  • 1. Data: 2002-11-20 14:06:41
    Temat: urzedowy wykaz imion
    Od: c...@p...onet.pl

    czy istnieje cos takigo jak urzedowy wykaz (spis) imion? Jesli tak ,to gdzie to
    moge znależc w internecie?

  • 2. Data: 2002-11-20 15:42:57
    Temat: Re: urzedowy wykaz imion
    Od: "Raldek" <r...@p...pl>

    Wydaje mi się, że nie ma żadnego takiego wykazu. Ustawa - prawo o aktach stanu
    cywilnego mówi (jeśli nie znamy rodziców i dziecko nie ma imienia ani
    nazwiska, np. podrzutek), że nadaje mu się imię i nazwisko zwykle w kraju
    używane.

    Jeśli chodzi o wymyślanie imienia dla dziecka, nie może ono być ośmieszające,
    nie może wprowadzać w błąd co do płci, nie może być takie samo jak nazwisko i
    to chyba wszystko.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2002-11-20 20:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie ma takiego wykazu. Przejrzałem orzecznictwo sądów i stoją one na
    stanowisku, że imię może być dowolne, nawet obcojęzyczne, byle tylko nie
    naruszało ograniczeń prawnych, a zatem nie było imieniem:
    - ośmieszającym;
    - nieprzyzwoitym,
    - w formie zdrobniałej
    - imieniem nie pozwalającym odróżnić płci dziecka.
    Odróżnienie płci dziecka, to nie znaczy, że dziewczyna ma mieć zakończenie
    na "-a". Wystarczy, że możliwe jest odróżnienie wg innego języka.

  • 4. Data: 2002-11-21 01:14:42
    Od: "kasandr@" <d...@y...com>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Odróżnienie płci dziecka, to nie znaczy, że dziewczyna ma mieć zakończenie
    > na "-a". Wystarczy, że możliwe jest odróżnienie wg innego języka.

    czy Lui i Alfons przejdą czy nie ???

    --
    Kasandr@

  • 5. Data: 2002-11-21 02:08:33
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <argsgu$74l$12@news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > - imieniem nie pozwalającym odróżnić płci dziecka.
    > Odróżnienie płci dziecka, to nie znaczy, że dziewczyna ma mieć zakończenie
    > na "-a". Wystarczy, że możliwe jest odróżnienie wg innego języka.

    Sa jakies wyjatki, czy juz imienia Maria facetowi nadac sie nie da?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2002-11-21 04:49:27
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "kasandr@" <d...@y...com> wrote in news:arhcde$ia01i$1@ID-
    169971.news.dfncis.de

    > czy Lui i Alfons przejdą czy nie ???

    w Katowicach jest ulica im. Alfonsa Górnika

    (btw - heh ;)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 7. Data: 2002-11-22 12:27:54
    Od: "trener" <t...@p...onet.pl>

    > Sa jakies wyjatki, czy juz imienia Maria facetowi nadac sie nie da?
    >
    > --

    Nadane imie powinno pozwalac na odroznienie plci dziecka, jedynym wyjatkiem
    jest nadanie chlopcu imienia Maria, pod warunkiem wystepowania w parze z
    drugim imienie jednoznacznie kojarzonym z plcia meska : Jan , Marek, Adam
    itp .

    -=treneros=-

  • 8. Data: 2002-11-22 15:58:21
    Od: Marek Szapajko <m...@w...pl>

    Thu, 21 Nov 2002 02:14:42 +0100, kasandr@ wrote:

    > czy Lui i Alfons przejdą czy nie ???

    Alfons na pewno tak. To dość popularne imię na Śląsku.

    --
    Marek Szapajko http://www.msj.cad.pl
    Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie

  • 9. Data: 2002-11-23 17:54:11
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > drugim imienie jednoznacznie kojarzonym z plcia meska : Jan , Marek, Adam

    ale skad macie te informacje? z orzecznictwa?