  • 11. Data: 2003-06-05 17:46:56
    Temat: Re: Odp: Odp: zaległe alimenty...czy są przedawnione?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > co do przedawnienia słusznie zauważasz roszczenie regresowe
    > przysługuje jak k.r.o wskazuje do 3 lat...

    co masz na myśli pisząc 'roszczenie regresowe'?

    KG

  • 12. Data: 2003-06-06 08:39:53
    Temat: Odp: Odp: Odp: zaległe alimenty...czy są przedawnione?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > co masz na myśli pisząc 'roszczenie regresowe'?

    ...cofniecie się wstecz ...w przypadku alimentacji
    art.137 mówi o tym do trzech lat można wnosić o regres czyli alimenty
    wsteczne od regresu jednak należy uiścić opłatę o ,którą sąd wezwie po
    podaniu przedmiotu sporu natomiast od alimentów bieżących powód jest
    zwolniony od kosztów sądowych ...

    Sandra

  • 13. Data: 2003-06-06 09:00:33
    Temat: Odp: Odp: zaległe alimenty...czy są przedawnione?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
    > z waszych odpowiedzi rozumiem ,ze gdyby teraz syn złozyl wyrok
    alimentacyjny
    > do komornika to moze starac sie tylko o te zalegle od lipca 2000 r.
    > No cóz dobre i to, ale wczoraj syn mi powiedzial ,ze mama jego kolezanki
    > pracuje w wydziale komorniczym ( nie jest komornikiem) i ze z tego co
    > slyszala w pracy to sciagaja zalegle alimenty nawet sprzed 10-ciu lat.
    Ma
    > sie tam umówic z nią i wszystkiego sie dowiedziec.

    i ma racje ale tu chodzilo o coś innego nie o sciągniecie a o waloryzacje
    kwoty czyż nie ?
    może sciagac z przed dziesieciu lat tylko jaka to jest kwota i w tym wypadku
    w praktyce składa sie o podwyzszenie kwoty a to da więcej niż to co mógłby
    sciagnąc komornik stąd informacje dodatkowe w tej sprawie...

    > Mama jeszcze jedno pytanie, czy syn moze zlozyc doniesienie do prokuratury
    ,ze
    > ojciec uporczywie uchyla sie od placenia ? To chyba z art. 209, dzieki za
    > dotychczasowe informacje.

    wszystko można zrobic :-) jednak koncowe efekty są różne nawet takiego
    zgłoszenia jesli nie będzie miał z czego płacić to wiele mu sie nie zrobi
    ...no ewentualnie przymknie

    Sandra