  • 11. Data: 2004-08-28 13:39:44
    Temat: Re: smiertelny wypadek samochodowy
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 28. sierpnia 2004 14:33 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Artur Ch.:

    > Ale od kogo mieliby żądać "zadośćuczynienia"?

    Widzę możliwości: Zmarły został oszukany np. przez kolegę ,,wsiadaj, ten
    gość jest trzeźwy, na bank''. Albo ktoś pożyczył auto temu pijanemu, będąc
    świadomym, że on jest właśnie naprany. Pewnie wtedy mozna tamtych ścigać...

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2004-08-28 14:09:58
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 27 Aug 2004 23:34:46 +0200, mad <g...@g...pl> wrote:

    a moze ktos zauwazy ze kierowca mogl zostawic pokazny spadek...

  • 13. Data: 2004-08-28 14:22:52
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Sat, 28 Aug 2004 15:37:29 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >O sposoby pociągnięcia zmarłego do odpowiedzialności? O pośmiertnie
    >przyznanych odznaczeniach słyszałem, ale o pośmiertnym sądzeniu nie.

    naucz sie czytac a pozniej zabieraj glos....
    (przepraszam wiem ze to nie dokonca zgodnie z zasadami panujacymi na
    grupie ale kolega zasluzyl)

  • 14. Data: 2004-08-28 14:24:06
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik mad napisał:
    > naucz sie czytac a pozniej zabieraj glos....
    > (przepraszam wiem ze to nie dokonca zgodnie z zasadami panujacymi na
    > grupie ale kolega zasluzyl)

    nie zasłużył, bo ma racje
    przykro mi, że ktoś zginął, ale ta osoba jest sama sobie winna
    po co wsiadała z pijanym do samochodu?

    kogo teraz chcesz sądzić i za co?

    to przypomina procesy w usa - mcdonalds oskarżony o zbyt dużą tusze,
    american tobacco oskarżony za raka płuc, itp itd

    słowem - bzdura
    przykro mi, ale tak wlasnie jest
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2004-08-28 14:34:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 sie o godzinie 16:09, na pl.soc.prawo, mad napisał(a):

    > a moze ktos zauwazy ze kierowca mogl zostawic pokazny spadek...

    I dlatego rodzina zmarłego pasażera chce się wzbogacić kosztem
    spadkobierców kierowcy?

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2004-08-28 14:38:34
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Sat, 28 Aug 2004 16:34:45 +0200, "Artur Ch."
    <s...@r...pbz> wrote:

    >I dlatego rodzina zmarłego pasażera chce się wzbogacić kosztem
    >spadkobierców kierowcy?

    moje intencje sa inne ale to nie ma nic wspolnego z pytaniem.

  • 17. Data: 2004-08-28 14:40:05
    Od: mad <g...@g...pl>

    <s...@r...pbz> wrote:

    >I dlatego rodzina zmarłego pasażera chce się wzbogacić kosztem
    >spadkobierców kierowcy?
    narazie wiecej moralizowania niz rzeczowych odpowiedzi. moze ktos
    wreszcie solidnie uzasadnic swoje zdanie...

  • 18. Data: 2004-08-28 14:43:26
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik mad napisał(a) w wiadomości

    > sytuacja przedstawia sie w nastepujacy sposob:
    >
    > w wyniku wypadku samochodowego gina 2 osoby: pasazer i kierwoca.
    > Kierowca prowadzil samochod po spozyciu alkoholu. Z Jakimi
    > roszczeniami i w stosunku do kogo moga wystapic rodzice zmarlego
    > pasazera.
    >
    > Z gory Bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

    Teoretycznie rzecz biorąc znaczenie będzie miało to kto pierwszy umarł wskutek
    tego wypadku i kiedy.
    Jeśli zmarł pierwszy kierowca od razu na miejscu to nie zdążyło powstać jego
    zobowiązanie odszkodowawcze wobec pasażera.
    Jeśli natomiast pierwszy zmarł pasażer, a kierowca choć trochę go przeżył to
    zdążyło powstać zobowiązanie odszkodowawcze i co za tym idzie jako dług wchodzi
    w skład spadku - odpowiadają spadkobiercy, a także ubezpieczyciel OC.
    Oczywiście ustalając wysokość ewentualnego odszkodowania trzeba uwzględniać
    stopień przyczynienia się pasażera do szkody, w szczególności czy wiedział z kim
    wsiada do samochodu.
    Ale to tylko moja teoria. Praktycznie to chyba nic z tego nie będzie.
    --
    JOHNSON :)

  • 19. Data: 2004-08-28 14:47:03
    Od: mad <g...@g...pl>

    kierowca zmarl pierwszy.

  • 20. Data: 2004-08-28 15:13:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cgq5lr$jgo$1@news.onet.pl>, Johnson wrote:
> [...]
    > stopień przyczynienia się pasażera do szkody, w szczególności czy wiedział z kim

    Wszystko zależy o jakim przedziale czasu mówimy bo względem powyższego
    wystaczy aby kierowca żył w momencie powstania urazu u pasażera a to jest
    bardzo prawdopodobne.

    --
    Marcin