  • 1. Data: 2005-08-12 10:20:00
    Temat: wyrok Sądu okręgowego
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Witam,
    Wniosłem do Sądu pozew przeciwko ZUS, który domagał się zwrotu nienależnie
    pobranego świadczenia.
    Sąd uznał, że moje odwołanie podlega oddaleniu. Jednocześnie Sąd w
    uzasadnieniu wyroku /o które wnioskowałem/ uznał, że zwrotowi podlega
    świadczenie, ale nie w wysokości, której domagał się ZUS, tylko niższe.
    W sentencji wyroku Sąd nie wspomniał o tym, że ma być zwrócone mniejsze
    świadczenie, ja w pozwie nie wnioskowałem o zwrot mniejszego świadczenia.
    Wobec powyższych faktów, czy jeżeli Sąd uznał w uzasadnieniu wyroku, że
    powinno być zwrócone mniejsze świadczenie, to nie musze nic więcej robić i
    jest to wiążące dla ZUS/ o ile ZUS nie wniesie sprzeciwu/
    pozdrawiam
    pka

  • 2. Data: 2005-08-12 11:44:30
    Temat: Re: wyrok Sądu okręgowego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    paweł napisał(a):

> [...]
    > powinno być zwrócone mniejsze świadczenie, to nie musze nic więcej robić i
    > jest to wiążące dla ZUS/ o ile ZUS nie wniesie sprzeciwu/

    Dla ZUS i ciebie wiążący jest wyrok, a nie jego uzasadnienie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-12 13:15:22
    Od: paweł <z...@w...pl>

    | Dla ZUS i ciebie wiążący jest wyrok, a nie jego uzasadnienie.

    Rozumiem.
    Wobec tego w apelacji mam podnieść zarzut przeciwko ZUS, że żądają zbyt
    wysokiego zwrotu nienależnie pobranego świadczenia ?
    Pozdrawiam
    pka

  • 4. Data: 2005-08-12 21:45:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    paweł napisał(a):

    > Wobec tego w apelacji mam podnieść zarzut przeciwko ZUS, że żądają zbyt
    > wysokiego zwrotu nienależnie pobranego świadczenia ?

    A czy to przypadkiem nie jest odwołanie od decyzji? W decyzji jest
    określone ile masz zapłacić. Czy li sąd oddalając twoje odwołanie uznał
    prawidłowość decyzji również co do jej wysokości. Coś źle wyczytałeś w
    uzasadnieniu.
    W apelacji podważaj decyzję, albo co do zasady, albo tylko9 co do wysokości.