  • 1. Data: 2016-09-14 21:47:25
    Temat: przeniesienie praw autorskich majątkowych bez zrzeczenia się pośrednictwa ozz-tu
    Od: Kacper001 <t...@g...com>

    Czy przeniesienie prawa do utworu skomponowanego na potrzeby rozgłośni na tę
    rozgłośnię bez zrzeczenia się pośrednictwa zaiksu przez autora jest skuteczne i
    zwalnia rozgłośnię z obowiązku przekazywania tantiem do zaiksu z tytułu eksploatacji
    tego utworu?

  • 2. Data: 2016-09-14 22:32:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-09-16 o 21:47, Kacper001 pisze:
> [...]
    > przez autora jest skuteczne i zwalnia rozgłośnię z obowiązku
    > przekazywania tantiem do zaiksu z tytułu eksploatacji tego utworu?

    ZAiKS jest organizacją zbiorowego zarządzania, ale mimo wszystko prawami
    autorskimi autorów. Skoro autor prawa te przekazuje rozgłośni, no to
    sami sobie przecież płacić nie mogą - tym bardziej za pośrednictwem ZAiKS.

  • 3. Data: 2016-09-14 22:57:32
    Od: Kacper001 <t...@g...com>

    > ZAiKS jest organizacją zbiorowego zarządzania, ale mimo wszystko prawami
    > autorskimi autorów. Skoro autor prawa te przekazuje rozgłośni, no to
    > sami sobie przecież płacić nie mogą - tym bardziej za pośrednictwem ZAiKS.

    Hmmm.
    No to jak w takim razie interpretować art. 21 ust. 2 Prawa autorskiego?

    21.2
    Twórca może w umowie z organizacją radiową lub telewizyjną zrzec się
    pośrednictwa organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, o którym
    mowa w ust. 1. Zrzeczenie to wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem
    nieważności.

    Jest przeniesienie prawa ale bez zrzeczenia pośrednictwa ozz.
    Czy to znaczy, że autor zachowuje prawo do wynagrodzenia z ozz?
    Jakie są konsekwencje takiej umowy dla autora i dla rozgłośni.

  • 4. Data: 2016-09-15 13:31:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kacper001" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Czy to znaczy, że autor zachowuje prawo do wynagrodzenia z ozz?
    >Jakie są konsekwencje takiej umowy dla autora i dla rozgłośni.

    Chyba musisz poszukac jakiegos prawnika specjalizujacego sie w p.a.
    Ja tylko zwroce uwage, ze ten przepis sie zmienial, i byc moze wtedy
    jak podpisywales umowe, to rygoru nie bylo.

    Poza tym ... to chyba jednak o czym innym mowa.
    Powyzszy punkt tyczy sie raczej emisji przez organizacje - moze placic
    przez ozz, moze placic na podstawie indywidualnej umowy z autorem.

    A tu jak rozumiem - prawdopodobnie utwor "zbiorowy", przeniosles prawa
    majatkowe za jakims tam wynagrodzeniem, i teraz to stacja ma placone
    tantiemy za jego ewentualna emisje w innej stacji ...

    A do tego wszystkiego dochodzi art 21_indeks_gorny_1, ze operatorzy
    sieci kablowych moga reemitowac tylko za umowa z ozz ... i to juz
    duze pieniadze sie robia.
    Ciekawe na ile uczciwie sie rozliczaja ...

    J.