    From: Arur<p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wizyta komornika!!!!!!
    Date: Sat, 7 Aug 2004 10:26:59 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam,
    zwracam się z uprzejmą prośbą o odpowiedź na moje pytania. Zacznę
    od tego, że rodzicom grozi egzekucja komornicza (długi bankowe, nie
    mają rozdzielności majątkowej) i jest to dla mnie sytuacja
    ekstremalna.
    1. Czy komornik przychodzi bez zapowiedzi czy też przed wizytą
    rodzice otrzymają stosowne pismo o wszczęciu postępowania
    komorniczego?

    2. Mieszkam w osobnym pokoju, w którym jest trochę cennych rzeczy
    (narty, telewizor, meble, biurko, książki, itd.). Jestem pełnoletni ale
    generalnie na utrzymaniu rodziców (uczę się). Pracuję tylko bardzo
    krótko sezonowo. Czy komornik ma prawo zabrać moje rzeczy? Czy
    może wejść do pokoju pod moją nieobecność? Jak udowodnić
    że to są moje przedmioty (część kupiłem, część dostałem w
    prezencie, nie mam żadnych dodwodów zakupu)?

    3. Czy komornik może zabrać komputer który mama używa do
    pracy? Czytałem że nie ale jak jest w praktyce?

    4. Młodsza siostra pracowała na wakacjach (jest niepełnoletna) i kupiła
    sobie rower od kolegi. Jak można udowodnić że to jej własność?

    5. W domu ogólnie jest trochę cennych rzeczy (sprzęt AGD, meble...)
    Nic specjalnego ale zawsze coś. Jak można uratować ten sprzęt?
    Chodzi o to żeby był na swoim miejscu, a komornik nie mógł go
    zabrać. Czy może pomóc wymeldowanie rodziców (ale wtedy
    komornik pewnie przyjdzie tam gdzie się zameldują)? Czy może jest
    jakaś inna metoda? Ktoś musiał być w podobnej sytuacji i może
    udało mu się coś wymyślić?

    Dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się tą sprawą.
    Pozdrawiam
    Artur

    -> http://usenet.pomocprawna.info