Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
- 7 -
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 72 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) sposób organizacji systemu szkolenia zawodowego w AW,
2) tryb organizowania szkoleń zawodowych,
3) sposób i formy prowadzenia szkoleń zawodowych,
4) sposób przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 70 ust. 1, oraz skalę ocen,
5) sposób usprawiedliwiania nieobecności podczas szkolenia zawodowego,
nieobecności podczas przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 70 ust. 1, oraz
nieobecności na egzaminie
– uwzględniając konieczność zapewnienia funkcjonariuszom skutecznego systemu
szkolenia zawodowego oraz umożliwienia im podnoszenia kwalifikacji w celu należytego
wykonywania zadań służbowych, a także zróżnicowania sposobu i trybu składania
egzaminów w zależności od rodzaju szkolenia zawodowego oraz zapewnienia prawidłowej
realizacji szkoleń zawodowych funkcjonariuszy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
- 8 -
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych,
w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
15/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 76 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 76 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy o Agencji Wywiadu, zwanej dalej „ustawą”;
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym.
§ 2. 1. Funkcjonariusz Agencji Wywiadu, zwany dalej „funkcjonariuszem”, składa
oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu stosunku służbowego w terminie
14 dni od dnia rozpoczęcia służby.
2. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy.
3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku służbowego:
1)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 51 ust. 1 i 2 ustawy, na pisemne
żądanie przełożonego właściwego w sprawach osobowych, przed wydaniem rozkazu
o zwolnieniu ze służby;
2)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 51 ust. 3 ustawy, równocześnie
z pisemnym zgłoszeniem wystąpienia ze służby.
4. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia ustania stosunku pracy.
§ 3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym na pisemne żądanie
Szefa AW w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania.
§ 4. 1. Analiza oświadczenia o stanie majątkowym obejmuje:
1)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z treścią oświadczenia złożonego
poprzednio; nie dotyczy to oświadczenia złożonego przy nawiązywaniu stosunku
służbowego;
- 2 -
2)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z innymi informacjami
znajdującymi się w aktach osobowych funkcjonariusza.
2. Wyniki analizy oświadczenia o stanie majątkowym zawarte są w notatce służbowej
sporządzonej przez osobę dokonującą analizy i po oznaczeniu klauzulą „zastrzeżone”
dołączone do oświadczenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
- 3 -
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 76 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu, zwanej dalej „ustawą”.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 76 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy,
2) sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym
–
uwzględniając konieczność zapewnienia rzetelnej analizy złożonych oświadczeń o stanie
majątkowym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 72 ust. 1 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) sposób organizacji systemu szkolenia zawodowego w AW,
2) tryb organizowania szkoleń zawodowych,
3) sposób i formy prowadzenia szkoleń zawodowych,
4) sposób przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 70 ust. 1, oraz skalę ocen,
5) sposób usprawiedliwiania nieobecności podczas szkolenia zawodowego,
nieobecności podczas przeprowadzania oceny, o której mowa w art. 70 ust. 1, oraz
nieobecności na egzaminie
– uwzględniając konieczność zapewnienia funkcjonariuszom skutecznego systemu
szkolenia zawodowego oraz umożliwienia im podnoszenia kwalifikacji w celu należytego
wykonywania zadań służbowych, a także zróżnicowania sposobu i trybu składania
egzaminów w zależności od rodzaju szkolenia zawodowego oraz zapewnienia prawidłowej
realizacji szkoleń zawodowych funkcjonariuszy.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
- 8 -
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia
dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych,
w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu AW.
15/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
P R E Z E S A R A D Y M I N I S T R Ó W
z dnia
w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy Agencji Wywiadu
Na podstawie art. 76 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu (Dz. U. poz. …)
zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 76 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy o Agencji Wywiadu, zwanej dalej „ustawą”;
2)
sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym.
§ 2. 1. Funkcjonariusz Agencji Wywiadu, zwany dalej „funkcjonariuszem”, składa
oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu stosunku służbowego w terminie
14 dni od dnia rozpoczęcia służby.
2. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy nawiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia pracy.
3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku służbowego:
1)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 51 ust. 1 i 2 ustawy, na pisemne
żądanie przełożonego właściwego w sprawach osobowych, przed wydaniem rozkazu
o zwolnieniu ze służby;
2)
w przypadku zwolnienia ze służby na podstawie art. 51 ust. 3 ustawy, równocześnie
z pisemnym zgłoszeniem wystąpienia ze służby.
4. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym przy rozwiązywaniu
stosunku pracy poza służbą w terminie 14 dni od dnia ustania stosunku pracy.
§ 3. Funkcjonariusz składa oświadczenie o stanie majątkowym na pisemne żądanie
Szefa AW w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania.
§ 4. 1. Analiza oświadczenia o stanie majątkowym obejmuje:
1)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z treścią oświadczenia złożonego
poprzednio; nie dotyczy to oświadczenia złożonego przy nawiązywaniu stosunku
służbowego;
- 2 -
2)
porównanie treści oświadczenia o stanie majątkowym z innymi informacjami
znajdującymi się w aktach osobowych funkcjonariusza.
2. Wyniki analizy oświadczenia o stanie majątkowym zawarte są w notatce służbowej
sporządzonej przez osobę dokonującą analizy i po oznaczeniu klauzulą „zastrzeżone”
dołączone do oświadczenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PREZES RADY MINISTRÓW
- 3 -
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 76 ust. 9 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu, zwanej dalej „ustawą”.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) terminy składania oświadczeń o stanie majątkowym, o których mowa w art. 76 ust. 1
pkt 1 i 3 ustawy,
2) sposób analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym
–
uwzględniając konieczność zapewnienia rzetelnej analizy złożonych oświadczeń o stanie
majątkowym.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik

-
2294-cz-II
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei