eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

17.
1.1.1.1.2.2
Typ ruchu
[A] wybór jednej opcji W przypadku kategorii linii określonej
-
z określonego wykazu: w TSI wskazuje przeważający rodzaj
P/F/M
ruchu w odniesieniu do systemu
docelowego oraz odpowiednich
parametrów podstawowych (ruch
pasażerski, towarowy, mieszany)
określonych w TSI „Infrastruktura”
systemu kolei konwencjonalnych.
Parametr ten ma zastosowanie również
w odniesieniu do linii poza TEN.
18. 1.1.1.1.2.3
Wytrzymałość na obciążenia [CiągZnaków] Kategoria
będąca wynikiem procesu
-
klasyfikacji określonego w PN-EN
15528:2008, zdefiniowana w tej normie
jako „kategoria linii”. Przedstawia ona
zdolność infrastruktury do wytrzymania
obciążeń pionowych wywieranych przez
pojazdy na linię lub sekcję linii
w przypadku regularnej eksploatacji, jako
połączenie kategorii linii określonej
w normie z dozwoloną prędkością
zgodnie z załącznikiem E do TSI
„Infrastruktura” systemu kolei
konwencjonalnych (kategoria linii-
prędkość, przykłady: E5-100, D4xL-100).
19.
1.1.1.1.2.4
Maksymalna dozwolona prędkość [NNN]
Nominalna
maksymalna
prędkość
-
eksploatacyjna na linii wynikająca z
właściwości podsystemów
„Infrastruktura”, „Energia”
i „Sterowanie”, wyrażona w kilometrach
na godzinę.
20.
1.1.1.1.2.5
Zakres temperatury
Wybór jednej opcji z
Zakres temperatury (wg normy
-
określonego wykazu:
PN-EN 50125-1:2002) określony w pkt
T1 (- 25 do + 40ºC)
4.2.6.1.2 TSI „Tabor - lokomotywy i tabor
T2 (- 40 do + 35ºC)
pasażerski” systemu kolei
T3 (- 25 do + 45 ºC)
konwencjonalnych w przypadku
Tx (- 40 do + 50ºC)
nieograniczonego dostępu do linii.
21. 1.1.1.1.2.6
Wysokość maksymalna
[NNNN]
Najwyższy punkt sekcji linii określony
-
w układzie wysokości, o którym mowa
w przepisach wydanych na podstawie
art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r.
–Prawo geodezyjne i kartograficzne.
22. 1.1.1.1.2.7
Występowanie trudnych warunków
[Tak/Nie]
Warunki klimatyczne na linii są trudne lub -
klimatycznych
normalne. Wystąpienia śniegu, oblodzenia
i gradu (wg normy PN-EN 50125-1:2002)
określone w pkt 4.2.6.1.5 TSI „Tabor –
lokomotywy i tabor pasażerski” systemu
kolei konwencjonalnych.
23.
1.1.1.1.3
Układ linii
24.
1.1.1.1.3.1
Skrajnia interoperacyjna
[AA] wybór jednej
Skrajnie GA, GB lub GC określone
-
opcji z określonego
w normie PN-EN 15273-3:2010.
wykazu: GA/GB/GC
25. 1.1.1.1.3.2
Skrajnie
wielonarodowe
[CiągZnaków]
Skrajnia wielostronna lub skrajnia
-
międzynarodowa określona w normie
PN-EN 15273-3:2010 niebędąca skrajnią
GA, GB ani GC.
26. 1.1.1.1.3.3
Skrajnie
krajowe
[CiągZnaków]
Skrajnia krajowa określona w normie
-
PN-EN 15273:3-2010 lub inna skrajnia
lokalna.
27. 1.1.1.1.3.6
Pochylenie
podłużne
[NN.N] [NNN.NN +
Wartość pochylenia podłużnego
-
CiągZnaków]
(wyrażone w milimetrach na metr) oraz
miejsca występowania zmian w
pochyleniu. Kilometr związany z
identyfikacją linii przy zasadniczym
kierunku ruchu. Dane podaje się w postaci
łańcucha informacji: pochylenie-miejsce-
pochylenie-miejsce-...-pochylenie.
28. 1.1.1.1.3.7
Najmniejszy
promień łuku poziomego [NNNNN]
Promień najmniejszego łuku poziomego
-
sekcji linii.
29.
1.1.1.1.4
Parametry toru
7

30. 1.1.1.1.4.1
Nominalna
szerokość toru
[NNNN] wybór jednej Pojedyncza wartość wyrażona
-
opcji z określonego
w milimetrach, która określa szerokość
wykazu: 1435/1520
toru. W przypadku torów w splocie należy
opublikować zestaw danych odrębnie dla
każdej pary szyn, która będzie
eksploatowana jako odrębny tor.
31. 1.1.1.1.4.2 Niedobór
przechyłki
[NNN]
Maksymalny niedobór przechyłki
-
wyrażony w milimetrach, zdefiniowany
jako wartość różnicy między zastosowaną
przechyłką i wyższą przechyłką
zrównoważoną.
32. 1.1.1.1.4.3
Istnienie
eksploatacyjnych
wartości
[Tak +
Ekwiwalentna stożkowatość to tangens
-
granicznych w odniesieniu do
odniesienie/Nie]
kąta stożka zestawu kołowego z kołami
ekwiwalentnej stożkowatości
stożkowymi, których ruch poprzeczny ma
tę samą kinematyczną długość fali co
dany zestaw kołowy na torze prostym
i łukach o dużym promieniu.
Eksploatacyjne wartości graniczne
stanowią punkt otwarty, należy podać
odniesienie do przepisów krajowych, o ile
istnieją.
33.
1.1.1.1.4.4
Pochylenie poprzeczne szyny
[1:NN] wybór jednej
Kąt określający pochylenie główki szyny, -
opcji z określonego
gdy jest ona zamontowana na torze,
wykazu:
w stosunku do płaszczyzny szyn
1:20/1:30/1:40/inne
(powierzchni tocznej), równy kątowi
między osią symetrii szyny (lub
równoważnej symetrycznej szyny o takim
samym profilu główki szyny) a prostą
prostopadłą do płaszczyzny szyn.
34.
1.1.1.1.4.5
Podrywanie podsypki
[Tak/Tak +
Zjawisko aerodynamiczne, w wyniku
TEN HS
odniesienie/Nie]
którego podsypka jest podrzucana w górę
lub rozrzucana, dotyczące TSI systemu
kolei dużych prędkości przy prędkości
większej niż 190 km/h. Podrywanie
podsypki stanowi punkt otwarty w TSI
„Infrastruktura” systemu kolei dużych
prędkości. Jeżeli istnieją przepisy
krajowe, należy podać odniesienie do
nich.
35.
1.1.1.1.5
Rozjazdy i skrzyżowania
36. 1.1.1.1.5.1
Zgodność wartości eksploatacyjnych z [Tak/Nie +
Rozjazdy i skrzyżowania utrzymuje się
istniejące
TSI w odniesieniu do rozjazdów i
odniesienie]
w wymiarze eksploatacyjnej wartości
skrzyżowań
granicznej określonej w TSI. Jeżeli
w odniesieniu do istniejących linii stosuje
się mniej restrykcyjne wartości niż podane
w TSI, należy wybrać opcję „Nie” wraz
z odniesieniem do dokumentu
zawierającego szczegółową specyfikację.
37. 1.1.1.1.5.2
Minimalna
średnica koła w
[NNN]
Maksymalny odcinek bez prowadzenia
istniejące
odniesieniu do krzyżownic
w krzyżownicy podwójnej ze stałym
podwójnych ze stałymi dziobami
dziobem zależy od minimalnej średnicy
koła w warunkach eksploatacji. Jeżeli
wartość ta jest mniejsza od wartości
podanej w TSI, należy to określić w
odniesieniu do linii niezgodnych z TSI.
rednica wyrażona w milimetrach.
38.
1.1.1.1.6
Wytrzymałość toru na przykładane obciążenia
39. 1.1.1.1.6.2
Stosowanie
hamulców
[CiągZnaków] wybór
Wskazanie ograniczeń dotyczących
-
wiroprądowych
jednej opcji z
stosowania hamulców wiroprądowych.
określonego wykazu:
dozwolone
/dozwolone jedynie w
przypadku hamowania
awaryjnego
/niedozwolone
8

40. 1.1.1.1.6.3
Stosowanie
hamulców
[CiągZnaków] wybór
Wskazanie ograniczeń dotyczących
-
magnetycznych
jednej opcji z
stosowania hamulców magnetycznych.
określonego wykazu:
dozwolone
/dozwolone jedynie w
przypadku hamowania
awaryjnego
/niedozwolone
41.
1.1.1.1.7
BHP i środowisko
42.
1.1.1.1.7.1
Wymagana kategoria pożarowa taboru [A] wybór jednej opcji Określone prawdopodobieństwo, że
TSI
z określonego wykazu: pociąg pasażerski, na pokładzie którego
istniejące
N/A/B
wybuchł pożar, nadal będzie
funkcjonował przez czas określony w TSI
„Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”
oraz TSI „Tabor- lokomotywy i tabor
pasażerski” systemu kolei
konwencjonalnych. Nie stosuje się (opcja
N) w przypadku krótkich tuneli lub
odcinków toru na pochyleniu podłużnym
o długości mniejszej niż 1 km.
43.
1.1.1.1.7.2
Wymagana krajowa kategoria
[CiągZnaków] Określone prawdopodobieństwo, że
istniejące
pożarowa taboru
pociąg pasażerski, na pokładzie którego
wybuchł pożar, nadal będzie
funkcjonował przez określony czas
zgodnie z przepisami krajowymi, o ile
istnieją.
44.
1.1.1.1.7.3
Stosowanie smarowania obrzeży kół
[A] wybór jednej opcji Stosowanie pokładowego urządzenia do
TEN CR
z określonego wykazu: smarowania obrzeży kół jest
poza TEN
wymagane
wymagane/dozwolone/zabronione.
/dozwolone
/zabronione
45. 1.1.1.1.7.4
Występowanie jednopoziomowych
[Tak/Nie] Występowanie jednopoziomowych
TEN CR
skrzyżowań
skrzyżowań linii kolejowej z drogami
poza TEN
publicznymi na danej sekcji linii.
46.
1.1.1.1.8
Tunel
47. 1.1.1.1.8.1
Nazwa
zarządcy infrastruktury
[CiągZnaków] Zarządca infrastruktury oznacza każdy
-
podmiot wykonujący działalność
polegającą na zarządzaniu infrastrukturą
kolejową, na zasadach określonych
w ustawie z dnia 28 marca 2003 r.
o transporcie kolejowym. Funkcje
zarządcy infrastruktury kolejowej lub jej
części mogą wykonywać różne podmioty.
48. 1.1.1.1.8.3
Początek tunelu
[GRS 80 + NNN.NN
Współrzędne geograficzne zgodne
-
+ CiągZnaków]
z geodezyjnym układem odniesienia,
o którym mowa w przepisach wydanych
na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia
17 maja 1989 r.–- Prawo geodezyjne
i kartograficzne, oraz km związany
z identyfikacją linii na początku tunelu.
49. 1.1.1.1.8.4
Koniec tunelu
[GRS 80 + NNN.NN
Współrzędne geograficzne zgodne
-
+ CiągZnaków]
z geodezyjnym układem odniesienia,
o którym mowa w przepisach wydanych
na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia
17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne
i kartograficzne, oraz km związany
z identyfikacją linii na końcu tunelu.
50.
1.1.1.1.8.5
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu do podsystemu
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
„Infrastruktura” – INF obejmująca
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
tunel (potwierdzająca zgodność z TSI
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
„Bezpieczeństwo w tunelach
praktycznych ustaleń do celów
kolejowych” - SRT)
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
51. 1.1.1.1.8.7
Długość tunelu
[NNNNN]
Rzeczywista długość tunelu, wyrażona
-
w metrach, od portalu do portalu na
poziomie niwelety główki szyny.
Wymagana jedynie w przypadku tunelu
o długości co najmniej 100 metrów.
9

52. 1.1.1.1.8.8
Powierzchnia przekroju poprzecznego [NNN]
Najmniejsza rzeczywista powierzchnia
-
przekroju poprzecznego tunelu, wyrażona
w metrach kwadratowych.
53.
1.1.1.1.8.9
Istnienie planu awaryjnego
[Tak/Nie]
Plan opracowany pod kierunkiem
TSI
zarządcy infrastruktury we współpracy,
istniejące
w stosownych przypadkach, z
przedsiębiorstwami kolejowymi, służbami
ratowniczymi i właściwymi organami w
odniesieniu do każdego tunelu. Plan musi
być zgodny z istniejącymi środkami
samoratowania, ewakuacji i ratownictwa
(TSI „Bezpieczeństwo w tunelach
kolejowych”, decyzja Komisji
2008/163/WE).
54.
1.1.1.2
Podsystem „Energia”
55.
1.1.1.2.1
Deklaracje weryfikacji WE
56.
1.1.1.2.1.1
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu do podsystemu „Energia”
RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
- ENE)
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
praktycznych ustaleń do celów
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności” (ERA/INF/10-
2009/INT).
57.
1.1.1.2.2
Sieć trakcyjna
58.
1.1.1.2.2.1
System zasilania (napięcie i
[CiągZnaków] wybór
Napięcie znamionowe i częstotliwość
-
częstotliwość)
jednej opcji z
znamionowa, jeżeli zgodne
określonego wykazu:
z PN-EN 50163:2006. W razie
niezelektryfikowany/
przekroczenia zakresu określonego w
DC 3 kV/ DC 600
normie należy opublikować maksymalną
V/inne
ciągłą wartość napięcia (wartość
maksymalna podana w nawiasach).
59.
1.1.1.2.2.2
Maksymalny pobór prądu przez
[NNNN]
Maksymalny dopuszczalny pobór prądu
-
pociąg
przez pociąg, wyrażony w amperach.
60.
1.1.1.2.2.3
Maksymalny pobór prądu na każdy
[NNN]
Maksymalny dopuszczalny pobór prądu
-
pantograf podczas postoju
przez pociąg podczas postoju w
przypadku systemów prądu stałego (DC),
wyrażony w amperach.
61. 1.1.1.2.2.4
Możliwość stosowania hamowania
[Tak/Nie] Hamowanie
odzyskowe jest dozwolone
-
odzyskowego
lub nie.
62. 1.1.1.2.2.5
Nominalna
wysokość przewodu
[N.NN] Nominalna
wartość wysokości przewozu
TSI
jezdnego
jezdnego nad główką szyny w warunkach
normalnych, wyrażona w metrach.
63. 1.1.1.2.2.6
Maksymalna
wysokość przewodu
[N.NN] Maksymalna
wartość wysokości
TEN HS
jezdnego
przewozu jezdnego nad główką szyny
TEN CR
w warunkach normalnych, wyrażona
poza TEN
w metrach.
64. 1.1.1.2.2.7
Minimalna
wysokość przewodu
[N.NN] Minimalna
wartość wysokości przewozu
TEN HS
jezdnego
jezdnego nad główką szyny w warunkach
TEN CR
normalnych, wyrażona w metrach.
poza TEN
65.
1.1.1.2.3
Pantograf
66. 1.1.1.2.3.1 Dopuszczone
ślizgacze pantografu
[CiągZnaków]
Jeden lub większa liczba ślizgaczy
-
możliwy wybór kilku
pantografu zgodnie z TSI
opcji z określonego
„Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych”
wykazu:
lub w normie PN-EN 50367:2006.
1950 mm(Typ 1)/
1950 mm (PL)/inne
67. 1.1.1.2.3.2
Wymogi
dotyczące liczby
[CiągZnaków]
Maksymalna liczba uniesionych
-
uniesionych pantografów i ich
pantografów dopuszczona na linii.
rozstawu
Minimalny rozstaw między osiami
ślizgacza pantografu w przypadku dwóch
lub większej liczby uniesionych
pantografów, wyrażony w metrach.
Wartości określono w odniesieniu do
maksymalnej dozwolonej prędkości na
danej sekcji linii.
10

68. 1.1.1.2.3.3
Dozwolony
materiał nakładki
[CiągZnaków]
Jeden lub większa liczba typów materiału, -
stykowej
możliwy wybór kilku
z którego wykonane są nakładki stykowe,
opcji z określonego
dopuszczonych do stosowania przez
wykazu: węgiel/
zarządcę infrastruktury.
węgiel z
domieszkami/inne

69.
1.1.1.2.4
Sekcje separacji sieci trakcyjnej (ST)
70.
1.1.1.2.4.1
Stosowanie separacji faz
[Tak +
W razie stosowania separacji faz na danej
-
odniesienie/Nie]
sekcji linii należy podać odniesienie do
szczegółowego opisu.
71.
1.1.1.2.4.2
Zastosowanie separacji systemów
[Tak +
W razie stosowania separacji systemów na -
odniesienie/Nie]
danej sekcji linii należy podać odniesienie
do szczegółowego opisu.
72.
1.1.1.2.5
Wymogi dotyczące taboru
73. 1.1.1.2.5.1
Wymagane ograniczenie poboru
[Tak/Nie] Wymóg
dotyczący urządzenia
TEN CR
prądu na pokładzie
pokładowego umożliwiającego ustalenie
poza TEN
maksymalnego poboru prądu przez pociąg
74. 1.1.1.2.5.2
Dozwolona
średnia siła nacisku
[CiągZnaków] lub
rednia siła nacisku stykowego
-
stykowego
[NNN]
dopuszczona na linii. Siła podana jest jako
wstępnie określona krzywa lub jako
wartość wyrażona w niutonach.
75.
1.1.1.2.5.3
Wymagane samoczynne urządzenie
[Tak/Nie] Urządzenie samoczynnie opuszczające
-
opuszczające (ADD)
pantograf (ADD) w przypadku awarii lub
nadmiernego zużycia nakładki ślizgowej
pantografu, spełniające wymagania normy
PN-EN 50206-1:2010.
76.
1.1.1.3
Podsystem „Sterowanie”
77.
1.1.1.3.1
Deklaracje weryfikacji WE
78.
1.1.1.3.1.1
Deklaracja weryfikacji WE w
[CC/
Niepowtarzalny numer deklaracji
TSI
odniesieniu podsystemu „Sterowanie” RRRRRRRRRRRRR
weryfikacji WE zgodnie z wymaganiami
- CCS
R/
dotyczącymi formatu wyszczególnionymi
w „Dokumencie dotyczącym
YYYY/NNNNNN]
praktycznych ustaleń do celów
przekazywania dokumentów w zakresie
interoperacyjności”
(ERA/INF/10-2009/INT).
79.
1.1.1.3.2
Klasa A - System ochrony pociągów (Europejski System Sterowania Pociągiem - ETCS)
80. 1.1.1.3.2.1
Poziom
ETCS
[CiągZnaków] wybór
Poszczególne poziomy zastosowania
-
jednej opcji z
systemów ERTMS/ETCS stanowią
określonego wykazu:
sposób na wyrażenie ewentualnych
nie/1/2/3
związków funkcjonalnych pomiędzy
torem i pociągiem. Definicje poziomu są
związane głównie z używanymi
urządzeniami przytorowymi, ze
sposobem, w jaki informacje z urządzeń
przytorowych docierają do jednostek
pokładowych, oraz z tym, jakie funkcje są
obsługiwane przez urządzenia -
odpowiednio - przytorowe i pokładowe.
81.
1.1.1.3.2.2
Wersja wzorca ETCS (x.y)
[N.N.N] wybór jednej
Wzorzec ETCS zainstalowany przy torach -
opcji z określonego
(wersja w nawiasie nie jest w pełni
wykazu:
kompatybilna).
(2.2.2)/2.3.0/2.3.0.d/3.
0.0/inna/nie dotyczy
82.
1.1.1.3.2.3
Wymagana funkcja ETCS radiowego
[Tak/Nie]
Funkcja radiowego przesyłania informacji -
przesyłania informacji
uaktualniających (radio infill) stanowi
uaktualniających (radio infill) w celu
kryterium dostępu do sieci.
uzyskania dostępu do linii
83.
1.1.1.3.2.4
Funkcja ETCS radiowego przesyłania [CiągZnaków] wybór
Informacje dotyczące zainstalowanych
-
informacji uaktualniających (radio
jednej opcji z
urządzeń przytorowych umożliwiających
infill) zainstalowana przy torach
określonego wykazu:
przekazywanie informacji
brak/pętla/GSM-R/
uaktualniających za pośrednictwem pętli
pętla i GSM-R
lub GSM-R w przypadku instalacji na
poziomie 1.
11

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40 ... 41

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: