  • 1. Data: 2018-04-20 17:28:06
    Temat: windykacja kurierska na 170zł
    Od: "Rysiek z Klanu" <R...@x...gmail.com.>

    Witam wszystkich.
    Ostatnio wiele firm kurierskich przystąpiło do ataku na kasę klientów za
    pomocą naliczania dodatkowych kosztów za dopłatę do przesyłki rzekomo
    niestandardowej a ja sporo wysyłam i odbieram u różnych firm kurierskich.
    Została opłacona i nadana przesyłka standardowa a firma kurierska uznała
    sobie od tak sobie, że przesyłka jest niestandardowa, nie chcą podać
    przyczyny takiego uznania, bo podobno w regulaminach sobie napisali ze mogą
    sobie uznać co chcą, więc jest to zgodne z ich regulaminami, nie wiem czy
    zgodne z prawem..
    Więc dostaje fakturę na 170zł za dopłatę do przesyłki niestandardowej,
    reklamuję 3 miesiące nie dostaje żadnej odpowiedzi, ani wyjaśnień, natomiast
    otrzymuję list windykacyjny od adwokata z pogróżkami że jak nie zapłacę, to
    dodatkowo 9zł kosztów tytułem wezwania do zapłaty, oraz kosztów
    windykacyjnych, kosztów postępowania sądowego i egzekucyjnego, postępowania
    sądowego a także dalszych odsetek.
    Teraz mam pytanie, czy to tylko bezprawne straszenie Pani adwokat, czy
    faktycznie mogą mi naliczyć takie koszty?
    Chodzi o kwotę 170zł, co mi mogą zrobić jak nie zapałce, komornik mi ciągnik
    zabierze, czy mogą mnie w D pocałować?

  • 2. Data: 2018-04-21 10:20:53
    Temat: Re: windykacja kurierska na 170zł
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Rysiek z Klanu" <R...@x...gmail.com.> napisał w
    wiadomości news:5ada14c4$0$31357$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > przyczyny takiego uznania, bo podobno w regulaminach sobie napisali ze
    > mogą sobie uznać co chcą, więc jest to zgodne z ich regulaminami, nie wiem

    W latach 80-tych zeszłego wieku prawie każdy kierownik, dyrektor, prezes
    ustanawiał takie regulaminy i to często po kilka w firmie, było to tzw
    "prawo powielaczowe".
    W 1990r Trybunał Konstytucyjny uznał hurtem wszystkie takie regulaminy za
    niezgodne z konstytucją. Regulaminy takie mogą być prawem tylko dla
    pracowników takiej firmy i to w ograniczonym zakresie, a nigdy dla klientów.
    Klient mógły być objęty regulaminem gdyby wcześniej otrzymał taki regulamin
    do zapoznania się z nim i podpisał, że się zapoznał i będzie go
    przestrzegał.
    Oznacza to że jeżeli wcześniej nie podpisałeś żadnego ich regulaminu, to co
    sobie napisali to jest ich wewnętrzną sprawą, a Ciebie to nie dotyczy.
    Najpierw ich postrasz , a jak nie pomoże to napisz skargę do UOKiK. Jak im
    przyłożą z 100000 zł kary to szybko zaczną przestrzegać prawo.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-04-22 13:22:18
    Temat: Re: windykacja kurierska na 170z?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Twoje posty ostatnio są z krzakami w tym outłuku i trudno je czytać. Nie
    masz ustawionej deklaracji charsetu.

    --
    animka

  • 4. Data: 2018-04-22 14:41:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .edu.pl
    *Animka* napisał(-a):

    > Twoje posty ostatnio są z krzakami w tym outłuku i trudno je czytać.
    > Nie masz ustawionej deklaracji charsetu.

    Swojego problemu z top-postingiem oczywiście nie dostrzegasz...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2018-04-23 09:15:55
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie stosuj makaronizmów - to Polska, więc pisz polszczyzną.

    -----

  • 6. Data: 2018-04-23 10:14:30
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Twoje posty ostatnio są z krzakami w tym outłuku i trudno je czytać. Nie
    > masz ustawionej deklaracji charsetu.

    Jak widać masz problem z czytnikiem. Mój czyta wszystkich bez problemów z polskimi
    literami np. Twój tekst:

    Nawet na Jezusie księża żerują i kantują W głowie Jezusa anteny do
    internetu, a pod pomnikiem zakopane serce jakiegoś księdza. Figura ma 3
    m.wysokości.

    i każdego innego newsa z tej grupy, bez względu na ustawienia, oczywiście moje też.

  • 7. Data: 2018-04-23 11:16:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-23 o 10:14, Danusia pisze:

> [...]
    > m.wysokości.
    >
    > i każdego innego newsa z tej grupy, bez względu na ustawienia, oczywiście moje też.

    Akurat wyjątkowo Animka ma rację. To, że czytasz dobrze, to przypadek,
    taki, że masz to samo kodowanie, z jakim wysyłasz, więc nic nie trzeba
    przekodowywać, natomiast, jeśli ktoś wysłałby z innym kodowaniem, a nie
    umieścił w nagłówku tej informacji, tak jak czyni to Twój źle
    skonfigurowany klient, to miałabyś krzaki... Natomiast wysyłający też
    mógłby się zarzekać, że on wszystko widzi poprawnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 8. Data: 2018-04-23 12:17:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-23 o 09:15, ń pisze:

    > Nie stosuj makaronizmów - to Polska, więc pisz polszczyzną.
    >

    > -----

    Przyganiał kocioł garnkowi.
    Pisze się pod cytatem a nie nad.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-04-23 15:09:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Gdzie widzisz cytat, w tym np. cudzysłów?
    BTW przed spójnikiem "a" powinien być przecinek.
    No i kwestia stylu.
    Zręczniej byłoby "pisze się pod, a nie nad cytatem".
    Ale każdy z nas co innego z domu wyniósł ;-)

    -----

  • 10. Data: 2018-04-23 15:24:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 23 Apr 2018 15:09:12 +0200, ń napisał(a):

    > BTW przed spójnikiem "a" powinien być przecinek.

    Ja wyniosłem z domu, że mówi się "przy okazji", a nie BTW.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl