Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
- 2 -
4. Szef AW, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może wyrazić zgodę na:
1)
szkolenie funkcjonariusza, w formie indywidualnej, organizowane i prowadzone przez
OSAW;
2)
szkolenie, o którym mowa w art. 68 ust. 2 pkt 1–3 ustawy, funkcjonariusza
wykonującego czynności operacyjno-rozpoznawcze organizowane i prowadzone przez
inną niż OSAW jednostkę organizacyjną;
3)
szkolenie funkcjonariusza
wykonującego czynności operacyjno-rozpoznawcze,
organizowane i prowadzone poza AW.
§ 3. 1. Szkolenia są prowadzone zgodnie z rocznym planem szkoleń opracowanym
w OSAW. Plan szkoleń powinien uwzględniać potrzeby szkoleniowe zgłaszane przez
jednostki organizacyjne.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, jest zatwierdzany przez Szefa AW.
§ 4. 1. Szkolenia organizowane przez OSAW są prowadzone w oparciu o ramowe
i szczegółowe programy szkolenia.
2. Ramowy program szkolenia jest opracowywany w OSAW, przy współpracy z Radą
Programową OSAW, i zatwierdzany, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej
właściwej w sprawach osobowych, przez Szefa AW.
3. Program szkolenia, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać w szczególności:
1)
nazwę szkolenia;
2)
nazwę jednostki organizacyjnej organizującej i prowadzącej szkolenie;
3)
zasady postępowania kwalifikacyjnego;
4)
formę i system prowadzenia szkolenia oraz ogólne zasady jego przebiegu;
5)
bloki tematyczne szkolenia;
6)
metodykę realizacji bloków tematycznych szkolenia;
7)
formę zakończenia szkolenia.
4. Szczegółowy program szkolenia jest opracowywany odpowiednio w:
1)
OSAW;
2)
jednostce organizacyjnej organizującej i prowadzącej szkolenie.
5. Program, o którym mowa w ust. 4, jest zatwierdzany odpowiednio przez Komendanta
OSAW lub kierownika jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 4 pkt 2, i powinien
zawierać w szczególności:
1)
cel szkolenia;
- 3 -
2)
przedmioty szkolenia w ramach bloków tematycznych;
3)
formę realizacji poszczególnych tematów szkolenia i ich wymiar czasowy;
4)
szczegółowy rozkład zajęć szkolenia i ich wymiar czasowy;
5)
wskazanie osób prowadzących szkolenie z poszczególnych przedmiotów;
6)
formę sprawdzania wiedzy na poszczególnych etapach szkolenia.
§ 5. Na szkolenia funkcjonariusz jest kierowany rozkazem personalnym kierownika
jednostki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych, na wniosek kierownika jednostki
organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
§ 6. Podczas szkolenia podstawowego funkcjonariusz podlega ocenie pod kątem
przestrzegania dyscypliny służbowej, umiejętności współdziałania w grupie, posiadanych
zdolności i predyspozycji do służby w AW oraz możliwości adaptacji zawodowej.
§ 7. Szkolenie na pierwszy stopień chorążego stanowi kontynuację oraz poszerzenie
treści programowych szkolenia podstawowego i ma na celu podwyższenie kwalifikacji
zawodowych funkcjonariusza mającego pełnić służbę w korpusie chorążych.
§ 8. 1. Szkolenie na pierwszy stopień oficerski stanowi poszerzenie dotychczasowego
szkolenia zawodowego funkcjonariusza i służy pogłębianiu jego wiedzy oraz umiejętności
zawodowych koniecznych do należytego wykonywania zadań służbowych w korpusie
oficerów.
