  • 1. Data: 2002-01-02 15:40:29
    Temat: pytanie o stałą zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "marek b" <s...@g...pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczów.

    Zwracam się do was z wielką prośbą. Nie orientuję się bowiem w obecnych
    zmianach w przepisach oraz terminach od kiedy zaczynją obowiązywać.

    Przepracowałem 31 lat w tym 15 lat w warunkach szczególnych (tzw. szkodliwe)
    a mój wiek to 49 lat. Do końca 2001 roku pobierałem rentę w związku z
    wypadkiem w przcy tym niemniej jej termin upłynął wraz z końcem 2001 roku
    (na komisji lekarskiej ZUS uznano mnie za zdolnego do pracy zarobkowej). Z
    tego, co się orientuję dotychczas wg. starych przepisów przsługiwałby mi
    stały zasiłek dla bezrobotnych (potocznie stała "kuroniówka") ale
    poinformowano mnie dziś (2.01.2002) w Urzędzie Pracy, że teraz przysługuje
    mi jedynie sześciomiesięczny zasiłek dla bezrbotnych. Wiem, że ma mieć to
    związek ze zmianami w ustawach w związku z cięciami w budżecie, ale nigdzie
    nie słyszałem, aby te przepisy już weszły w życie.

    I w związku z tym moje pytanie. Czy w Urzędzie Pracy zostałem poinformowany
    prawidłowo i jaka jest podstawa prawna do tego (dziennik Ustaw, jeżeli ktoś
    zna jego numer byłbym wdzięczny za podanie mi go).

    Z góry dziękuję za odpowiedż i przepraszam, że mój język być może odbiega
    trochę od typowych norm prawnych, ale moja wiedza prawnicza i zasób terminów
    z tym związanych jest raczej skromny.
    Dziękuję za wyrozumiałość i proszę o możliwie szybką (dla mnie jest to
    naprawdę ważne) odpowiedź.

    pozdrawiam.
    marek b