  • 1. Data: 2019-02-05 13:12:03
    Temat: termin żądań finansowych
    Od: "Kasia" <k...@a...w.stopce>

    Kiedy mija ustawowy czas na żądanie opłat finansowych?
    Sytuacja jest taka ze firma nalicza sobie dodatkowe opłaty, oczywiście ma do
    tego prawo, tylko ża z żądaniem ich zapłaty zgłasza się kilka miesięcy po
    terminie opłacenia faktury za tą usługę.
    Po jakim terminie takie żądania są nieważne?

  • 2. Data: 2019-02-05 13:27:57
    Temat: Re: termin żądań finansowych
    Od: "Kasia" <k...@a...w.stopce>

    Liwiusz
    > Po terminie przedawnienia -- Liwiusz

    Bez żartów, terminy przedawnienia w KC to 3-6 lat.
    Wyjaśnię jeszcze raz, że mam umowę na usługi z pewną firmą, zlecam jej coś i
    ona co miesiąc wystawia mi fakturę do zapłacenia. Oczywiście zdążają się
    pomyłki i czasem trzeba coś dopłacić i firma nie dolicza tej dopłaty do
    bieżącej faktury (czas stwierdzenia konieczności dopłaty), tylko zgłasza
    żądanie po czasie kilku miesięcy, co jest bardzo uciążliwe i kłopotliwe, bo
    po takim czasie samo sprawdzenie czego dotyczy dopłata jest mało realne.

  • 3. Data: 2019-02-05 14:13:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 13:12, Kasia pisze:
> [...]
    > miesięcy po terminie opłacenia faktury za tą usługę.
    > Po jakim terminie takie żądania są nieważne?

    Po terminie przedawnienia.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-02-05 14:32:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.02.2019 o 13:27, Kasia pisze:
> [...]
    > tylko zgłasza żądanie po czasie kilku miesięcy, co jest bardzo uciążliwe
    > i kłopotliwe, bo po takim czasie samo sprawdzenie czego dotyczy dopłata

    jak jest to firma Kruk to zgłaszaj nękanie do prekuratury, to znani
    nękacze:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-02-05 14:38:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 13:27, Kasia pisze:
    > Liwiusz
    >
    > Bez żartów, terminy przedawnienia w KC to 3-6 lat.

    Co cię w tym śmieszy?

> [...]
    > tylko zgłasza żądanie po czasie kilku miesięcy, co jest bardzo uciążliwe
    > i kłopotliwe, bo po takim czasie samo sprawdzenie czego dotyczy dopłata

    Mają do tego prawo.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2019-02-05 14:39:39
    Od: "n" <...@...e>

    Zacznij więc od przeczytania tej umowy.
    Czy umowa nie reguluje poruszonego przez Ciebie zagadnienia?

    -----
    > mam umowę na usługi z pewną firmą, zlecam jej coś i ona co miesiąc wystawia mi
    fakturę do zapłacenia.
    > Oczywiście zdążają się pomyłki i czasem trzeba coś dopłacić i firma nie dolicza tej
    dopłaty do bieżącej faktury, tylko zgłasza żądanie po czasie kilku miesięcy

  • 7. Data: 2019-02-05 18:36:58
    Od: "Kasia" <k...@a...w.stopce>

    Liwiusz
    > Co cię w tym śmieszy?
    > Mają do tego prawo.-- Liwiusz

    To wyobraź sobie że kupujesz w sklepie mydełko fa na fakturę (średnio
    codziennie coś tam kupujesz) a za 3 lata sklep przysyła ci fakturę
    korygującą że niby kupiłeś wtedy mydełko Dove a ono jest droższe 2 razy i
    musisz dopłacić. Ciebie to nie śmieszy?

    Nie wiem czy mają prawo, nie wiem co mają w regulaminach, bo sami je sobie
    wymyślają, mają tam sformułowania niezgodne z prawem, sami je bez mojej
    zgody zmieniają, sami ich nie przestrzegają, dlatego pytam się jak wygląda
    sprawa od strony oprawnej.

    Dla mnie to wygląda na nękanie. Jeśli faktycznie mają do tego prawo, to
    zastanawia mnie kwestia ściągalności takiej faktury korygującej, jeśli nie
    zapłacę?
    Napiszę im że faktura jest bezpodstawna i jeśli się nie zgadzają, to mają
    prawo dochodzić swoich praw sądownie. Jakie mają szanse coś udowodnić? (nie
    wiem czy faktura korygująca jest należna, czy nie, bo po tylu latach nie
    wiem jakie mydełko tamtego dnia kupowałam)

  • 8. Data: 2019-02-05 19:41:50
    Od: "n" <...@...e>

    Były np. numery, że elektrownia po paru latach upominała się bajońskich sum z
    przyczyny (rzekomego) uszkodzenia liczników.
    Generalnie to inne są stosunki konsumentów, a inne przedsiębiorców, więc na początek
    musisz uściślić kim jesteś.

    -----

  • 9. Data: 2019-02-06 11:25:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-05 o 18:36, Kasia pisze:
> [...]
    > korygującą że niby kupiłeś wtedy mydełko Dove a ono jest droższe 2 razy
    > i musisz dopłacić. Ciebie to nie śmieszy?

    Nic. Skoro kupiłem Dove, a przez pomyłkę dostałem fakturę na tańsze fa,
    to nic dziwnego, że istnieje ryzyko tego, że sklep będzie mógł zażądać
    różnicy.

    > Dla mnie to wygląda na nękanie. Jeśli faktycznie mają do tego prawo, to
    > zastanawia mnie kwestia ściągalności takiej faktury korygującej, jeśli
    > nie zapłacę?

    Mogą skierować sprawę do sądu i próbować udowodnić swoje racje.

> [...]
    > udowodnić? (nie wiem czy faktura korygująca jest należna, czy nie, bo po
    > tylu latach nie wiem jakie mydełko tamtego dnia kupowałam)

    Zależy od posiadanych dowodów, nikt tu szklanej kuli nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-02-06 11:39:27

    Albo wyłączyć usługę i Ty będziesz udowadniał ;-))

    -----