  • 1. Data: 2003-05-01 22:44:28
    Temat: przepisy o ruchu drogowym ...koncesja?
    Od: "sampek" <s...@w...pl>

    ^Auto masa dop. - 3,2t
    ^przyczepa masa dop. -750kg
    ^czyli razem ponad 3,5t
    ^auto i przyczepa zarejestrowane na firme.
    ^autem porusza sie wlasciciel lub pracownik tej firmy ale na uzytek wlasny
    (np wyjazd z lodka nad jezioro).

    Co potrzebuje? Wystarczy uzyskanie od starosty tego jakiegos zaswiatdczenia
    o przewozach wlasnych (czy jakos tak? jak to wyglada? jakie koszty? to jedno
    razowo czy na jakis okres czasu?) czy potrzeba cos wiecej?

    z gory dziekuje za pomoc!
    Michal

  • 2. Data: 2003-05-02 14:51:27
    Temat: Re: przepisy o ruchu drogowym ...koncesja?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "sampek" <s...@w...pl> napisał:

    >^Auto masa dop. - 3,2t
    >^przyczepa masa dop. -750kg
    PJ wystarczy kat. B

    >Co potrzebuje? Wystarczy uzyskanie od starosty tego jakiegos zaswiatdczenia
    >o przewozach wlasnych (czy jakos tak?
    Żadne zaświadczenia nie są potrzebne (DMC poj. sam. [nie jest brana
    pod uwagę łączna DMC, tylko DMC poj.sam.], którym kierujesz nie
    przekracza 3,5 t. i to wystarcza).

    Artur Golański
    ---------------------
    FAQ nt. ruchu drogowego http://strony.wp.pl/wp/artgola

  • 3. Data: 2003-05-02 22:07:23
    Od: "sampek" <s...@w...pl>

    > PJ wystarczy kat. B
    tu juz wiem i wiem ze wynika to z tego ze przyczepa do 750kg to przyczepa
    lekka i nie obowiazuje w tym wypadku moze moznosc przekrocznia 3,5t przez
    zespol poj.

    > Żadne zaświadczenia nie są potrzebne (DMC poj. sam. [nie jest brana
    > pod uwagę łączna DMC, tylko DMC poj.sam.], którym kierujesz nie
    > przekracza 3,5 t. i to wystarcza).
    100% ? :)

    bo juz tyle roznych opini na ten temat slyszalem ze glupieje! :)

  • 4. Data: 2003-05-03 08:25:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "sampek" <s...@w...pl> napisał:

    >nie obowiazuje w tym wypadku moze moznosc przekrocznia 3,5t przez
    >zespol poj.
    Zdecydowanie NIE :-) Cytat z ustawy z dnia 6 września 2001 r.
    o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371) .
    Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego
    wykonywanego pojazdami samochodowymi: [...]
    2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.
    Z ustawy PoRD: "pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego...."
    Chyba nie masz wątpliwości, że 'przyczepa to nie poj. silnikowy' ;-) ?
    W ustawie o o transporcie drogowym jasno podano, że 'dzieli swoje
    zainteresowania' w zależności od DMC poj. sam., a NIE zespołu poj.

    Artur Golański