  • 1. Data: 2002-01-07 13:16:07
    Temat: zwolnienie lekarskie - konsekwencje
    Od: "Afaj" <a...@p...com>

    Być może moje pytanie wyda się banalne, jednak nigdzie nie mogę znaleść na
    nie konkretnej odpowiedzi.
    Od trzech dni przebywam na zwolnieniu lekarskim. Wiem, że ustawowo mam 7
    dni od dnia wystawienia dokumentu na dostarczenie go do zakładu pracy.
    Jednak ostatnio przeglądając wewnętrzny Regulamin Pracy wyczytałam, że mam
    obowiązek telefonicznego poinformowania (w ciągu 2 dni) o przyczynie mojej
    nieobecności. Jakie są konsekwencje niewywiązania się z powyższego obowiązku
    ?
    Pozdrawiam
    Jola

  • 2. Data: 2002-01-08 12:45:28
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie - konsekwencje
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Afaj" <a...@p...com> napisał w wiadomości
    > Być może moje pytanie wyda się banalne, jednak nigdzie nie mogę znaleść na
    > nie konkretnej odpowiedzi.
    Wcale to nie takie banalne... Z jednej strony regulamin pracy nie może
    pogarszać sytuacji pracownika w stosunku do wyznaczonej ustawą a więc
    skracać okresu na dostarczenie zwolnienia. Z drugiej strony - jak piszesz -
    należy poinformowac o przyczynie a nie dostarczyc zwolnienie...
    Reasumujac IMHO dopuszczalny prawnie jest taki zapis a konsekwencje -
    wszelkie dopuszczalne prawem pracy (upomnienie, nagana) z tym ze w praktyce
    raczej bym sie nie spodziewal zadnych chyba ze pracujesz w takiej pracy,
    gdzie Twoja nieobecnosc stworzy powazne zagrozenie dla pracodawcy...
    Pozdr
    Adam

  • 3. Data: 2002-01-08 14:02:48
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

> [...]
    raczej bym sie nie spodziewal zadnych chyba ze pracujesz w takiej pracy,
    gdzie Twoja nieobecnosc stworzy powazne zagrozenie dla pracodawcy...

    Cześć,
    Ten "drugi dzień" nie jest żadnym pogarszaniem pozycji pracownika, gdyż
    reguluje to Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja
    1996 roku w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy Dz. U. nr
    60, poz. 281. Par. 2 pkt 2 mówi właśnie, że "nie później niż w drugim dniu
    nieobecności w pracy" pracownik jest obowiązany ZAWIADOMIĆ pracodawcę o
    przyczynie swojej nieobecności.
    Druga sprawa to termin, jaki pracodawca wyznaczył na przekazywanie mu
    zwolnień lekarskich.
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

  • 4. Data: 2002-01-10 08:08:13
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Janczur" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten "drugi dzień" nie jest żadnym pogarszaniem pozycji pracownika, gdyż
    > reguluje to Rozporządzenie
    <ciach>

    Co racja to racja.
    Pozdrawiam