eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › 1/3 skarg konsumentów w 2020 roku związana z Covid-19

1/3 skarg konsumentów w 2020 roku związana z Covid-19

2021-03-09 15:02

1/3 skarg konsumentów w 2020 roku związana z Covid-19

Najwięcej skarg dotyczyło transportu lotniczego © pixabay.com

Europejskie Centrum Konsumenckie podsumowało rok 2020. Jaki wpływ na problemy konsumentów miała pandemia COVID-19? Na co najczęściej skarżyli się konsumenci w ubiegłym roku?

Przeczytaj także: ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci

Europejskie Centrum Konsumenckie poinformowało, że w ubiegłym roku o pomoc i poradę wystąpiło 7602 konsumentów. Złożyli oni 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.

Najwięcej skarg dotyczyło jak co roku transportu lotniczego, z tym że mniej było zgłoszeń dotyczących uszkodzonego i zagubionego bagażu, a problemy dotyczyły głównie zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.

33% skarg i zapytań konsumentów było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).

fot. pixabay.com

Najwięcej skarg dotyczyło transportu lotniczego

Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.


Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
  • Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze – ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
  • Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
  • Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
  • Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów – ok. 3% skarg transgranicznych

Koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego Karol Muż zaznacza: Pandemia uwidoczniła jak istotna i potrzebna jest ochrona praw konsumentów w aspekcie transgranicznym. Pokazała także wyraźniej siłę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, która oferuje bezpłatną pomoc w rozwiązaniu sporu.

Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
  • Niemiec – 17%
  • Irlandii – 11%
  • Holandii – 9%
  • Wielkiej Brytanii – 8%
  • Węgier – 8%

Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
  • Litwy – 18%
  • Niemiec – 9%
  • Czech – 8%
  • Rumunii – 7%

Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
  • Odwołanie lotu – 28%
  • Wadliwy produkt – 12%
  • Rozwiązanie umowy – 11%
  • Odstąpienie od umowy – 9%
  • Niedostarczenie towaru – 8%

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: