 % objętości


(włączając straty) destyluje w temperaturze 250 °C i


którego co najmniej 85 % objętości (włączając straty)



destyluje w temperaturze 350 °C, przy uż yciu metody


ASTM D86.


Oleje
napędowe
do
silników
wysokopręż nych,

zdefiniowane w art. 2 pkt 2 dyrektywy 98/70/WE

Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października

1998 r. odnoszącej się do jakości benzyny i olejów

napędowych (*), są wyłączone z niniejszej definicji.

Paliwa uż ywane w maszynach niebędących pojazdami


drogowymi oraz ciągnikach rolniczych są również


wyłączone z niniejszej definicji;


b) pkt 3a i 3b otrzymują brzmienie:
T

„3a. olej ż eglugowy typu diesel oznacza każ de paliwo
Definicje paliw ż eglugowych wymienione w art.2 pkt
ż eglugowe zdefiniowane dla klasy DMB w tabeli I ISO
3a i 3b dyrektywy będą zastosowane w projekcie
8217 z wyjątkiem odniesienia do zawartości siarki;
rozporządzenia
MIiR
w
sprawie
wymagań
dotyczących zawartości siarki w paliwie ż eglugowym
3b. olej napędowy ż eglugowy oznacza każ de paliwo
(na podstawie art. 13f ust. 3 ustawy z dnia 16 marca
ż eglugowe zdefiniowane dla klas DMX, DMA i DMZ w
2

tabeli I ISO 8217 z wyjątkiem odniesienia do zawartości
1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
siarki;”;
statki (Dz. U. z 2012 r. poz. 1244)





c) pkt 3m otrzymuje brzmienie:
Art. 1. W ustawie z dnia 16 marca 1995 r. o
„3m. metoda redukcji emisji oznacza każ dy element
zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (Dz.
instalacji, materiał lub każ de urządzenie montowane
U. z 2012 r. poz. 1244) wprowadza się następujące
na statku lub inną procedurę, alternatywne paliwo
zmiany:
lub metodę zgodności, stosowane jako alternatywa

dla
niskosiarkowych
paliw
ż eglugowych
art. 13c - 13d otrzymują brzmienie:
spełniających
wymogi
określone
w
niniejszej
dyrektywie, które moż na zweryfikować, oznaczyć
6)
„Art. 13c. 1.
Z
zastrzeż eniem
wyjątków
ilościowo i zastosować;”;
określonych w Konwencji MARPOL oraz w ust. 2,

zabrania się na statkach o polskiej przynależ ności oraz
na statkach o obcej przynależ ności przebywających w
polskich obszarach morskich uż ywania paliwa
ż eglugowego
niespełniającego
wymagań
lub
dodatkowych kryteriów jakościowych określonych w
przepisach wydanych na podstawie art. 13f ust. 3 i 4.

2. Na statkach o polskiej przynależ ności oraz na
statkach o obcej przynależ ności przebywających w
polskich obszarach morskich dopuszcza się, jako
alternatywę dla stosowania paliwa ż eglugowego
spełniającego wymagania i dodatkowe kryteria
jakościowe określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 13f ust. 3 i 4, stosowanie metod
redukcji emisji.

3. Przez metodę redukcji emisji rozumie się element
instalacji, materiał, urządzenie instalowane na statku,
procedurę, alternatywne paliwo lub inną metodę,
zapewniające osiągnięcie redukcji emisji dwutlenku
siarki, którą moż na zweryfikować, oznaczyć ilościowo
i zastosować. Minimalne kryteria, które powinny
3

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: