eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

projekt dotyczy wykonania wyroku TK i uregulowania wprost na poziomie aktu prawnego o charakterze powszechnie obowiązującym, najistotniejszych kwestii związanych z procedurą odwoławczą, stosowaną w ramach ubiegania się i udzielania dofinansowania

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1125
  • Data wpłynięcia: 2013-02-15
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
  • data uchwalenia: 2013-04-19
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 714

1125


Druk nr 1125

Warszawa, 15 lutego 2013 r.
SEJM
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
VII kadencja
Prezes Rady Ministrów

RM 10-4-13




Pani

Ewa Kopacz

Marszałek Sejmu

Rzeczypospolitej Polskiej




Szanowna Pani Marszałek
Na podstawie art. 118 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia
2 kwietnia 1997 r. przedstawiam Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej projekt
ustawy


- o zmianie ustawy o zasadach
prowadzenia polityki rozwoju.

W załączeniu przedstawiam także opinię dotyczącą zgodności
proponowanych regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Ponadto uprzejmie informuję, że do prezentowania stanowiska Rządu
w tej sprawie w toku prac parlamentarnych został upoważniony Minister Rozwoju
Regionalnego.

Z poważaniem

(-) Donald Tusk
Projekt
U S T A W A
z dnia
o zmianie ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
Art. 1. W ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
(Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z pó n. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 5 uchyla się pkt 11;
2)
po art. 13 dodaje się art. 13a w brzmieniu:
„13a. System realizacji strategii rozwoju zawiera warunki i procedury
obowiązujące instytucje uczestniczące w realizacji strategii, obejmujące zarządzanie,
monitoring, ewaluację, kontrolę i sprawozdawczość oraz sposób koordynacji działań
tych instytucji.”;
3)
w art. 17 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. System realizacji, o którym mowa w ust. 1 pkt 6, zawiera warunki i procedury
obowiązujące instytucje uczestniczące w realizacji programu, obejmujące zarządzanie,
monitoring, ewaluację, kontrolę i sprawozdawczość oraz sposób koordynacji działań
tych instytucji.”;
4)
w art. 29 w ust. 2 pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) informację o środkach odwoławczych przysługujących wnioskodawcy
i warunkach, na jakich są wnoszone, zgodnie z art. 30a ust. 3 i art. 30b.”;
5)
w art. 30a ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Właściwa instytucja, o której mowa w ust. 2, pisemnie informuje
wnioskodawcę o wynikach poszczególnych etapów oceny jego projektu wraz
z podaniem otrzymanej punktacji lub informacji o spełnieniu bąd niespełnieniu
kryteriów wyboru projektów. Informacja ta zawiera uzasadnienie oceny, a w przypadku
gdy ocena jest negatywna – także pouczenie o możliwości wniesienia protestu, w trybie
i na zasadach określonych w art. 30b, zawierające wskazanie:
1) właściwej instytucji zarządzającej, do której należy wnieść protest;
2)
terminu wniesienia protestu;
3)
formy i trybu wniesienia protestu;

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241,
z 2011 r. Nr 279, poz. 1644 oraz z 2012 r. poz. 1237.
– 2 –
4) konieczności spełnienia wymogów formalnych, o których mowa w art. 30b
ust. 6.”;
6)
art. 30b otrzymuje brzmienie:
„Art. 30b. 1. Wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny jego projektu,
przysługuje środek odwoławczy w postaci protestu. Protest jest wnoszony do właściwej
instytucji zarządzającej.
2. Negatywną oceną jest ocena w zakresie spełniania przez projekt kryteriów
zatwierdzonych przez Komitet Monitorujący, w ramach której:
1) projekt nie uzyskał minimum punktowego lub nie spełnił kryteriów wyboru
projektów, na skutek czego nie może być zakwalifikowany do dofinansowania lub
skierowany do kolejnego etapu oceny;
2) projekt uzyskał minimum punktowe lub spełnił kryteria wyboru projektów,
umożliwiające zakwalifikowanie go do dofinansowania, jednak dofinansowanie
nie jest możliwe z uwagi na wyczerpanie w ramach konkursu przeznaczonych na
ten cel środków, o których mowa w art. 29 ust. 2 pkt 3.
3. Wyczerpanie w ramach konkursu środków, o których mowa w art. 29 ust. 2
pkt 3, nie może stanowić wyłącznej przesłanki wniesienia protestu.
4. Protest może być wniesiony przez wnioskodawcę w terminie 14 dni od dnia
doręczenia mu informacji, o której mowa w art. 30a ust. 3.
5. Protest jest wnoszony bezpośrednio albo za pośrednictwem instytucji, która
dokonała oceny projektu, do właściwej instytucji zarządzającej, zgodnie z pouczeniem,
o którym mowa w art. 30a ust. 3.
6. Protest jest wnoszony w formie pisemnej i zawiera:
1) oznaczenie właściwej instytucji zarządzającej, do której jest wnoszony;
2) dane wnioskodawcy;
3) numer wniosku o dofinansowanie;
4)
wskazanie wszystkich kryteriów wyboru projektu, z których oceną wnioskodawca
się nie zgadza, wraz z uzasadnieniem;
5) wskazanie wszystkich zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie
przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały
miejsce, wraz z uzasadnieniem;
– 3 –
6) podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania,
z załączeniem oryginału lub uwierzytelnionej kopii dokumentu poświadczającego
umocowanie takiej osoby do działania w imieniu wnioskodawcy.
7. Z zastrzeżeniem art. 30i pkt 1, właściwa instytucja zarządzająca rozpatruje
protest w terminie nie dłuższym niż 70 dni od dnia jego otrzymania. W uzasadnionych
przypadkach, w szczególności gdy w trakcie rozpatrywania protestu konieczne jest
skorzystanie z pomocy ekspertów, termin rozpatrzenia protestu może być przedłużony,
o czym właściwa instytucja zarządzająca informuje na piśmie wnioskodawcę. Termin
rozpatrzenia protestu nie może przekroczyć łącznie 90 dni.
8. Właściwa instytucja zarządzająca rozpatruje protest z uwzględnieniem art. 60
lit. a rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego
przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego
rozporządzenie (WE) nr 1260/1999.
9. Właściwa instytucja zarządzająca informuje wnioskodawcę na piśmie o wyniku
rozpatrzenia jego protestu. Informacja ta zawiera w szczególności:
1) treść rozstrzygnięcia polegającego na uwzględnieniu albo nieuwzględnieniu
protestu wraz z uzasadnieniem;
2) w przypadku nieuwzględnienia protestu – pouczenie o możliwości i terminie
wniesienia skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego, na zasadach
określonych w art. 30c.
10. W rozpatrywaniu protestu nie mogą brać udziału osoby, które były
zaangażowane w przygotowanie projektu lub w jego ocenę.
11. Protest nie podlega rozpatrzeniu, jeżeli mimo prawidłowego pouczenia,
o którym mowa w art. 30a ust. 3, został wniesiony:
1) po
terminie;
2) do
niewłaściwej instytucji;
3)
przez podmiot inny niż wskazany w art. 29 ust. 2 pkt 2;
4) bez
spełnienia wymogów określonych w ust. 6
– o czym właściwa instytucja informuje wnioskodawcę na piśmie.”;
7)
w art. 30c:
a)
ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
– 4 –
„1. Po wyczerpaniu postępowania odwoławczego przed właściwą instytucją
oraz w przypadku, o którym mowa w art. 30i pkt 1, wnioskodawca może w tym
zakresie wnieść skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego, zgodnie z art. 3
§ 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami
administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270, 1101 i 1529).
2.
Skarga, o której mowa w ust. 1, jest wnoszona przez wnioskodawcę
w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w art. 30b ust. 9
albo w art. 30i pkt 1, bezpośrednio do właściwego wojewódzkiego sądu
administracyjnego wraz z kompletną dokumentacją w sprawie. Skarga podlega
wpisowi stałemu.”,
b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
„2a. Kompletna dokumentacja, o której mowa w ust. 2, obejmuje:
1)
wniosek o dofinansowanie;
2) informację o wynikach oceny projektu, o której mowa w art. 30a ust. 3;
3) wniesiony
protest;
4) informację, o której mowa w art. 30b ust. 9 albo w art. 30i pkt 1

wraz z ewentualnymi załącznikami.
2b. Kompletna dokumentacja jest wnoszona w oryginale lub
w uwierzytelnionej kopii.”,
c)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Wniesienie skargi:
1)
po terminie, o którym mowa w ust. 2;
2)
bez kompletnej dokumentacji;
3)
bez uiszczenia wpisu stałego w terminie, o którym mowa w ust. 2

powoduje pozostawienie jej bez rozpatrzenia, z zastrzeżeniem ust. 6.”,
d) dodaje
się ust. 6 w brzmieniu:
„6. W przypadku wniesienia skargi bez kompletnej dokumentacji lub bez
uiszczenia wpisu stałego, sąd wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków
w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia skargi
bez rozpatrzenia.”;
8)
w art. 30d ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2. Skarga, o której mowa w ust. 1, jest rozpatrywana w terminie 30 dni od dnia jej
wniesienia. Przepis art. 30c ust. 5 i 6 stosuje się odpowiednio.
strony : [ 1 ] . 2 ... 6

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: