  • 1. Data: 2003-04-16 10:36:12
    Temat: zgromadzenie - definicja?
    Od: Jerry <j...@p...onet.pl>

    Art. 82 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych mowi:

    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie w izerunku:

    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,

    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie
    ,krajobraz , publiczna impreza.

    Chodzi mi o p. 2 par. 2 - nigdzie nie moge znalezc definicji
    "zgromadzenia". Czy trzy przypadkowe osoby na lawce w parku to juz
    zgromadzenie?

    Pozdr.
    Jerry

  • 2. Data: 2003-04-16 11:03:01
    Temat: Odp: zgromadzenie - definicja?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jerry <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7jboi$8rc$...@n...onet.pl...
    Art. 82 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych mowi:

    > Chodzi mi o p. 2 par. 2 - nigdzie nie moge znalezc definicji
    > "zgromadzenia". Czy trzy przypadkowe osoby na lawce w parku to juz
    > zgromadzenie?

    Boze - nastepny...

    Jesli nie ma takiej ustawie, a nie ma, to znaczy, ze nie jest potrzebna.
    Nie wiesz naprawde, co to jest "zgromadzenie"? Nie masz slownika? Uwazasz
    "na serio", ze ustawa musi zdefiniowac kazde uzywte w niej slowo???

    Zreszta to i tak bez znaczenia, bo wyliczenie w tym artykule mam charakter
    przykladowy, nie wyczerpujacy, ni ejest to zadne numerus clausus, wiec nawet
    jak nie ma "zgromadzenia", a ktos wlezie w kadr "wiekszej calosci" to i tak
    lapiesz sie w ten artykul.

    pozdrawiam

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-04-17 08:17:48
    Temat: Re: zgromadzenie - definicja?
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun>

    Kiedyś tam Marcin Olender oznajmił/a (świadomie):

> [...]
    > Nie wiesz naprawde, co to jest "zgromadzenie"? Nie masz slownika? Uwazasz
    > "na serio", ze ustawa musi zdefiniowac kazde uzywte w niej slowo???

    ależ Marcinie :-)
    Dz.U. 1990 nr 51 poz. 297 Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o zgromadzeniach.
    art 1 ust.2 tejże ustawy.
    3 osoby to nie zgromadzenie :-)

    pozdr.

    marcin

  • 4. Data: 2003-04-17 08:37:07
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b7lnvc$45c$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    Uwazasz

    > ależ Marcinie :-)
    > Dz.U. 1990 nr 51 poz. 297 Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. Prawo o

    Alez Marcinie :-)
    Myslisz, ze na gruncie upapp stosuje sie definicje zgromadzenia z pr. o
    zgromadzeniach? Definicja w tym akcie jest na jego uzytek i tam potrzebna,
    tu prawo publiczne, tam prywatne itd itp.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-18 08:38:57
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...ID.PL_a.to.usun>

> [...]

    > zgromadzeniach? Definicja w tym akcie jest na jego uzytek i tam potrzebna,
    > tu prawo publiczne, tam prywatne itd itp.

    Myślę, że tak.

    Skoro nasz idealny ustawodawca zna wszechstronnie prawo,
    to gdyby nie chciał zastosowania prawa o zgromadzeniach,
    użyłby innego słowa (choćby "zbiegowiska" :-) )

    pozdrowienia

    marcin

    ps. btw skończyło mi się słodkie życie bezrobotnego.
    Że też w tym kraju nawet poleniuchowac nie możńa :-))))