  • 1. Data: 2003-03-25 11:44:49
    Temat: weksel
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Jakie bezpieczeństwo daje mi weksel? Podobno to od czegoś zależy... Gość
    zamiast pieniedzy chce mi dać weksel. Bo narazie nie ma pieniedzy.
    Z góry dzieki
    Madab

  • 2. Data: 2003-03-25 13:24:41
    Temat: Re: weksel
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Weksel daje tyle, że w przyszłości nie będzie już dyskusji co do meritum
    długu. Weksle stwierdza, że dług jest i w razie czego, nie jest potrzebne
    dowodzenie, z czego wynika. Jeśli weksel nie jest poręczony przez nikogo, to
    w zasadzie innych pozytywów nie widzę. No, jeszcze możesz ten weksel komuś
    sprzedać, na przykład dłużnikowi Twojego dłużnika. W ten sposób
    skompensujecie należności.
    Generalnie, jeśli gość faktycznie nie ma kasy, to lepszy weksel niż nic.
    Dopilnuj tylko, by go prawidłowo wypełnił.