1/3 skarg konsumentów w 2020 roku związana z Covid-19
2021-03-09 15:02
Najwięcej skarg dotyczyło transportu lotniczego © pixabay.com
Przeczytaj także: ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci
Europejskie Centrum Konsumenckie poinformowało, że w ubiegłym roku o pomoc i poradę wystąpiło 7602 konsumentów. Złożyli oni 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.Najwięcej skarg dotyczyło jak co roku transportu lotniczego, z tym że mniej było zgłoszeń dotyczących uszkodzonego i zagubionego bagażu, a problemy dotyczyły głównie zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.
33% skarg i zapytań konsumentów było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).
fot. pixabay.com
Najwięcej skarg dotyczyło transportu lotniczego
Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
- Podobnie, jak w latach poprzednich dominującą kategorią spraw były problemy lotnicze – ok. 30%. Do tradycyjnych spraw z zakresu odwołanych czy opóźnionych lotów doszły problemy związane z zwrotem za bilet kupiony u pośrednika.
- Problemy za zakwaterowaniem i hotelem stanowiły ok. 14% skarg (wzrost w stosunku do lat ubiegłych spowodowany odwołaniem rezerwacji przez Covid-19)
- Problemy z zakupem odzieży i obuwia ok. 8%
- Przez Covid-19 do ECK Polska trafiło więcej skarg na wypożyczalnie samochodów – ok. 3% skarg transgranicznych
Koordynator Europejskiego Centrum Konsumenckiego Karol Muż zaznacza: Pandemia uwidoczniła jak istotna i potrzebna jest ochrona praw konsumentów w aspekcie transgranicznym. Pokazała także wyraźniej siłę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, która oferuje bezpłatną pomoc w rozwiązaniu sporu.
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:
- Niemiec – 17%
- Irlandii – 11%
- Holandii – 9%
- Wielkiej Brytanii – 8%
- Węgier – 8%
Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:
- Litwy – 18%
- Niemiec – 9%
- Czech – 8%
- Rumunii – 7%
Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:
- Odwołanie lotu – 28%
- Wadliwy produkt – 12%
- Rozwiązanie umowy – 11%
- Odstąpienie od umowy – 9%
- Niedostarczenie towaru – 8%
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów I-III 2012
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
-
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
-
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
-
Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)