  • 1. Data: 2003-03-25 10:15:49
    Temat: przepisy US a przepisy meldunkowe PILNE
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Jak to jest ?
    W ustawie dot. spadków art. 16 jest mowa o uldze jeśli będę
    zamieszkiwał w tym mieszkaniu 5 lat.
    obowiązek zamieszkania jest w przeciągu roku od daty kiedy US wyda decyzję.
    Wiem że mogę zbyć to mieszkanie i nabyć inne w uzasadnionych przypadkach
    wcześniej jeśli w przeciągu 1/2 roku od zbycia nabędę inne mieszkanie
    conajmniej za równowartość tamtego. Ulgi wtedy nie tracę.
    Ja mieszkam w Szczecinie i tu pracuję itd. tamto mieszkanie chcę sprzedać i
    nabyć w Szczecinie i takie coś mogę zrobić ale pani z US w Poznaniu(tego
    dot. sprawa) wspomniała o tym że muszę się zameldować w Poznaniu w ciągu 2
    miesięcy bo stracę ulgę. W Szczecinie w US powiedziano mi że w ustawie mowa
    jest o zamieszkaniu a nie o zameldowaniu.
    1) Jeśli udałoby mi się sprzedać w ciągu 2 miesięcy tamto mieszkanie to czy
    muszę się przedtem zameldować w nim?
    2) Jak to zrobić żeby się nie przemeldowywać(za dużo roboty i kosztów) a nie
    wiem czy uda mi się zbyć tamto mieszkania w ciągu 2 miesięcy ?
    k...@w...pl