  • 1. Data: 2004-01-15 08:35:36
    Temat: złom elektroniczny - bezpłatne przekazanie
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    W mojej firmie po likwidacji sprzętu elektronicznego pozostał złom
    elektroniczny.
    Planujemy przekazać go bezpłatnie do Technikum Elektronicznego jako pomoc do
    zajęć warsztatowych.
    Pytanie brzmi, czy nie natkniemy się na jakąś mine prawną z tym związaną,a w
    szczególności chodzi o to:
    1. Czy możemy to zrobić bez zadnych problemów prawnych?
    2. Jak to wykonać - czy wystarczy zwykły spisany protokół przekazania?
    3. Czy nie będzie jakiegoś problemu z rozliczeniem tego i w kwestiach
    skarbowych?

    Bardzo proszę kogoś obeznanego z takimi problemami o info w tej sprawie.

    LFC

  • 2. Data: 2004-01-15 09:12:48
    Temat: Re: złom elektroniczny - bezpłatne przekazanie
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "LFC" <l...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skarbowych?
    >
    > Bardzo proszę kogoś obeznanego z takimi problemami o info w tej sprawie.

    Przekazując bezpłatnie powstaje darowizna + konsekwencje : zgłoszenie do US
    , ew. podatek.
    Chyba lepiej sprzedać za symboliczną kwoę np.: 1 zł.+ vat :-)

    z pozdrowieniami

  • 3. Data: 2004-01-15 09:50:33
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    Mich wrote:

    > Przekazując bezpłatnie powstaje darowizna + konsekwencje : zgłoszenie do
    > US , ew. podatek.
    > Chyba lepiej sprzedać za symboliczną kwoę np.: 1 zł.+ vat :-)

    W takim razie jak nadać wartość ( chocby 1zł) czemuś, co w procesie
    likwidacji zostało oficjalnie pozbawione tej wartości?

    LFC

  • 4. Data: 2004-01-15 11:52:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    LFC wrote:

    > W takim razie jak nadać wartość ( chocby 1zł) czemuś, co w procesie
    > likwidacji zostało oficjalnie pozbawione tej wartości?

    Pewnyjest Pan ze pozbawione ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-15 13:53:41
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    bosz wrote:

    > Pewnyjest Pan ze pozbawione ?

    To na czym polega złomowanie?

    LFC

  • 6. Data: 2004-01-16 10:56:29
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    LFC wrote:

    > To na czym polega złomowanie?
    >
    > LFC

    na uznaniu za nieprzydatny?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-21 20:07:23
    Od: "oleander" <o...@n...neostrada.pl>

    > W takim razie jak nadać wartość ( chocby 1zł) czemuś, co w procesie
    > likwidacji zostało oficjalnie pozbawione tej wartości?
    >
    > LFC
    Ja też nie mam doświadczeń w tym temacie i zastanawiałem się
    czy sprzętu komisyjnie nie zezłomować i zdjąć ze środków.
    Ale potem naszły mnie wątpliwości czy nie złamie jakiegoś prawa
    o utlizacji odpadów (szczególnie jeśli chodzi o monitory).
    Więc najpierw sprzedaje zestawy za złotówkę a potem je ściągam
    ze stanu tym sposobem unikam większości płapek jakie mi
    przyszły do głowy.

    Pozdrawiam
    Olek