  • 1. Data: 2020-06-29 19:28:56
    Temat: wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania
    Od: Karol <y...@j...pl>

    https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/prado-docum
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    jeśli ktoś ma dowód osobisty wydany w 2012 roku czyli ważny do 2022, to w
    przypadku zmiany adresu zameldowania musi go wymienić ?
    Nie moge nic znaleźc w ustawie o dowodach osobistych.

    w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
    zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz ma
    dowód z adresem, czy nie przeoczyli.
    Może jakas podstawa prawna ?

  • 2. Data: 2020-06-29 19:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]

    >w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
    >zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz

    A chcesz wymieniac czy nie?

    Jak urzednikom nie przeszkadza, to moze i Tobie nie powinno
    przeszkadza :-)

    Tylko kwestia kiedy im zacznie przeszkadzac :-)
    Na poczcie, w urzedzie, przy mandacie ...

    J.

  • 3. Data: 2020-06-29 20:19:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.06.2020 o 19:28, Karol pisze:
> [...]
    >
    > w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
    > zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz ma

    Adres w dowodzie osobistym (jeśli go masz wpisany) ma w tej chwili
    wyłącznie znaczenie ozdobnika.

    Art.89.1. Adres miejsca zameldowania zamieszczony w dowodzie
    osobistym wydanym na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia
    1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych od dnia
    wejścia wżycie niniejszej ustawy nie potwierdza adresu miejsca
    zameldowania.

    2. Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu
    osobistego wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10kwietnia
    1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy
    do jego wymiany.

    MJ

  • 4. Data: 2020-06-29 20:56:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 20:19, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > osobistego wydanego  na  podstawie przepisów ustawy z dnia  10kwietnia
    > 1974r.  o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy

    Nie chce mi się sprawdzać, ale trudno jest mi uwierzyć, że
    można było w 2012 roku wydać dowód na podstawie ustawy
    z 1974 roku. Naprawdę tylko nowelizowano a nie wymieniono
    całego aktu prawnego jak znikały dowody typu książeczki?

  • 5. Data: 2020-06-29 21:06:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-29 o 20:56, cef pisze:

> [...]
    > z 1974 roku. Naprawdę tylko nowelizowano a nie wymieniono
    > całego aktu prawnego jak znikały dowody typu książeczki?

    A dlaczego by nie można było nowelizować? Wzór dowodu to pewnie nawet
    nie w ustawie, tylko w rozporządzeniu.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2020-06-29 21:25:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.06.2020 o 20:56, cef pisze:

> [...]
    > z 1974 roku. Naprawdę tylko nowelizowano a nie wymieniono
    > całego aktu prawnego jak znikały dowody typu książeczki?

    A co za problem? W sumie bardziej mnie dziwi, że w końcu wydali nową...

    Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych.

    Status aktu prawnego:
    uchylony
    Data ogłoszenia:
    1974-04-17
    Data wydania:
    1974-04-10
    Data wejścia w życie:
    1975-01-01
    Data obowiązywania:
    1975-01-01
    Data uchylenia:
    2015-03-01

    MJ

  • 7. Data: 2020-06-29 22:32:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 21:25, Michal Jankowski pisze:

    > A co za  problem? W sumie bardziej mnie  dziwi, że w końcu wydali nową...

    Pomyślałem, że dokumentu z godłem i biało-czerwonymi znakami
    nie można zostawić w rękach ustawy uchwalonej w 1974 roku. :-)

    Pobieżne googlowanie pokazuje ustawę o dowodach osobistych
    z dnia 6 sierpnia 2010 (Dz.U. 2010 nr 167 poz. 1131)
    ale nie sprawdzałem w jakim zakresie zastąpiła tę z 1974
    skoro ta stara znikła tak późno to może jakiś istotny artykuł się zachował,
    ale nie sądzę, żeby coś związanego z danymi, bo to zmieniali każdą
    nowelizacją.

    > Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    > osobistych.
    >
    > Status aktu prawnego:
    > uchylony
    > Data ogłoszenia:
    > 1974-04-17
    > Data wydania:
    > 1974-04-10
    > Data wejścia w życie:
    > 1975-01-01
    > Data obowiązywania:
    > 1975-01-01
    > Data uchylenia:
    > 2015-03-01

    Ale nie wiesz w jakim zakresie obowiązywała tuż przed uchyleniem?
    Bo jak widać dowody wyleciały do innej ustawy już w 2010 conajmniej.

  • 8. Data: 2020-06-30 10:25:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >z 1974 roku. Naprawdę tylko nowelizowano a nie wymieniono
    >całego aktu prawnego jak znikały dowody typu książeczki?

    Czeste. I ogolnie sluszne - jesli zmieniasz tylko przepisow, to po co
    wypuszczac cala ustawe na nowo, i dawac prawnikom zagadke - co sie
    zmienilo w tresci.

    J.

  • 9. Data: 2020-06-30 10:36:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Pomyślałem, że dokumentu z godłem i biało-czerwonymi znakami
    >nie można zostawić w rękach ustawy uchwalonej w 1974 roku. :-)

    Phi.
    Ustroj sie zmienil, a my ciagle uzywamy kodeksu cywilnego z 1964 roku.
    Choc prawde mowiac - on mi wyglada jak z 1864, a przynajmniej niektore
    zapisy :-)

    I kodeksu wykroczen z 1971, dobrze ze KK zdazyli zmienic, choc do 1998
    obowiazywal socjalistyczny :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-06-30 11:18:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zapisy :-)
    >
    > I kodeksu wykroczen z 1971, dobrze ze KK zdazyli zmienic, choc do 1998

    W latach 2001-2003 stopniowo przestał obowiązywać kodeks handlowy z 1934
    roku. Częściowo obowiązywał nawet za komuny.