  • 1. Data: 2004-02-20 21:15:44
    Temat: stypendium doktoranckie - zwrot po 4 latach
    Od: "tomek" <z...@p...fm>

    Witam,
    Pewnie juz ktos to przerabial. Pytanie bardzo konkretne: "czy jest szansa na
    wykrecenie sie z koniecznosci zwrotu stypendium doktoranckiego" albo
    przedluzenie procedury sadowej. Dane sa nastepujace:
    Stypendium doktoranckie pobieralem przez 21 miesiecy - ostatni miesiac
    czerwiec 1999 - tak to wyglada na czyms, co nazywa sie "karta wynagrodzen"
    na ktorej figuruja daty: zatrudnienia 10.97, zwolnienia 12.99 choc przez
    uczelnie nigdy nie bylem zatrudniony i nie wydaje mi sie zeby stypendium
    bylo wyplacane jako wynagrodzenie wynikajace ze stosunku pracy. Skreslenie z
    listy studentow 10.99 a wedlug innego dokumentu 03.2002 (pierwszy wyglada
    wiarygodniej)
    Pierwsze pismo wzywajace do zwrotu - 03.2000 z terminem splaty do konca
    marca 2000, potem kolejne 6 w tym ostatnie z 08.2001, zadnego nie odebralem.
    Pozew o zaplate wniesiony po prawie 3 latach 11.2003 skutkuje przeslanym
    dzisiaj z sadu wezwaniem do zaplaty w postepowaniu upominawczym.
    Czy wezwanie po 4 latach jest jeszcze zasadne, czy mozna sie jakos zasadnie
    odwolac?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-20 22:10:48
    Temat: Re: stypendium doktoranckie - zwrot po 4 latach
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) tomek w wiadomości <news:c15tgo$uu$1@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Pozew o zaplate wniesiony po prawie 3 latach 11.2003 skutkuje przeslanym

    Chyba po prawie 4 latach? Przedawniło się i tyle. Nawiasem mówiąc jak Ci
    grozili trzeba było odpowiedzieć pozwem o stwierdzenie stosunku pracy.

    --
    Olgierd
    Mój numer konta 91114020040000310218561792, wpłaty mile widziane

  • 3. Data: 2004-02-20 23:57:50
    Od: "tomek" <z...@p...fm>

    "Olgierd" <c...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Chyba po prawie 4 latach? Przedawniło się i tyle. Nawiasem mówiąc jak Ci
    > grozili trzeba było odpowiedzieć pozwem o stwierdzenie stosunku pracy.

    Dzieki
    Mozesz cos wiecej powiedziec, na podstawie czego twierdzisz, ze sie
    przedawnilo?

    Tomek

  • 4. Data: 2004-02-21 21:58:16
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) tomek w wiadomości <news:c1670k$jab$1@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Mozesz cos wiecej powiedziec, na podstawie czego twierdzisz, ze sie
    > przedawnilo?

    Powiedziałbym, że jeśli jest to zobowiązanie cywilnoprawne (jak chce to
    przedstawić uczelnia) to mamy 3-letni okres przedawnienia (art. 118 k.c.
    in fin.), jeśli jednak pracownicze (jak twierdzę ja) to nawet krótszy
    (art. 291 par. 2 k.p.)
    Kiedy naprawdę wyleciałeś? Jeśli jednak mniej niż 3 lata temu - składaj
    pozew o stwierdzenie stosunku pracy.

    --
    Olgierd
    "Państwo przywłaszczyło sobie władzę do uświęconego prawem kidnappingu i