    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zaległe alimenty...czy są przedawnione?
    Date: 2 Jun 2003 18:35:42 +0200

    witam, mam przyznane alimenty w 1982 na syna, jego ojciec płacił tylko do
    1985, potem przestał, ja sie nie upominałam bo miałam serdecznie dosc spotkan
    z nim i tak to zostawiłam. Teraz syn jest pełnoletni, jeszcze sie uczy i
    powiedziałmi ,ze chce sciagnac te nalzne alimenty od ojca. Czy ma szanse ? bo
    czytając kodeks rodzinny widzę ,ze art. 137. mowi: Roszczenia o świadczenia
    alimentacyjne przedawniają się z upływem lat trzech. Chciałabym prosić o
    jakieś wskazówki gdzie sie udać z tym wyrokiem z roku 1982 ( jest na nim
    pieczatka klauzuli natychmiastowej wykonalnosci. Kwota to 2200 zl co na
    dzisiejsze przeliczenie = 0,22 zl, czy to sie jakos waloryzuje ,czy syn musi
    od nowa wystapic o alimenty ?