  • 1. Data: 2003-03-25 12:07:05
    Temat: spoldzielnia mieszkaniowa i uozp
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    czy dana spoldzielnia mieszkaniowa jest obowiazana przeprowadzic przetarg
    dot. wyboru firmy dostarczajacej internet w jej blokach? w scianach sa
    kable sieciowe, wiec praktycznie rzecz biorac taka firma ma monopol na
    wszystko.

    i druga sprawa od razu, zwiazana z monopolem, czy (zakladajac ze przy
    wyborze firmy nie trzeba bylo przetargu, podpisali umowe bla bla wszystko
    jest zzp) spoldzielnia moze w ten sposob skazywac mieszkancow na jednego
    providera?

    tx

    --
    M.

  • 2. Data: 2003-03-25 13:40:36
    Temat: Re: spoldzielnia mieszkaniowa i uozp
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org> napisał w
    wiadomości news:Xns9349857061025michalusenetblaaireu@193.110.12
    2.80...

> [...]
    > jest zzp) spoldzielnia moze w ten sposob skazywac mieszkancow na jednego

    No wlasnie, mam taki problem... zalozylismy ask na osiedlu, w sumie juz
    bedzie nas okolo 50 osob. Nie mamy zadnego stowarzyszenia, po prostu jest
    jedna osoba, ktora podpisala umowe z tepsa i zbiera kase od ludzi. Na
    osiedlu jest rowniez internet z kablowki, niby to jest ze spoldzielni ale
    wszystkim zajmuje sie osobna firma. Chcielibysmy zalozyc firme i
    rozprowadzac net po osiedlu. Problem w tym, ze spoldzielnia nie chce slyszec
    o jakichkolwiek innych sieciach, a tym bardziej internetu. Narazie byly to
    tylko luzne rozmowy, nie skladalismy zadnych papierow czy zgloszen. Na
    osiedle kiedys chciala wejsc juz inna firma ale niestety dostala odmowe.
    Tlumaczyli sie tym, ze byla by za duza dewastacja budynkow, kable mialy isc
    wtedy po klatkach. My chcielibysmy zrobic dokladnie tak samo jak kablowka
    czyli w przewodach wentylacyjnych wiec nie mogli by na odpowiedziec, ze za
    duza dewastasja bydynkow.
    W zwiazku z tym mam pytanie, czy spoldzielnia moze zabronic wejscia na
    osiedle innych firm? Jestem w stanie zebrac okolo 100 podpisow mieszkancow,
    ktorzy by chcieli skorzystac z lacz innej firmy niz kablowka.

    zeluq

  • 3. Data: 2003-03-25 22:36:35
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > jest zzp) spoldzielnia moze w ten sposob skazywac mieszkancow na jednego

    Spółdzielnia działa jako właściciel nieruchomości a w tym budynków
    czyli może wszystko. No oczywiście w granicach prawa. Nie wydanie zgody jest
    jak najbardziej prawdopodobne i zgodne z prawem. Są natomiast
    tzw organy w spółzielni -rady osiedli i nadzorcza oraz walne, które mogą
    przymusić zarząd do takiej zgody. Jak więc widać wszystko w rękach
    spółdzielców.
    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-03-25 23:16:58
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]
    2.80...

    > Spółdzielnia działa jako właściciel nieruchomości a w tym budynków

    A czy mieszkancy, ktorzy maja wlasnosciowe mieszkanie nie maja w takim razie
    nic do gadania?

  • 5. Data: 2003-03-27 00:34:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, Jarosław Matejczuk wrote:
    [...]
    >+ Spółdzielnia działa jako właściciel nieruchomości a w tym budynków
    >+ czyli może wszystko. No oczywiście w granicach prawa. Nie wydanie zgody jest
    >+ jak najbardziej prawdopodobne i zgodne z prawem.

    Właśnie kołacze mi się po głowie, że właśnie niedawno było
    (na grupie) iż zgodnie z prawem sp-nia ma obowiązek dopuścić
    innych operatorów.
    Niestety - jak z internetem to już nie wiadomo :(, poszło
    o zakres pojęcia "operatora" (czy to "taki z koncesją").

    pzdr, Gotfryd