  • 1. Data: 2006-06-12 18:21:02
    Temat: zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa przez NFZ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Dało by się coś takiego zrobić? Konkretnie zawiadomienie o spowodowaniu
    bezpośredniego zagrożenia dla życia (wielu) ludzi.

    Np. to co dziś w telepudle mówili o 15-latce chorej na raka, której NFZ
    nie chce refundować kosmicznie drogiego (ale jedynego) leku, bo "lek
    jest zarejestrowany jako lek dla osób od 18. roku życia" (mam nadzieję,
    że tego siwego capa z NFZ, który bez zmrzużenia oka tak uzasadniał
    decyzję odmowną, ktoś kiedyś dopadnie w ciemnej alei i "przekona" do
    zapłacenia za leki, choćby z własnej kieszeni).

  • 2. Data: 2006-06-12 19:52:06
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    wiadomości news:htn0m3-lk3.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > nie chce refundować kosmicznie drogiego (ale jedynego) leku, bo "lek
    > jest zarejestrowany jako lek dla osób od 18. roku życia"

    Chcesz złożyć doniesienie, że NFZ nie łamie prawa?

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 3. Data: 2006-06-12 20:12:13
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Chcesz złożyć doniesienie, że NFZ nie łamie prawa?

    Prawo jest niezgodne z konstytucja?

    Swoja droga, to czuje sie coraz blizszy idei "wyprowadzenia spoleczenstwa na
    ulice"... To co u nas sie dzieje, zaczyna przekraczac granice kuriozum.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-06-12 20:12:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > decyzję odmowną, ktoś kiedyś dopadnie w ciemnej alei i "przekona" do
    > zapłacenia za leki, choćby z własnej kieszeni).

    I czemu wielu ludzi, kiedy piszesz o jednej 15-latce.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2006-06-12 20:21:40
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Swoja droga, to czuje sie coraz blizszy idei "wyprowadzenia spoleczenstwa na
    > ulice"...

    Przeciwko komu? Przeciwko sobie? Przecież to to społeczeństwo zdecydowało, że ma
    tak być.

    > To co u nas sie dzieje, zaczyna przekraczac granice kuriozum.

    Kuriozum to to jest od samego początku i bedzie zawsze, dopóki sie nie
    sprywatyzuje całej "służby zdrowia".

  • 6. Data: 2006-06-12 20:23:56
    Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > siwego capa z NFZ, który bez zmrzużenia oka tak uzasadniał decyzję
    > odmowną, ktoś kiedyś dopadnie w ciemnej alei i "przekona" do zapłacenia za

    Asystent na pediatrii nam opowiadal jak to zalatwiali bardzo drogi lek dla
    chorej dziewczynki. Czekali na decyzje, czekali, az w koncu sami zebrali
    kase i "wzieli na kreche" szpitala. Po pewnym czasie odebrali telefon w
    ktorym oznajmiono ze sa pieniadze. Gdy wyjasniono ze za pozno, ale jakos
    sobie poradzili pani odpowiedziala "hihi, to dobrze, a bo niedawno dziecko
    potrzebowalo ten lek ale jak juz zalatwilismy to bylo za pozno, hhehe".

    --
    Pozdrawiam Norbert :-)

  • 7. Data: 2006-06-12 21:00:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    NFZ tutaj niczemu winien nie jest. Jeśli ktokolwiek, to osoba, która
    to zarejestrowała dla osób w wieku powyżej 18-tu lat. Trzeba by
    ewentualnie zbadać, z jakiego powodu tak zrobiono.

  • 8. Data: 2006-06-12 21:18:03
    Temat: Re: zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez NFZ?
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    > nie chce refundować kosmicznie drogiego (ale jedynego) leku, bo "lek
    > jest zarejestrowany jako lek dla osób od 18. roku życia"

    Trzeba by sprawdzić w ustawie, czy od wieku pacjenta można uzależniać
    refundację. Jak nie, to widziałbym tu niedopełnienie obowiązków na
    szkodę interesu prywatnego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-06-13 11:55:09
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Johnson wrote:

    > I czemu wielu ludzi, kiedy piszesz o jednej 15-latce.

    Bo to jest jeden z wielu przypadków.

    Takich lub podobnych.

  • 10. Data: 2006-06-13 11:57:42
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    CZYŚCIWO wrote:

    > Chcesz złożyć doniesienie, że NFZ nie łamie prawa?

    Aha. Mamy przedstawiciela NFZ, który nie ratowałby ludzkiego życia gdyby
    miał do tego wygodny pretekst (np. w celu uratowania tego życia musiałby
    nieprawidłowo przejść na drugą stronę jezdni).