  • 1. Data: 2004-11-09 11:11:46
    Temat: umowa bankowa - % rzeczywiste
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    Witajcie.
    W tym roku dokonalismy podwyzszenia limitu kredytu w ramach rachunku
    bankowego. Ponieslismy oplaty manipulacyjne. Oprocentowanie roczne 15%.
    Niestety na koncu znajduje sie paragraf ze pozostale oplaty pobierane sa
    zgodnie z taryfa prowizji i oplat. I tu powstaje moje pytanie. Pobrano nam
    1,5% od kwoty limitu kredytowego w ramach oplaty "obsluga limitu" pobieranej
    na poczatku drugiego roku korzystania z limitu.
    W calej umowie brak informacji na temat rzeczywistego oprocentowania.
    Czy mozemy jakos interweniowac w banku, pracownik banku nas o tym nie
    poinformowal, niestety zapis o tej oplacie jest w taryfikatorze (moj blad
    nie doczytalam tego), ale zdaje sie ze w swietle nowej ustawy o bankowosci
    na umowie winno byc % realne. Przeciez odsetki sa kosztem kapitalu, czy maja
    prawo pobrac jeszcze kwote odnosnie obslugi limitu? (wiem wiem, ze wszystko
    moga ale pytam teoretycznie czy cos z tym zrobic mozna).
    Bede wdzieczna za sugestie.
    pozdrawiam
    Monika