  • 1. Data: 2006-04-07 17:35:33
    Temat: zadluzenie a przedawnienie
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    po jakim czasie następuje przedawnienie długu.
    Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest okres
    5 lat? Czy może dłużej, a może nigdy nie ulega przedawnieniu, tylko rosną i
    rosną odsetki?
    Czy osoba mająca katastrofalną syt. finansową może prosić o umorzenie długu?
    Dziękuję za informacje.
    Pozdr, Joannna

  • 2. Data: 2006-04-07 18:09:28
    Temat: Re: zadluzenie a przedawnienie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > po jakim czasie następuje przedawnienie długu.
    > Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest
    > okres

    3 lata, art. 118 w związku z art 117 KC

  • 3. Data: 2006-04-07 19:22:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:
    > Witam,
    > po jakim czasie następuje przedawnienie długu.

    Zależy.

    > Chodzi o rachunek za usługi telekomunikacyjne z 2001 roku? Czy to jest okres
    > 5 lat? Czy może dłużej, a może nigdy nie ulega przedawnieniu, tylko rosną i
    > rosną odsetki?

    Dług pozostawiony "odłogiem", czy sprawa trafiła do sądu?

    > Czy osoba mająca katastrofalną syt. finansową może prosić o umorzenie długu?

    Prosić zawsze możesz.

  • 4. Data: 2006-04-07 20:28:35
    Od: "Michał Wilk" <m...@o...pl>

    wiadomości news:4436bc0d@news.home.net.pl...

    > Prosić zawsze możesz.

    Ale nie zawsze bedzie to korzystne (przerywa bieg przedawnienia)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-04-07 20:31:49
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Leży odłogiem, tzn, otrzymuje tylko wezwania do zaplaty, do sadu nie
    trafilo, choc strasza tym.

  • 6. Data: 2006-04-07 21:08:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Wilk wrote:

    > Ale nie zawsze bedzie to korzystne (przerywa bieg przedawnienia)

    Fakt.

  • 7. Data: 2006-04-07 21:09:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Joanna wrote:
    > Leży odłogiem, tzn, otrzymuje tylko wezwania do zaplaty, do sadu nie
    > trafilo, choc strasza tym.

    To o nic nie proś, bo przerwiesz przedawnienie.

    A wezwań używaj do rozpalania grilla.

  • 8. Data: 2006-04-07 21:19:05
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/7/2006 11:09 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > To o nic nie proś, bo przerwiesz przedawnienie.

    Teraz to już nic nie przerwie bo zadłużenie jest z 2001 roku +3 lata
    oznacza, że przedawniło się w 2004 :)

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 9. Data: 2006-04-07 21:30:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl>
    napisał w wiadomości news:e16kvd$tih$1@news.onet.pl...

    > Teraz to już nic nie przerwie bo zadłużenie jest z 2001 roku +3 lata
    > oznacza, że przedawniło się w 2004 :)

    Co nie zmienia faktu, że można je uznać i stanie się w dalszym ciągu
    wymagalne.
    Np. poprzez prośbę o rozłożenie na raty, czy również prośbą o umorzenie, czy
    ugodą.

  • 10. Data: 2006-04-07 21:43:50
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/7/2006 11:30 PM, Marcin Wasilewski wrote:

    > Co nie zmienia faktu, że można je uznać i stanie się w dalszym ciągu
    > wymagalne.
    > Np. poprzez prośbę o rozłożenie na raty, czy również prośbą o umorzenie,
    > czy ugodą.

    A czy napisanie pisma z prośbą o zaprzestanie przysyłania wezwań do
    zapłaty z powodu przedawnienia się długu potraktują jako uznanie tego
    długu przez wierzyciela? W skrócie "nie przysyłajcie mi spamu bo mnie to
    nie interesuje".

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor