  • 1. Data: 2002-01-09 12:18:29
    Temat: reklama piwa
    Od: "Piotr Burda" <p...@b...com.pl>

    Drodzy grupowicze, jestem tu po raz pierwszy i mam do Was pytanie.
    Zajmuje sie portalem sportowym, skontaktowal sie ze mna przedstawiciel
    dunskiej firmy reklamowej z propozycja reklamy browaru na moich stronach,
    Pytanie:
    Czy reklama piwa na www jest zgodna z Polskim prawem?

    Piotr

    Dzieki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2002-01-09 12:31:47
    Temat: Re: reklama piwa
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

    > Czy reklama piwa na www jest zgodna z Polskim prawem?

    I czy zgodna z prawem jest reklama na www sklepu z winami?

    Marcus

  • 3. Data: 2002-01-10 03:18:03
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Burda" <p...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie:
    > Czy reklama piwa na www jest zgodna z Polskim prawem?

    ...:))) i sam imć Pan Zagłoba Ci powie,
    pić piwo z umiarem - to zdrowie ....:)))

    a bez metafor ... ?
    cóż miałem, mam, i wiem, że będę miał problemy z uzyskaniem
    kolejnych zezwoleń na sprzedaż napoi alkoholowych.
    Gdy w 1999 r. zezwoleń tych nie dostałem ... a w magazynie sporo
    tego było ... wymyśliłem taki oto ... wierszyk reklamowy :

    " Już od jutra w "BASTIONIE"
    każdy kto przyjdzie
    w darmowym piwie utonie,
    że darmowe to procenta
    pij za zdrowie PREZYDENTA "

    ---------------------------------------
    reklama ta nigdy nie została wyemitowana
    w świętochłowickiej telewizji miejskiej .... dlaczego ???
    ---------------------------------------
    jeżeli się przyczepi ... "ten lekki" .... popłyniesz
    jeżeli się przyczepi ... "ten ciężki".... utoniesz

    pzdr
    str

  • 4. Data: 2002-01-10 10:06:24
    Od: "Piotr Burda" <p...@b...com.pl>

    Zartujecie sobie a ja naprawde potrzemyje tej informacji.
    piotr

  • 5. Data: 2002-01-10 13:28:40
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > Zartujecie sobie a ja naprawde potrzemyje tej informacji.
    > piotr

    ...ależ nic podobnego...
    dwóch adwokatów pytałem czy mogę zamieścić
    w lokalnej telewizji miejskiej (reklama planszowa)
    informację (wierszyk), że chcę rozdać piwo za darmo.
    (bez wskazywania-"reklamowania" konkretnej marki)

    nie bardzo wiedzieli jak to rozegrać :))

    ...sprzedać nie mogłem ... pozostało wypić, wylać lub rozdać.
    koniec końców wylałem kilkadziesiąt litrów :((
    żeby choć butelki odzyskać.

    str

  • 6. Data: 2002-01-10 13:56:11
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    ... dodać jeszcze mogę, że znajomy prowadzi
    kawiarnię-piwiarnię gdzie rozgrywane są
    turnieje dart`sa ... czy jak to się tam nazywa
    ( o lotki-rzutki chodzi :))
    a gro nagród sponsorują browary tyskie,
    jednak na stronach inetowych nic nie jest
    reklamowane...po za zdjęciami z turnieju na tle
    reklamy browaru. :))

    :)) roześmiane twaze ... i reklamowy kufelek w garści.

  • 7. Data: 2002-01-10 14:08:36
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    ... :))
    zapomniałem wkleić link
    do PARPA ...
    http://www.parpa.pl/index_IE.html

    przyjemnej lektury ...

  • 8. Data: 2002-01-10 14:35:52
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    "Piotr Burda" <p...@b...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Pytanie:
    > Czy reklama piwa na www jest zgodna z Polskim prawem?

    http://www.iab.pl/pressroom.xml?id=34

    pozdrawiam

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 9. Data: 2002-01-10 20:10:04
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Reklama piwa w internecie jest niezgodna z prawem !

    Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 9 XI 95 o ochronie zdrowia przed
    następstwami używania tytoni i wyrobów tytoniowych (ze zmianami)
    Zakaz reklamy i promocji wyrobów tytoniowych dotyczy ogólnie środków
    masowego przekazu. Jako, że wspomniana ustawa tego nie precyzuje trzeba się
    posiłkowac ustawą Prawo prasowe. Tam używa się pojęcia "wszelkie istniejące
    i powstające w wyniku postępu tachnicznego środki masowego przekazu"(Art.7
    ust.2 p.1) - czyli m.in sieć internetową
    Do 4 XII 01 dopuszczalne było umieszczanie bannerów reklamowych na stronach
    na stronach www innych niż przeznaczone dla dzieci i młodzieży. Stan ten
    uległ zmianie, gdy w życie wszedł w nowym brzmieniu art. 8 ustawy o ochronie
    zdrowia..., który obecnie ma postać

    Art. 8. 1. Zabrania się reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych,
    rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty
    tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu, a w szczególności:
    1) w telewizji, radiu, kinach, zakładach opieki zdrowotnej, szkołach i
    placówkach oświatowo-wychowawczych, w prasie dziecięcej i młodzieżowej, na
    terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych oraz w innych miejscach publicznych,
    2) w prasie innej niż wymieniona w pkt 1,
    3) na plakatach, w tym plakatach wielkoformatowych.
    2. Zabrania się sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej,
    kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.
    orzeczenia

    Ust. 1 pkt.2 odnosi się właśnie do internetu.

    Na pocieszenie zostaje ci fakt, że ściganie przestępstw w internecie wiąże
    się z dużymi trudnościami.

  • 10. Data: 2002-01-10 21:09:38
    Od: "Mateusz G" <M...@p...onet.pl>

    > Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 9 XI 95 o ochronie zdrowia przed
    > następstwami używania tytoni i wyrobów tytoniowych (ze zmianami)

    O ile mi wiadomo, piwo to nie tyton...