eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2294
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2294-cz-II

- 2 - 
 
2) 
„funkcjonariusz” – funkcjonariusza Agencji Wywiadu. 
§ 3. 1. Urlopów,  o  których  mowa  w  §  1  pkt  1  lit.  a,  c,  e,  f  oraz  i,  udziela  się  na  pisemny 
wniosek funkcjonariusza. 
2. Urlopów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, g i h, można udzielić na pisemny wniosek 
funkcjonariusza. 
3. Urlopu, o którym mowa w § 1 pkt 1 lit. d, na wniosek komisji lekarskiej AW udziela 
funkcjonariuszowi przełożony właściwy w sprawach osobowych. 
§ 4. Wnioskując o udzielenie urlopu, o którym mowa w § 1 pkt 1: 
1) 
lit. a–c, e, g, h oraz i – funkcjonariusz wskazuje przewidywane miejsce pobytu oraz sposób, 
w jaki można z nim będzie nawiązać kontakt podczas tego urlopu; 
2) 
lit. f–h – funkcjonariusz wskazuje powody uzasadniające udzielenie mu tego urlopu. 
§ 5. 1. Udzielając  urlopu,  o  którym  mowa  w  §  1  pkt  1  lit.  a,  c  i  e,  uwzględnia  się  plan 
urlopów ustalony przez kierownika jednostki organizacyjnej Agencji Wywiadu w oparciu 
o wnioski funkcjonariuszy,  konieczność  zapewnienia  normalnego  toku  służby  w  jednostce 
organizacyjnej Agencji Wywiadu i prawo funkcjonariuszy do wypoczynku. 
2. Z planem urlopów, o którym mowa w ust. 1, kierownik jednostki organizacyjnej Agencji 
Wywiadu zapoznaje wszystkich podległych mu funkcjonariuszy. 
§ 6. W sprawach urlopów, o których mowa w § 1, jest właściwy Szef AW lub upoważniony 
przez niego przełożony funkcjonariusza właściwy w sprawach osobowych. 
§ 7. 1. Odwołanie funkcjonariusza z urlopów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a–c, h oraz i, 
a  także  wstrzymanie  udzielenia  tego  urlopu  w  całości  lub  w  części  następuje  przez  wydanie 
funkcjonariuszowi,  przez  przełożonego  właściwego  w  sprawach  osobowych,  polecenia 
służbowego  przekazanego  osobiście,  za  pomocą  środków  łączności  lub w inny zwyczajowo 
przyjęty sposób. 
2. Przesunięcie terminu udzielenia urlopów, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a–c, h oraz i, 
w całości lub w części, może nastąpić na wniosek funkcjonariusza, złożony nie później niż 3 dni 
przed terminem, o przesunięcie którego wnioskuje funkcjonariusz. 
3. Przełożony funkcjonariusza właściwy w sprawach osobowych odnotowuje fakt: 
- 3 - 
 
1) 
odwołania  funkcjonariusza  z  urlopu  na  wniosku  o  udzielenie  tego  urlopu,  podając 
przyczynę  oraz  datę  odwołania  z  tego  urlopu,  a  także  liczbę  dni  niewykorzystanych 
w ramach tego urlopu przez funkcjonariusza w związku z odwołaniem go z tego urlopu; 
2) 
wstrzymania udzielenia funkcjonariuszowi urlopu na wniosku o udzielenie tego urlopu, 
podając przyczynę, datę wstrzymania udzielenia tego urlopu oraz informację, jakiej części 
urlopu dotyczy wstrzymanie. 
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.) 
 
 
PREZES RADY MINISTRÓW 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                 
1)  Niniejsze  rozporządzenie  było  poprzedzone  rozporządzeniem  Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 lipca 2011 r. 
w sprawie urlopów funkcjonariuszy Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 159, poz. 950). 
- 4 - 
 
 
UZASADNIENIE 
Projekt  przedmiotowego  rozporządzenia  stanowi  wykonanie  upoważnienia 
ustawowego zawartego w art. 100 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.  
Projekt  rozporządzenia  określa  tryb  postępowania  a  także  przełożonych  właściwych 
w sprawach: 
1)  udzielania urlopu wypoczynkowego, dodatkowego,  bezpłatnego,  zdrowotnego, 
szkoleniowego oraz okolicznościowego,  
2)  odwołania  funkcjonariusza  z  urlopu  wypoczynkowego,  dodatkowego  oraz 
bezpłatnego, 
3)  wstrzymania udzielenia urlopu wypoczynkowego, dodatkowego oraz bezpłatnego,  
4)  przesunięcia  terminu  udzielenia  urlopu  wypoczynkowego,  dodatkowego  oraz 
bezpłatnego. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku  o  działalności  lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z  późn.  zm.).  Ponadto  zgodnie 
z § 52  uchwały  nr  190  Rady  Ministrów  z  dnia  29  października  2013  r.  Regulamin pracy 
Rady Ministrów (M.P.  poz.  979)  projekt  podlega  udostępnieniu  na  stronie  internetowej 
Rządowego  Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot 
projektowanego rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
- 5 - 
 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1.  Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany  z  zainteresowanymi 
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie 
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW. 
 
2.  Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, 
jakie  może  wywołać  wejście  w  życie  omawianej  regulacji,  spowodował  odstąpienie  od 
poddawania go konsultacjom społecznym. 
 
3.  Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, 
w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy  projekt  nie  wywoła  skutków  społecznych,  w  szczególności  mających 
wpływ  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym  na 
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście  w  życie  rozporządzenia  nie  spowoduje  skutków  finansowych  dla  budżetu 
państwa, w tym budżetu AW. 
 
 
 
 
17/03-kt 
Projekt 
ROZPORZĄDZENIE 
PREZESA RADY MINISTRÓW 
z dnia 
w sprawie przydzielania, zwalniania oraz opróżniania lokali mieszkalnych, kwater 
tymczasowych, domów jednorodzinnych oraz zakwaterowania przeznaczonych dla 
funkcjonariuszy Agencji Wywiadu 
Na podstawie art. 106 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz.  …) 
zarządza się, co następuje: 
§ 1. Rozporządzenie  określa  tryb  przydziału,  zwalniania  i  opróżniania  lokali 
mieszkalnych, domów jednorodzinnych i kwater tymczasowych przeznaczonych  dla 
funkcjonariuszy AW oraz wzory wniosków o przydział lokalu i tymczasowej kwatery. 
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 
1)  „ustawie” – rozumie się przez to ustawę z dnia … o Agencji Wywiadu; 
2)  „funkcjonariuszu” – rozumie się przez to funkcjonariusza Agencji Wywiadu; 
§ 3. Decyzję w sprawie przydziału i opróżnienia lokalu mieszkalnego oraz tymczasowej 
kwatery wydaje Szef Agencji Wywiadu lub upoważniony przez niego funkcjonariusz, zwani 
dalej „organem”. 
§ 4. 1. Lokal  mieszkalny  przydziela  się  na  wniosek  funkcjonariusza  w  służbie  stałej 
skierowany bezpośrednio do organu. 
2. Wzór  wniosku  o  przydział  lokalu  mieszkalnego  określa  załącznik  nr  1  do 
rozporządzenia. 
§ 5. 1. Przy  przydziale  lokalu  mieszkalnego  uwzględnia  się  w  pierwszej  kolejności 
funkcjonariusza w służbie stałej: 
1)  nieposiadającego samodzielnego lokalu mieszkalnego; 
2)  przeniesionego z urzędu do służby w innej miejscowości. 
2. W  pozostałych  przypadkach  funkcjonariuszowi  w  służbie  stałej  przydziela  się  lokal 
mieszkalny w kolejności wynikającej z daty złożenia wniosku o przydzielenie lokalu. 
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 54 . [ 55 ] . 56 ... 70 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: