  • 1. Data: 2003-08-18 21:40:40
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Arek Pekalski" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy szacowne grono uwaza ze np. umowa o dzielo moze byc stosowna do
    chociazby obslugi informatycznej swiadczonej przez dluzszy okres ? np. przez
    6 miesiecy..moze rok ? Obsluga taka, zwlaszcza i konkretnie NZOZu, cechuje
    sie tym ze widoczny jest jej efekt.. w zasadzie widoczny jest co miesiac
    przy raportowaniu do kasy..tfu..do funuduszu zdrowia. Czy moze zlecenie
    byloby bardziej stosowne ?
    pozdrawiam
    ArS

  • 2. Data: 2003-08-19 06:59:48
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: diodka <d...@U...pl>

    Użytkownik Arek Pekalski napisał:
> [...]
    > sie tym ze widoczny jest jej efekt.. w zasadzie widoczny jest co miesiac
    > przy raportowaniu do kasy..tfu..do funuduszu zdrowia. Czy moze zlecenie

    jak mi powiedziala pani kwestor (glowna ksiegowa) uslugi informatyczne
    sa jak szycie butow przez szewca... to usluga i jako taka wymaga umowy
    zlecenia badz umowy o prace... umowa o dzielo skutkuje powstaniem dziela
    a naprawa komputera jest jedynie wsadzeniem urzadzen i polaczeniem ich
    odpowiednio czy li nie powstaje dzielo :))
    Jakbys stworzyl nowy komputer w oparciu o swoje wlasne technologie to
    wtedy bedzie to dzielo... stworzenie www to tez dzielo.... tak samo jak
    oprogramowanie... ale helpdesk i inne serwisowe uslugi to zdecydowanie
    zlecenie
    mam nadzieje ze ci pomoglam

    d.

  • 3. Data: 2003-09-04 21:10:42
    Od: "wojtek ziętek" <w...@N...gazeta.pl>

    Arek Pekalski <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pozdrawiam
    > ArS
    >
    > generalnie umowy cywilnoprawne można podzielić na:
    -zobowiązania rezultatu,czyli te,które muszą być ukończone osiągnięciem
    konkretnego,"namacalnego" rezultatu;modelową umową tego typu jest umowa o
    dzieło.
    -zobowiązania starannego działania,w których strona zobowiązuje się za swej
    strony poczynić wszelkie starania i powziąć wszelkie środki w celu
    osiągnięcia określonego rezultatu ,ale nie gwarantuje tego(np.nauczyciel
    języka obcego zobowiązuje się nauczyć ucznia,ale nie jest powiedziane,że to
    się mu uda);modelowa umowa tego rodzaju to właśnie zlecenie.
    wobec powyższego i Pana wyjaśnień będzie to umowa o dzieło,gdyż rezultat jest
    osiągalny i "namacalny".