2. Szkolenie na pierwszy stopień oficerski może być realizowane w OSAW w ramach:
1)
kursu oficerskiego stacjonarnego dla nowo przyjętych funkcjonariuszy AW
z przeznaczeniem skierowania ich do wykonywania czynności operacyjno-
-rozpoznawczych;
2)
kursu oficerskiego indywidualnego dla wybranych, nowo przyjętych funkcjonariuszy
AW z przeznaczeniem skierowania ich do wykonywania czynności operacyjno-
-rozpoznawczych oraz pracujących już w AW funkcjonariuszy, a nieposiadających
jeszcze ukończonego kursu oficerskiego na pierwszy stopień oficerski;
3)
kursu oficerskiego indywidualnego o profilu administracyjnym dla funkcjonariuszy AW
niewykonujących w służbie czynności operacyjno-rozpoznawczych.
3. Na szkolenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, można skierować funkcjonariusza
AW, który spełnia warunki wymienione w art. 69 ust. 3 ustawy, a ponadto:
1)
przeszedł pozytywnie postępowanie kwalifikacyjne;
- 4 -
2)
posiada znajomość języka obcego na poziomie pozwalającym na swobodne
komunikowanie się lub jego zaawansowanie daje gwarancję na zdanie egzaminu
resortowego w krótkim czasie.
§ 9. 1. Szkolenia, o których mowa w § 2 ust. 1, mają na celu doskonalenie wiedzy
i umiejętności zawodowych funkcjonariusza, w tym umiejętności posługiwania się językami
obcymi.
2. Na szkolenia, o których mowa w ust. 1, można skierować funkcjonariusza, który
spełnia następujące warunki:
1)
pełni służbę na stanowisku wymagającym dodatkowych kwalifikacji;
2)
szkolenie jest zgodne z planami kadrowymi jednostki organizacyjnej.
§ 10. 1. Komendant OSAW pisemnie informuje kierowników jednostek organizacyjnych
o terminie, zasadach oraz warunkach, rodzaju i planowanym terminie szkolenia oraz systemie
jego prowadzenia.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, Komendant OSAW przesyła w terminie 30 dni
przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia.
§ 11. 1. Szkolenia, organizowane przez OSAW, prowadzi się w formie szkolenia
grupowego, w systemie stacjonarnym i indywidualnym.
2. Funkcjonariusz skierowany rozkazem personalnym do odbycia szkolenia, zwany dalej
„słuchaczem”, może odbywać szkolenie w systemie skoszarowanym, jeżeli przewiduje to
program szkolenia i jest to niezbędne do prawidłowej jego realizacji.
Rozdział 3
Sposób przeprowadzania oceny, skala ocen oraz sposób usprawiedliwiania nieobecności
§ 12. Postępy w nauce słuchacza, sprawdza się przez dokonywanie ocen:
1)
bieżących;
2)
okresowych.
§ 13. Ocena bieżących postępów słuchacza w nauce jest prowadzona w formie
sprawdzianu:
1)
ustnego lub pisemnego;
2)
umiejętności praktycznych.
- 5 -
§ 14. 1. Ocena okresowa postępów słuchacza w nauce następuje po zakończeniu
realizacji:
1)
przedmiotu;
2)
bloku tematycznego;
3)
części szkolenia.
2. Ocena okresowa postępów słuchacza w nauce jest prowadzona w formie zaliczenia
lub egzaminu z poszczególnych przedmiotów przewidzianych programem szkolenia, zwanego
dalej „egzaminem cząstkowym”.
§ 15. Sprawdziany, zaliczenia oraz egzaminy cząstkowe z przedmiotów objętych
programem szkolenia przeprowadzają osoby, o których mowa w § 4 ust. 5 pkt 5.
§ 16. 1. Do oceny postępów słuchacza w nauce stosuje się następującą skalę ocen:
1)
5 – bardzo dobry (bdb);
2)
4 – dobry (db);
3)
3 – dostateczny (dst);
4)
2 – niedostateczny (ndst).
2. Uzyskanie oceny niedostatecznej z zaliczenia lub egzaminu cząstkowego,
przewidzianych programem szkolenia, skutkuje niedopuszczeniem słuchacza do egzaminu
kończącego szkolenie, zwanego dalej „egzaminem końcowym”.
3. Słuchacz, który nie uzyskał zaliczenia lub nie zdał egzaminu cząstkowego w terminie
przewidzianym programem szkolenia, ma prawo do jednego poprawkowego zaliczenia lub
egzaminu cząstkowego, w terminie wyznaczonym przez osobę, o której mowa w § 4 ust. 5
pkt 5.
4. Oceny otrzymane w trakcie szkolenia stanowią podstawę do wystawienia oceny
zaliczającej dany przedmiot i uprawniają do przystąpienia do egzaminu. Stosuje się
następującą skalę ocen:
1)
od 4,51 do 5,00 – bardzo dobry (5);
2)
od 3,51 do 4,50 – dobry (4);
3)
od 2,51 do 3,50 – dostateczny (3);
4)
od 2,00 do 2,50 – niedostateczny (2).
§ 17. 1. W przypadku, o którym mowa w art. 58 ust. 16 ustawy, rozkaz personalny
o usunięciu słuchacza ze szkolenia wydaje kierownik jednostki organizacyjnej właściwej
- 6 -
w sprawach osobowych na uzasadniony wniosek podmiotu organizującego lub prowadzącego
szkolenie.
2. Skierowanie słuchacza na ponowne szkolenie może nastąpić nie wcześniej niż po
upływie roku od daty usunięcia go ze szkolenia.
§ 18. Usprawiedliwienia nieobecności dokonuje się pisemnie, a w przypadku, gdy jej
termin i przyczyna spowodowana była zdarzeniem nagłym – za pomocą środków komunikacji
zapewniających dotarcie informacji o nieobecności do prowadzącego szkolenie,
przeprowadzającego ocenę albo członka komisji egzaminacyjnej.
Rozdział 4
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 19. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2003 r.
w sprawie szkolenia zawodowego funkcjonariuszy w Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 141, poz. 1360).
4. Szef AW, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może wyrazić zgodę na:
1)
szkolenie funkcjonariusza, w formie indywidualnej, organizowane i prowadzone przez
OSAW;
2)
szkolenie, o którym mowa w art. 68 ust. 2 pkt 1–3 ustawy, funkcjonariusza
wykonującego czynności operacyjno-rozpoznawcze organizowane i prowadzone przez
inną niż OSAW jednostkę organizacyjną;
3)
szkolenie funkcjonariusza
wykonującego czynności operacyjno-rozpoznawcze,
organizowane i prowadzone poza AW.
§ 3. 1. Szkolenia są prowadzone zgodnie z rocznym planem szkoleń opracowanym
w OSAW. Plan szkoleń powinien uwzględniać potrzeby szkoleniowe zgłaszane przez
jednostki organizacyjne.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, jest zatwierdzany przez Szefa AW.
§ 4. 1. Szkolenia organizowane przez OSAW są prowadzone w oparciu o ramowe
i szczegółowe programy szkolenia.
2. Ramowy program szkolenia jest opracowywany w OSAW, przy współpracy z Radą
Programową OSAW, i zatwierdzany, na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej
właściwej w sprawach osobowych, przez Szefa AW.
3. Program szkolenia, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać w szczególności:
1)
nazwę szkolenia;
2)
nazwę jednostki organizacyjnej organizującej i prowadzącej szkolenie;
3)
zasady postępowania kwalifikacyjnego;
4)
formę i system prowadzenia szkolenia oraz ogólne zasady jego przebiegu;
5)
bloki tematyczne szkolenia;
6)
metodykę realizacji bloków tematycznych szkolenia;
7)
formę zakończenia szkolenia.
4. Szczegółowy program szkolenia jest opracowywany odpowiednio w:
1)
OSAW;
2)
jednostce organizacyjnej organizującej i prowadzącej szkolenie.
5. Program, o którym mowa w ust. 4, jest zatwierdzany odpowiednio przez Komendanta
OSAW lub kierownika jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 4 pkt 2, i powinien
zawierać w szczególności:
1)
cel szkolenia;
- 3 -
2)
przedmioty szkolenia w ramach bloków tematycznych;
3)
formę realizacji poszczególnych tematów szkolenia i ich wymiar czasowy;
4)
szczegółowy rozkład zajęć szkolenia i ich wymiar czasowy;
5)
wskazanie osób prowadzących szkolenie z poszczególnych przedmiotów;
6)
formę sprawdzania wiedzy na poszczególnych etapach szkolenia.
§ 5. Na szkolenia funkcjonariusz jest kierowany rozkazem personalnym kierownika
jednostki organizacyjnej właściwej w sprawach osobowych, na wniosek kierownika jednostki
organizacyjnej, w której funkcjonariusz pełni służbę.
§ 6. Podczas szkolenia podstawowego funkcjonariusz podlega ocenie pod kątem
przestrzegania dyscypliny służbowej, umiejętności współdziałania w grupie, posiadanych
zdolności i predyspozycji do służby w AW oraz możliwości adaptacji zawodowej.
§ 7. Szkolenie na pierwszy stopień chorążego stanowi kontynuację oraz poszerzenie
treści programowych szkolenia podstawowego i ma na celu podwyższenie kwalifikacji
zawodowych funkcjonariusza mającego pełnić służbę w korpusie chorążych.
§ 8. 1. Szkolenie na pierwszy stopień oficerski stanowi poszerzenie dotychczasowego
szkolenia zawodowego funkcjonariusza i służy pogłębianiu jego wiedzy oraz umiejętności
zawodowych koniecznych do należytego wykonywania zadań służbowych w korpusie
oficerów.
2. Szkolenie na pierwszy stopień oficerski może być realizowane w OSAW w ramach:
1)
kursu oficerskiego stacjonarnego dla nowo przyjętych funkcjonariuszy AW
z przeznaczeniem skierowania ich do wykonywania czynności operacyjno-
-rozpoznawczych;
2)
kursu oficerskiego indywidualnego dla wybranych, nowo przyjętych funkcjonariuszy
AW z przeznaczeniem skierowania ich do wykonywania czynności operacyjno-
-rozpoznawczych oraz pracujących już w AW funkcjonariuszy, a nieposiadających
jeszcze ukończonego kursu oficerskiego na pierwszy stopień oficerski;
3)
kursu oficerskiego indywidualnego o profilu administracyjnym dla funkcjonariuszy AW
niewykonujących w służbie czynności operacyjno-rozpoznawczych.
3. Na szkolenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, można skierować funkcjonariusza
AW, który spełnia warunki wymienione w art. 69 ust. 3 ustawy, a ponadto:
1)
przeszedł pozytywnie postępowanie kwalifikacyjne;
- 4 -
2)
posiada znajomość języka obcego na poziomie pozwalającym na swobodne
komunikowanie się lub jego zaawansowanie daje gwarancję na zdanie egzaminu
resortowego w krótkim czasie.
§ 9. 1. Szkolenia, o których mowa w § 2 ust. 1, mają na celu doskonalenie wiedzy
i umiejętności zawodowych funkcjonariusza, w tym umiejętności posługiwania się językami
obcymi.
2. Na szkolenia, o których mowa w ust. 1, można skierować funkcjonariusza, który
spełnia następujące warunki:
1)
pełni służbę na stanowisku wymagającym dodatkowych kwalifikacji;
2)
szkolenie jest zgodne z planami kadrowymi jednostki organizacyjnej.
§ 10. 1. Komendant OSAW pisemnie informuje kierowników jednostek organizacyjnych
o terminie, zasadach oraz warunkach, rodzaju i planowanym terminie szkolenia oraz systemie
jego prowadzenia.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, Komendant OSAW przesyła w terminie 30 dni
przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia.
§ 11. 1. Szkolenia, organizowane przez OSAW, prowadzi się w formie szkolenia
grupowego, w systemie stacjonarnym i indywidualnym.
2. Funkcjonariusz skierowany rozkazem personalnym do odbycia szkolenia, zwany dalej
„słuchaczem”, może odbywać szkolenie w systemie skoszarowanym, jeżeli przewiduje to
program szkolenia i jest to niezbędne do prawidłowej jego realizacji.
Rozdział 3
Sposób przeprowadzania oceny, skala ocen oraz sposób usprawiedliwiania nieobecności
§ 12. Postępy w nauce słuchacza, sprawdza się przez dokonywanie ocen:
1)
bieżących;
2)
okresowych.
§ 13. Ocena bieżących postępów słuchacza w nauce jest prowadzona w formie
sprawdzianu:
1)
ustnego lub pisemnego;
2)
umiejętności praktycznych.
- 5 -
§ 14. 1. Ocena okresowa postępów słuchacza w nauce następuje po zakończeniu
realizacji:
1)
przedmiotu;
2)
bloku tematycznego;
3)
części szkolenia.
2. Ocena okresowa postępów słuchacza w nauce jest prowadzona w formie zaliczenia
lub egzaminu z poszczególnych przedmiotów przewidzianych programem szkolenia, zwanego
dalej „egzaminem cząstkowym”.
§ 15. Sprawdziany, zaliczenia oraz egzaminy cząstkowe z przedmiotów objętych
programem szkolenia przeprowadzają osoby, o których mowa w § 4 ust. 5 pkt 5.
§ 16. 1. Do oceny postępów słuchacza w nauce stosuje się następującą skalę ocen:
1)
5 – bardzo dobry (bdb);
2)
4 – dobry (db);
3)
3 – dostateczny (dst);
4)
2 – niedostateczny (ndst).
2. Uzyskanie oceny niedostatecznej z zaliczenia lub egzaminu cząstkowego,
przewidzianych programem szkolenia, skutkuje niedopuszczeniem słuchacza do egzaminu
kończącego szkolenie, zwanego dalej „egzaminem końcowym”.
3. Słuchacz, który nie uzyskał zaliczenia lub nie zdał egzaminu cząstkowego w terminie
przewidzianym programem szkolenia, ma prawo do jednego poprawkowego zaliczenia lub
egzaminu cząstkowego, w terminie wyznaczonym przez osobę, o której mowa w § 4 ust. 5
pkt 5.
4. Oceny otrzymane w trakcie szkolenia stanowią podstawę do wystawienia oceny
zaliczającej dany przedmiot i uprawniają do przystąpienia do egzaminu. Stosuje się
następującą skalę ocen:
1)
od 4,51 do 5,00 – bardzo dobry (5);
2)
od 3,51 do 4,50 – dobry (4);
3)
od 2,51 do 3,50 – dostateczny (3);
4)
od 2,00 do 2,50 – niedostateczny (2).
§ 17. 1. W przypadku, o którym mowa w art. 58 ust. 16 ustawy, rozkaz personalny
o usunięciu słuchacza ze szkolenia wydaje kierownik jednostki organizacyjnej właściwej
- 6 -
w sprawach osobowych na uzasadniony wniosek podmiotu organizującego lub prowadzącego
szkolenie.
2. Skierowanie słuchacza na ponowne szkolenie może nastąpić nie wcześniej niż po
upływie roku od daty usunięcia go ze szkolenia.
§ 18. Usprawiedliwienia nieobecności dokonuje się pisemnie, a w przypadku, gdy jej
termin i przyczyna spowodowana była zdarzeniem nagłym – za pomocą środków komunikacji
zapewniających dotarcie informacji o nieobecności do prowadzącego szkolenie,
przeprowadzającego ocenę albo członka komisji egzaminacyjnej.
Rozdział 4
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 19. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)
PREZES RADY MINISTRÓW
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2003 r.
w sprawie szkolenia zawodowego funkcjonariuszy w Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 141, poz. 1360).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik

-
2294-cz-II
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei