-
Kosztowne opłaty za bagaż w samolocie
00:23 30.03.2013
Ile osób ma nieustanne problemy z bagażem na lotnisku? Musi dopłacać za dodatkowe kilogramy lub za złe zrozumienie, czym jest jedna sztuka bagażu. Znane są też historie pasażerów, którzy mieli problemy z wejściem na pokład samolotu, gdyż w ręku nieśli książkę. Najczęściej te ...
-
Kupno samochodu z Niemiec: uwaga na umowy
11:29 29.03.2013
Konsumenci często kuszeni są dobrymi markami samochodów w przystępnych cenach. Decydują się więc na skorzystanie z atrakcyjnie brzmiących ofert. Zakładają przy tym, że skoro sprowadzają auto z Niemiec, to transakcja przebiegnie pomyślnie, a kontrahent okaże się solidnym partnerem ...
-
Serwisy internetowe: zasady bezpieczeństwa
13:32 14.03.2013
E-praca, e-learning, e-zdrowie, e-finanse, e-turystyka. Internet to dziś miejsce, które zaspokaja różnorodne potrzeby, dostarcza informacji i rozrywki. Umożliwia znalezienie i kupienie niemal wszystkiego. Niestety, według najnowszego raportu Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) ...
-
Wzorce umów - niedozwolone klauzule
12:01 11.03.2013
Wraz z rozwojem techniki coraz więcej przedsiębiorców oferuje swoje towary lub usługi na masową skalę konsumentom, z wykorzystaniem różnych sposobów zdalnego porozumiewania się (obecnie coraz częściej z wykorzystaniem Internetu). W tego rodzaju działalności powszechne zastosowanie ...
-
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za ...
-
Reklamacja bez paragonu
10:38 28.02.2013
Każdy z nas spotkał się kiedyś z takim komunikatem. Co więcej, sama padłam ofiarą sprzedawcy, którego w żaden sposób nie udało się przekonać, że dysponuję innego rodzaju dowodem transakcji - potwierdzeniem zapłaty za towar kartą płatniczą. Na nic się zdały moje tłumaczenia ...
-
Odstąpienie od części umowy sprzedaży
00:25 16.02.2013
Dokonując jednorazowego zakupu wielu przedmiotów w internetowych portalach aukcyjnych (aukcje wieloprzedmiotowe) niejednokrotnie po ich otrzymaniu okazuje się, że część towarów posiada mankamenty kwalifikujące je jako dotknięte wadą fizyczną lub niezgodne z umową. W takiej sytuacji ...
-
Uwaga na niedozwolone klauzule umowne
11:10 11.02.2013
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej "Prezes UOKiK") wydał w dniu 13 marca 2012 r. decyzję dotyczącą stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przez przedsiębiorcę zajmującego się sprzedażą wyrobów w postaci: materacy do masażu, nakładek ...
-
Opóźniony lub odwołany lot -kiedy odszkodowanie?
00:22 01.02.2013
Mroźna i nieprzyjazna zima sparaliżowała europejski ruch lotniskowy. Samoloty mają spore opóźnienia, niektóre loty zostały odwołane. Jakie prawa przysługują osobom podróżującym samolotem podczas niesprzyjających warunków pogodowych informują specjaliści z Tripsta.pl.
-
Czy first minute się opłaca?
13:36 16.01.2013
Jest styczeń. Biura podróży nadal kuszą atrakcyjnymi cenami wyjazdów z oferty first minute. A klienci? Z jednej strony propozycje touroperatorów są ciekawe, z drugiej pojawiają się pytania: skąd mogę wiedzieć, że cena wyjazdu się nie zmieni? mieć pewność, że moja sytuacja życiowa ...
-
Umowa na odległość: o czym warto pamiętać?
00:11 05.01.2013
"Kupiłem, chociaż nie wiem, od kogo". Takie stwierdzenie może wydać się nierozsądne. A jednak coraz częściej zdarza się nam dokonywać zakupu bez obecności sprzedawcy. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Taka sytuacja może mieć miejsce podczas rozmowy z konsultantem ...
-
Zimowe wyprzedaże: porady UOKiK
00:16 02.01.2013
Ufaj rozsądkowi, rzadziej emocjom. Porównuj oferty w wielu sklepach. Sprawdzaj cenę zarówno na metce, jak i przy kasie. Co jeszcze warto wiedzieć? O prawach i obowiązkach korzystających z sezonowych obniżek przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Sylwester 2012 a prawa konsumenta
00:19 30.12.2012
Czy wiesz, że nieudaną imprezę sylwestrową możesz reklamować? A organizator ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, jak odpowiedzialnie korzystać z solariów i przypomina o prawach wszystkim, którzy hucznie powitają ...
-
Zimą też warto uważać na biura podróży
00:30 29.12.2012
Sezon zimowych wyjazdów trwa. Ośnieżone stoki zachęcają do wyjazdów na narty, wielu z nas planuje też wyjazd na Sylwestra. Bogatą ofertą kuszą liczne biura podróży. Niestety, branża turystyczna wciąż przeżywa kryzysy, na które powinniśmy uważać. Tylko w Rejestrze Dłużników ...
-
UOKiK: co 3 zabawka dla dzieci nie spełnia wymagań
10:40 19.12.2012
Co trzecia sprawdzona zabawka nie spełnia wymagań - wynika z najnowszych badań Inspekcji Handlowej. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed świętami.
-
Błędy lekarskie a prawa pacjenta
11:30 12.12.2012
Pobyt w szpitalu wiąże się z wieloma stresami. Czasem w wyniku pomyłek ze strony personelu medycznego narażeni jesteśmy na dalsze przykrości i nerwy. W przypadku błędów medycznych pacjent ma prawo żądać odszkodowań. Możliwe są dwie drogi: sądowa oraz dzięki nowemu prawnemu ...
-
Świąteczne zakupy online: dbaj o bezpieczeństwo
10:32 07.12.2012
Przed świętami, lecz i nie tylko, często wędrujemy w poszukiwaniu prezentu nie tylko alejkami centrów handlowych, lecz także tymi internetowymi. Jak znaleźć dobrą drogę do sprzedawcy, tak by nie musieć z niej zawracać, szczególnie gdy ten ostatni znajduje się za granicą. Okazuje ...
-
Uszkodzenie samochodu w warsztacie: jakie mamy prawa?
00:10 20.11.2012
Źródłem uszkodzeń samochodu w warsztacie bywa najczęściej wadliwie wykonana naprawa. Zdarza się jednak i tak, że dochodzi do niezawinionego zniszczenia pojazdu. W wyjątkowych okolicznościach do zniszczenia albo zmniejszenia wartości pojazdu dojść może w wyniku czynów niedozwolonych ...
-
Bilety lotnicze: zmiana danych podlega opłacie
10:12 08.11.2012
Z analiz Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl wynika, że średnio kupujemy bilety lotnicze z ponad dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Widzimy korzystną cenę i kupujemy. Czasem w pośpiechu, żeby koszt się nie zmienił. Efekt? Błędna data podróży, błędy w nazwiskach pasażerów ...
-
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
00:20 04.11.2012
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową
00:25 28.10.2012
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
-
ETS: informacje o wygranej nie mogą wiązać się z kosztami dla konsumenta
22:13 21.10.2012
Działania promocyjne takie jak listy, ulotki czy ogłoszenia w prasie z zapewnieniem o wygranej nie mogą wiązać się z koniecznością ponoszenia jakichkolwiek kosztów w celu odebrania nagrody - orzekł Europejski Trybunał Sprawiedliwości.
-
Co oznaczają gwiazdki hotelowe?
09:38 08.10.2012
Gwiazdka gwiazdce nierówna, to stwierdzenie słyszy się nie raz od osób, zatrzymujących się w hotelach. Niezależnie od tego, jak duże są różnice w standardzie obiektów w poszczególnych krajach, system "gwiazdek" sprawdza się i pomaga klientowi postawić oczekiwania na odpowiednim ...
-
Odszkodowanie za wypadek autokaru
11:33 04.10.2012
Mimo że lato już za nami, sezon na wycieczki objazdowe po Europe trwa w pełni i trwać będzie przez jeszcze co najmniej dwa miesiące. Zwiedzanie kontynentu autokarem to jeden z najpopularniejszych sposobów podróżowania wśród Polaków. Niestety wzrost popularności tego sposobu ...
-
Kredyt konsumencki: jakie mamy prawa?
00:16 23.09.2012
Możliwość zmiany decyzji i odstąpienia od umowy w ciągu pierwszych 14 dni oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w zasadzie bez prowizji - to dwa podstawowe uprawnienia konsumentów wynikające z umów kredytu konsumenckiego. Często ważniejsza okazuje się jednak pełna i ...