  • 1. Data: 2002-01-01 19:10:31
    Temat: przepisy ruchu drogowego
    Od: "Kocureq" <k...@p...pl>

    Mrrrrrr
    Wiecie moze gdzie znajde aktualizacje przepisow o ryuchu drogowym, ktora
    weszla dzisiaj w zycie ?

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ====== k...@p...pl ==== ICQ# 31547220 ======

  • 2. Data: 2002-01-02 13:48:27
    Temat: Re: przepisy ruchu drogowego
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Mrrrrrr
    > Wiecie moze gdzie znajde aktualizacje przepisow o ryuchu drogowym, ktora
    > weszla dzisiaj w zycie ?
    >
    > --
    > ____________________Kocureq____________________
    > ====== k...@p...pl ==== ICQ# 31547220 ======
    > ========== http://www.puhatek.prv.pl ==========
    > ============= IRC : #warhammerpl ==============

    Odpowiedź jest tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase.

  • 3. Data: 2002-01-02 21:24:14
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Kocureq" <k...@p...pl> napisał:

    > Wiecie moze gdzie znajde aktualizacje przepisow o ryuchu drogowym, ktora
    >weszla dzisiaj w zycie ?
    Np tu: http://www.kki.net.pl/~artgol/zmiany.htm

    Artur Golański
    --------------
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol

  • 4. Data: 2002-01-04 00:28:58
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

    > Np tu: http://www.kki.net.pl/~artgol/zmiany.htm

    Czy to wszystkie zmiany ? Slyszalem cos o bezwzglednym pierszenstwie
    tramwaji (-ow) :)
    Jak to jest wlasciwie ?

    Marcin

  • 5. Data: 2002-01-04 20:57:00
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> napisał:

    >Czy to wszystkie zmiany ?
    Najwazniejsze :-) Wszystkich było ponad 90.
    >Slyszalem cos o bezwzglednym pierszenstwie tramwaji (-ow) :)
    Słowo "bezwzglednym" to przesada :-)

    1. Pojazdy szynowe DALEJ stosują się do znaków i sygnałów drogowych.
    2. Wjeżdżając na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli DALEJ włącza
    się do ruchu (czyli ustępuje pierwszeństwa już jadącym).

    >Jak to jest wlasciwie ?
    Tak jak było do tej pory - nie wiem skąd ten dziwny szum !
    BYŁO do 31.12.2001 r !

    Art. 25.1 Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu
    w prawo.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu SZYNOWEGO, który ma
    pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z
    której strony nadjeżdża.
    Zasada powyższa NIE została zmieniona i DALEJ obowiązuje.
    A jedynie co zmieniono od 2002 roku nt. poj szynowych to:

    Art. 16 ust. 6. Kierujący pojazdem znajdującym się na części jezdni,
    po której jeżdżą pojazdy szynowe, jest obowiązany ustąpić miejsca
    nadjeżdżającemu pojazdowi szynowemu.

    Podkreślam "ustąpić miejsca", a dotychczas było 'ustąpić
    pierwszeństwa' to raczej zmiana na niekorzyść poj. szynowych.

    Artur Golański