  • 1. Data: 2016-05-05 14:45:24
    Temat: rejs rzeką legalnosc i prawo
    Od: "glonek" <t...@s...pl>

    Mam pytanie, czy mogę sobie po prostu wsiąść w kajak/rower wodny i płynąć
    rzęką gdziekolwiek chce? To brzmi zbyt pięknie by było prawdziwie, więc
    czy nie trzeba
    jakiegoś zezwolenia na żeglugę, karty kajakowej, OC, zgłoszenia...?

  • 2. Data: 2016-05-05 16:33:46
    Temat: Re: rejs rzeką legalnosc i prawo
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-05-16 o 14:45, glonek pisze:
> [...]
    > prawdziwie, więc czy nie trzeba
    > jakiegoś zezwolenia na żeglugę, karty kajakowej, OC, zgłoszenia...?

    Na wodach obowiązują stosowne przepisy, a nawet są "znaki drogowe".
    Nauka o tym się "locją" nazywa. http://pl.wikipedia.org/wiki/Locja.
    Obowiązek OC spoczywa na właścicielu jednostki, ale w zależności od
    klasy czasem konieczne są uprawnienia - przykładowo uprawnienia sternika.

  • 3. Data: 2016-05-05 17:07:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 May 2016 14:45:24 +0200, glonek napisał(a):

> [...]
    > czy nie trzeba
    > jakiegoś zezwolenia na żeglugę, karty kajakowej, OC, zgłoszenia...?

    1. Możesz, spraktykowałem.
    2. Są drogi wodne (nie wody) na których teoretycznie masz obowiazek znać
    znaki i przepisy. Ale nie słyszałem o karcie kajakowej :)
    3. Jakieś info prędzej znajdziesz na pl.rec.kajaki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-05-05 19:48:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > 1. Możesz, spraktykowałem.

    Pytanie, czy powinien.

    > 2. Są drogi wodne (nie wody) na których teoretycznie masz obowiazek znać
    > znaki i przepisy. Ale nie słyszałem o karcie kajakowej :)

    Teoretycznie masz obowiązek na wszystkich. Po prostu na niektórych nie
    ma to praktycznego znaczenia. Problem się zaczyna, jeśli się coś stanie.

  • 5. Data: 2016-05-07 00:17:52
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > 1. Możesz, spraktykowałem.
    > 2. Są drogi wodne (nie wody) na których teoretycznie masz obowiazek znać
    > znaki i przepisy. Ale nie słyszałem o karcie kajakowej :)
    > 3. Jakieś info prędzej znajdziesz na pl.rec.kajaki.
    Dobrze, że mnie moja matka nie puściła mnie kiedyś na wyjazd na spływ
    kajakowy ze znajomymi. Chwała jej za to.
    Miałam wtedy 16 lat i nie umiem pływać.

    --
    animka

  • 6. Data: 2016-05-07 00:52:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-05-16 o 00:17, Animka pisze:

    > Dobrze, że mnie moja matka nie puściła mnie kiedyś na wyjazd na spływ
    > kajakowy ze znajomymi. Chwała jej za to.
    > Miałam wtedy 16 lat i nie umiem pływać.

    Po pierwsze w kapoku nawet cegła nie utonie. Po drugie te spływy
    przeważnie są po płytkich rzekach, w których umiejętność pływania
    średnio się przydaje.

  • 7. Data: 2016-05-07 09:37:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Straszne głupoty wypisujesz na temat, na którym się nie znasz.
    Nie rozróżniasz utonięcia od utopienia.
    A Wisła w Warszawie ma coś 80-120 cm średnio i co?

    -----

  • 8. Data: 2016-05-07 10:22:38
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Bardzo bys sie zdziwil jak latwo utopic sie w nawet malej rzeczce z
    silnym nurtem.

  • 9. Data: 2016-05-07 11:51:21
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Szkoda, że Twoja matka nie nauczyła Cię pływać.

    -----

  • 10. Data: 2016-05-07 18:35:33
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Po pierwsze w kapoku nawet cegła nie utonie. Po drugie te spływy
    > przeważnie są po płytkich rzekach, w których umiejętność pływania
    > średnio się przydaje.
    Aha, więc to tak. A co z tymi progami wodospadami, gdzie kajak spada?
    (Może za dużo filmów przygodowych się naogladalam)

    --
    animka