  • 11. Data: 2019-03-16 01:24:20
    Temat: Re: znizka dla kobiet
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A słowo "pozytywna" związane jest z tym, że formalnie nikt nie traci,
    > czy z czymś innym?

    Z tym, że się daje, a nie zabiera. Wyraz "dyskryminacja" ma przypominać,
    że grupy te były poprzednio dyskryminowane i dlatego im się daje.
    Chociaż oczywiście, że jeżeli komuś się arbitralnie daje, to komuś
    (reszcie) trzeba zabrać, ale to się rozkłada zazwyczaj na większą liczbę
    osób i jest w praktyce niezauważalne. Ale już przy przyjęciu na studia
    tak różowo nie jest.

  • 12. Data: 2019-03-16 07:47:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    Kiedyś maturzystom łatwiej się było dostać na medycynę, niż maturzystkom (była
    różnica w progach punktowych z egzaminu w AM).

    -----

  • 13. Data: 2019-03-18 07:45:27
    Od: p...@g...com

    --A co - mezczyzni jacys gorsi, ze na nich juz wolno napadac ? :-)

    a napadaj se kogo chcesz :-)

    --Pamietam takie miejsca sprzed ... to juz ze 20 lat bedzie.
    I dopiero teraz przeszkadzaja ?

    to jest nowe, lepsze pokolenie mezczyzn ... wpychajacych sie przed kobiety w ciazy do
    kolejki i zajmujace miejsca staruszkom w tramwaju :-)

    --A swoja droga - w USA by zaskarzyli za brak ochrony i ciemnosc na
    parkingu - widac wlasciciel nie zadbal dostatecznie :-)

    nie ma przymusu korzystania, idz tam gdzie jasno i bezpiecznie

  • 14. Data: 2019-03-18 12:40:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-03-16 07:47, ń wrote:
    > Kiedyś maturzystom łatwiej się było dostać na medycynę, niż maturzystkom
    > (była różnica w progach punktowych z egzaminu w AM).

    Szwedzi sparzyli się na parytetach w przyjęciu na studia, ponieważ
    okazało się (surprise, surprise!), że niektóre kierunki są naturalnie
    sfeminizowane. Tyle że oni poszli po rozum do głowy i parytety skasowali.

  • 15. Data: 2019-03-18 13:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--A co - mezczyzni jacys gorsi, ze na nich juz wolno napadac ? :-)
    >a napadaj se kogo chcesz :-)

    >--Pamietam takie miejsca sprzed ... to juz ze 20 lat bedzie.
    >I dopiero teraz przeszkadzaja ?

    No wlasnie.

    Frauenparkplatz.

    Jak zobaczylem pierwszy raz, to sie usmialem - szersze jakies, zeby
    kobiety umialy zaparkowac, czy co,
    ale mi wytlumaczno, ze o to gwalty i napady chodzi.

    to jest nowe, lepsze pokolenie mezczyzn ... wpychajacych sie przed
    kobiety w ciazy do kolejki i zajmujace miejsca staruszkom w tramwaju
    :-)

    >--A swoja droga - w USA by zaskarzyli za brak ochrony i ciemnosc na
    >parkingu - widac wlasciciel nie zadbal dostatecznie :-)

    >nie ma przymusu korzystania, idz tam gdzie jasno i bezpiecznie

    A jak adwokat przekona ławe przysieglych ?
    To tacy ludzie jak ty, moze chca bezpiecznych parkingow, a nie isc
    tam, gdzie bezpiecznie ?

    A nawet jak nie przekona, to adwokat wezmie wiecej niz oswietlenie by
    kosztowalo ... no ale raczej nie wiecej niz ochrona :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-03-18 13:27:01
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jakoś dziwnie mało kobiet-zegarmistrzyń (choć praca lekka) i chirurgów (bo pewnie
    trzeba mieć mocną wątrobę).
    Kobiece wydziały rodzinne wysypałbym azotoksem.
    Czy w Szwecji seryjni gwałciciele nadal na przepustki do kina wychodzą ze
    strażniczkami i z opiekunkami socjalnymi?

    -----

  • 17. Data: 2019-03-19 02:00:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-16, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

> [...]
    > (reszcie) trzeba zabrać, ale to się rozkłada zazwyczaj na większą liczbę
    > osób i jest w praktyce niezauważalne. Ale już przy przyjęciu na studia

    Jest MZ zauważalne o tyle, że to nie tylko rachunkowość i może uderzać w
    poczucie sprawiedliwości społecznej. Zastanawiam się czy takie akcje coś
    naprawdę wnoszą pozytywnego do rozwiązania problemu. Pomijając watki
    wizerunkowe i starając się założyć szlachetne intencje, to zapewne miało
    to pomóc w budowaniu świadomości społecznej, ale czy takie coś da
    jakikolwiek wymierny (zauważalny) efekt? Czy ten efekt będzie w ogóle
    pozytywny, biorac pod uwagę, że kupa mężczyzn korzystająca z tych
    przewozów tez zapewne nie czuje się doceniana.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-03-19 02:17:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-18, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Szwedzi sparzyli się na parytetach w przyjęciu na studia, ponieważ
    > okazało się (surprise, surprise!), że niektóre kierunki są naturalnie
    > sfeminizowane. Tyle że oni poszli po rozum do głowy i parytety skasowali.

    Tak na chłopski rozum parytety w pierwszym pokoleniu to jakby leczenie
    objawowe a dopiero chyba w nastepnym cos mogłoby z tego wyniknąć. Nie do
    końca rozumiem taką szamotaninę. Z jednej strony jest w tym jakaś
    logika, takie stworzenie masy krytycznej kobiet, które wyzwola się z
    pewnych społecznych uwarunkowań, a z drugiej strony nie robi się tego
    konsekwentnie i systemowo. Czy też zakłada się, że ta naturalna
    feminizacja zniknie jesli zmienią sie proporcje w innych zawodach?

    No bo oczywiście to bzdura, że mniej kobiet chce do polityki i typowo
    męskich zawodów, jak nawet w tym wydaniu WO przekonuje Dorota Warakomska.
    http://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,127763,
    24537145,kobiety-pchajmy-sie-do-sterow-niech-mezczyz
    ni-lapia-za.html#S.srodkowaNajwieksza-K.C-P.-B.10-L.
    1.glowka

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-03-20 14:13:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-03-13, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

    > Nawet jesli płaci kobietom fair (nie wnikam w kwestię równości płac z
    > wyłącznym atrybutem w postaci stanowiska), to logika aby samemu
    > dyskryminować, dlatego, że ktoś inny dyskryminuje jest dość powalająca.
    > Czekamy teraz na pierwsze pozwy.

    A wg jakiej definicji (wyłączając kodeks pracy, bo tu oczywiście nie
    ma zastosowania) działanie na korzyść jakiejś grupy społecznej jest
    dyskryminacją w świetle prawnym?

    Bo "działanie na korzyść kobiet" nie oznacza z automatu "działania
    na niekorzyść mężczyzn" wg mnie, a to musiałoby być spełnione dla
    uznania tego za dyskryminację. Co najwyżej nie odnieśli korzyści.

    Jeśli przyjąć tą akcję za dyskryminację, to czy wszystkie ulgi ustawowe
    w komunikacji publicznej są wg Ciebie objawem dyskryminacji?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2019-03-20 14:15:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-03-19, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

    > Jest MZ zauważalne o tyle, że to nie tylko rachunkowość i może uderzać w
    > poczucie sprawiedliwości społecznej. Zastanawiam się czy takie akcje coś
    > naprawdę wnoszą pozytywnego do rozwiązania problemu.

    Wystarczy że podnoszą świadomość społeczną w tym zakresie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com