1. Data: 2006-04-07 17:35:33
Temat:zadluzenie a przedawnienie
Od:"Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po jakim czasie następuje przedawnienie długu.
Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest okres
5 lat? Czy może dłużej, a może nigdy nie ulega przedawnieniu, tylko rosną i
rosną odsetki?
Czy osoba mająca katastrofalną syt. finansową może prosić o umorzenie długu?
Dziękuję za informacje.
Pozdr, Joannna

2. Data: 2006-04-07 18:09:28
Temat:Re: zadluzenie a przedawnienie
Od:"Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> po jakim czasie następuje przedawnienie długu.
> Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest
> okres

3 lata, art. 118 w związku z art 117 KC

3. Data: 2006-04-07 19:22:59
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:
> Witam,
> po jakim czasie następuje przedawnienie długu.

Zależy.

> Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest okres
> 5 lat? Czy może dłużej, a może nigdy nie ulega przedawnieniu, tylko rosną i
> rosną odsetki?

Dług pozostawiony "odłogiem", czy sprawa trafiła do sądu?

> Czy osoba mająca katastrofalną syt. finansową może prosić o umorzenie długu?

Prosić zawsze możesz.

4. Data: 2006-04-07 20:28:35
Od:"Michał Wilk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4436bc0d@news.home.net.pl...

> Prosić zawsze możesz.

Ale nie zawsze bedzie to korzystne (przerywa bieg przedawnienia)

Pozdrawiam,
Michal

5. Data: 2006-04-07 20:31:49
Od:"Joanna" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leży odłogiem, tzn, otrzymuje tylko wezwania do zaplaty, do sadu nie
trafilo, choc strasza tym.

6. Data: 2006-04-07 21:08:32
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Michał Wilk wrote:

> Ale nie zawsze bedzie to korzystne (przerywa bieg przedawnienia)

Fakt.

7. Data: 2006-04-07 21:09:09
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:
> Leży odłogiem, tzn, otrzymuje tylko wezwania do zaplaty, do sadu nie
> trafilo, choc strasza tym.

To o nic nie proś, bo przerwiesz przedawnienie.

A wezwań używaj do rozpalania grilla.

8. Data: 2006-04-07 21:19:05
Od:"Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4/7/2006 11:09 PM, Andrzej Lawa wrote:

> To o nic nie proś, bo przerwiesz przedawnienie.

Teraz to już nic nie przerwie bo zadłużenie jest z 2001 roku +3 lata
oznacza, że przedawniło się w 2004 :)

Kaczor
kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
http://przemysl.net.pl/kaczor

9. Data: 2006-04-07 21:30:39
Od:"Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl>
napisał w wiadomości news:e16kvd$tih$1@news.onet.pl...

> Teraz to już nic nie przerwie bo zadłużenie jest z 2001 roku +3 lata
> oznacza, że przedawniło się w 2004 :)

Co nie zmienia faktu, że można je uznać i stanie się w dalszym ciągu
wymagalne.
Np. poprzez prośbę o rozłożenie na raty, czy również prośbą o umorzenie, czy
ugodą.

10. Data: 2006-04-07 21:43:50
Od:"Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4/7/2006 11:30 PM, Marcin Wasilewski wrote:

> Co nie zmienia faktu, że można je uznać i stanie się w dalszym ciągu
> wymagalne.
> Np. poprzez prośbę o rozłożenie na raty, czy również prośbą o umorzenie,
> czy ugodą.

A czy napisanie pisma z prośbą o zaprzestanie przysyłania wezwań do
zapłaty z powodu przedawnienia się długu potraktują jako uznanie tego
długu przez wierzyciela? W skrócie "nie przysyłajcie mi spamu bo mnie to
nie interesuje".

Kaczor
kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
http://przemysl.net.pl/kaczor