  • 1. Data: 2009-11-09 13:26:12
    Temat: slupy energetyczne na dzialce
    Od: "darek" <d...@a...pl>

    Witam,
    na dzialce, ktora dostalem od rodzicow (a oni od swoich rodzicow) stoja od
    ponad 35lat slupy energetyczne - mysle byly stawiane w latach 70.

    Slupy stoja na srodku dzialki - utrzymuja linie energetyczna niskiego
    napiecia.
    Umiejscowienie slupow powoduje, ze nie mozna sie wybudowac na dzialce w
    dowolnym miejscu - jedynie na skraju - zatem znacznie obniza sie przez to
    wartosc dzialki.

    - nie mam zadnych informacji, czy dziadkowie podpisywali zgode na
    umiejscowienie slupow - bylo to
    w latach 70 - wiec moze energetyka wtedy nie przejmowala sie zgoda/odmowa...

    Czy moge domagac sie odszkodowania / przesuniecia slupow od Zakladu
    Energetycznego ?

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2009-11-09 16:09:34
    Temat: Re: slupy energetyczne na dzialce
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "darek" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy moge domagac sie odszkodowania / przesuniecia slupow od Zakladu
    > Energetycznego ?

    Domagać się zawsze możesz. Ja bym jednak spróbował ponegocjować, bo wydaje
    mi sie, że to prędzej przyniesie skutek, jeśli są takie techniczne
    możliwości.

  • 3. Data: 2009-11-09 18:14:43
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    darek pisze:

    > Czy moge domagac sie odszkodowania / przesuniecia slupow od Zakladu
    > Energetycznego ?

    Przesunięcia słupów już nie. Piszę już, bo jeszcze kilka lat temu
    zapadło kilka takich wyroków, ale było to zbyt obciążające dla ZE, więc
    zmieniono ostatecznie kodeks cywilny. Masz prawo domagać się
    ustanowienia służebności przesyłu: art 305[1] do 305[4]kc.