  • 1. Data: 2003-09-27 09:04:43
    Temat: prosze o rade - reklamacja u sprzedawce i skierowwnie do dystrybutora
    Od: ZEB <zeb@no_spam.tenbit.pl>

    Witam,
    W czerwcu kupilem monitor LCD. Monitor nie spelnia moich oczekiwan i
    jego funkcjonowanie jest niezgodne z zapewnieniami jakis skladal
    sprzedaca. Podczas oogladania filmow i grania w gry komputerowe na
    ekranie monitora pojawiaja sie cienie wyswietlanych obiektow, obraz jest
    rozmazany i niewyrazny - a to bardzo meczy wzrok.

    Monitor kupilem 06 czerwca, od 23 lipca pisalem maila i dzwonilem
    wieloktornie do sprzedacy proszac o wymiane monitora na innych, tym
    razem juz zwykly kineskopowy - odpowiedz sprzedawcy zawsze byla taka
    sama - jak znajdzie klienta na moj monitor to mi go wymieni - bylem
    naiwny i wierzylem w to - dwonilem pisalem maile itp. itd.

    W koncu 11 wrzesnia wyslalem (mam potwierdzenie odbioru z ta data) do
    sprzedawcy foralna reklamacje powolaujac sie na niezgodnosc towaru z
    umowa oraz na niezgodnosc zapewnien sprzedawcy ze stanem faktycznym -
    cechami sprzedanego monitora LCD.

    W pismie reklamacynym zawarlem tez iformacje, ze brak odpowiedzi w ciagu
    14 dni beda traktowal z mojej strony jako podstawe do odstapienia od
    umowy sprzedazy i beda oczekiwal zwrotu pieniedzy.

    Dzis - 27 wrzesnia dostalem odpwiedz - z data stempla pocztowego 25
    wrzesnia. W pismie sprzedawca poinformowal, ze reklamacje mam zglosic do
    dystrybutora tych monitorow LCD i podal jego adres (i to jest cala tresc
    pisma, ani slowa o przedmiocie reklamacji).

    Monitor kupowalem przeciez u sprzedawcy a nie u dystrybutor - wiec czy
    sprzedaca moze odsylac mnie do dystrybutora. Jak mam byc szczery to
    traktuje to jako zbywanie mnie - tak jak wczesniej gdy dzwonilem
    wielkrotnie do sprzedawcy i pisalem maile.

    Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie i rade jak mam dalej postepowac.

    Pozdrowienia
    ZEB

  • 2. Data: 2003-09-27 11:18:28
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "ZEB" <zeb@no_spam.tenbit.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wielkrotnie do sprzedawcy i pisalem maile.
    >
    > Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie i rade jak mam dalej postepowac.

    Nie daj sie splawic. To sprzedawca ma go wymienic i potem klócic sie z
    dystrybutorem. Polecam odwioedzenie strony www.federacja-konsumetow.pl tam
    jest sporo na temat rekojmi i przyslugujacych praw. Przeczytaj co sie da i
    zobacz, czy pasyje to do Twojego przypadku.

    Najwazniejsze nie dac sie splawic. Media markt chcial mnie splawic a sie nie
    dalem i odzyskalem kase - po interwencji u samego gwaranta - Kodaka.

  • 3. Data: 2003-09-27 13:56:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bl3jkl$s91$1@nemesis.news.tpi.pl>, ZEB wrote:
> [...]
    > sprzedawcy foralna reklamacje powolaujac sie na niezgodnosc towaru z
    > umowa oraz na niezgodnosc zapewnien sprzedawcy ze stanem faktycznym -

    A podałeś z tytułu czego reklamujesz?

    > W pismie reklamacynym zawarlem tez iformacje, ze brak odpowiedzi w ciagu
    > 14 dni beda traktowal z mojej strony jako podstawe do odstapienia od
    > umowy sprzedazy i beda oczekiwal zwrotu pieniedzy.

    Mogą być przez ciebie traktowane nawet jak bajka o królewnie Śnieżce
    (inaczej mówiąc nie ty ustanawiasz prawo :) ale akurat w tym wypadku prawo
    mówi o 14'tu dniach o ile reklamowałeś z tyt. niezgodności z umową.

> [...]
    > dystrybutora tych monitorow LCD i podal jego adres (i to jest cala tresc
    > pisma, ani slowa o przedmiocie reklamacji).

    MZ czas (te 14 dni) liczy się od daty potwierdzenia przyjęcia reklamacji
    do daty otrzymania (nie stempla) odpowiedzi.

    > Monitor kupowalem przeciez u sprzedawcy a nie u dystrybutor - wiec czy

    To zależy czy reklamacja była z tyt. gwarancji (mógł cie odesłać) czy z
    tyt. niezgodności z u. (nie mógł odesłać).

    > Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie i rade jak mam dalej postepowac.

    Ale z tyt. czego reklamowałeś?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-09-27 14:32:40
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Uprzejmie prosze o pomoc w tej sprawie i rade jak mam dalej postepowac.
    >
    > Pozdrowienia
    > ZEB

    W ciagu 2 lat od daty zakupu masz prawo do wymiany na nowy albo odstapienia
    od umowy.
    Warunkiem jest terminowe zawiadomienie sprzedawcy o niezgodnosci.
    Warunek dotrzymales. Obnowiazkiem sprzedawcy jest wymienic na nowy albo
    zwrocic
    pieniadze. Malo tego on sam powinien odebrac sprzet od ciebie i na swoj
    koszt.
    Rozliczenia miedzy sprzedawca a dystrybutorem cie nie obchodza. Ty
    zawierales umowe ze
    sprzedawca i to on jest wobec ciebie odpowiedzialny.
    Proponuje ponowic wezwanie pod grozba skierowania sprawy na droge sadowa.
    Mozesz mu takze podac podstawe prawna:
    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 wrzesnia
    2002 r.)

  • 5. Data: 2003-09-27 17:30:06
    Od: ZEB <zeb@no_spam.tenbit.pl>

    Witam ponownie

    Marcin Debowski wrote:

    > A podałeś z tytułu czego reklamujesz?

    Reklamowalem z tylulu niezgodnosci towqaru z umowa. Wedle zapewnien
    sprzedacy ten monitor LCD nadaje sie do odtwarzania filmow i gier
    komputerowych - tak mnie zapewniel. Stan faktyczny jest taki, ze sie nie
    nadaje - cienie, rozmazany i niewyrazny obraz podczas ogladania filmow i
    grania to chyba najlepszy dowod na to, ze do tyc zstosowan sie nie nadaje.

    > Mogą być przez ciebie traktowane nawet jak bajka o królewnie Śnieżce
    > (inaczej mówiąc nie ty ustanawiasz prawo :) ale akurat w tym wypadku prawo
    > mówi o 14'tu dniach o ile reklamowałeś z tyt. niezgodności z umową.

    Tak ale termin i pouczenie o wpoloaniu sie na ustawe o sprzedazy
    konsumenckiej zawarlem w pismie reklamacyjnym zupelnie celowo tam w
    paragrafi 8 (o ile pamietam) jest mowa o 14 dniach i mozliwosci
    odstapienia po uplywie 14 dni od umowy sprzedazy.

    > MZ czas (te 14 dni) liczy się od daty potwierdzenia przyjęcia reklamacji
    > do daty otrzymania (nie stempla) odpowiedzi.

    Jesli do daty otrzymania to jest 27-11 czyli 16 dni nie zas 14. Gdzie to
    mozna sprawdzic jak jest stan prawny obowiazujacy w tym zakresie ?

    > To zależy czy reklamacja była z tyt. gwarancji (mógł cie odesłać) czy z
    > tyt. niezgodności z u. (nie mógł odesłać).

    Tak jak napisalem wczesniej z tytulu niezgodnosci zapenien sprzedacy z
    umowa.

    Pozdrowienia
    ZEB

  • 6. Data: 2003-09-27 17:37:41
    Od: ZEB <zeb@no_spam.tenbit.pl>

    Witam

    > W ciagu 2 lat od daty zakupu masz prawo do wymiany na nowy albo odstapienia
    > od umowy.

    Co wiecej ten monitor ma 3 letnia gwarancje.

> [...]
    > zawierales umowe ze
    > sprzedawca i to on jest wobec ciebie odpowiedzialny.

    Dzieki, taka mialem nadzieje, tez mi sie wydawalo, ze seli zapewnienia
    sprzedawcy nie sa zgodne z umowa, to dystrybutor nic do tego nie ma -
    apismo sprzedacy, ktore dzis otrzymalem to zwykla proba splawienia.

> [...]
    > USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedazy
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z dnia 5 wrzesnia

    Piszac w pismie reklamacyjnym o niezgodnosci towaru z zapenieniami
    sprzedawcy i umowa, powolalem sie na wspomnina ustawe - mimo tego i tak
    sprzedawca probuje mnie splawic.
    Skierowanie sprawy do sadu ma jedna slaba strone to jest sprawa cywilna
    (chyba) wiec przed piersza rozprawa bede musial poczekac pewnie 3-5 lat,
    chyba, ze sa jakies sady konsumenckie, ale pewnie nie. W poniedzialek
    wysle chyba ponowne zgloszenie reklamacyjne.

    Czy federacja komsumentow moze byc pomocna w zalatwieniu tej sprawy -
    czy maja jakis prawnikow, ktorze razem ze mna moga zlozyc wizyte
    sprzedacy i pomoc w rozwiazaniu sprawy ?

    Pozdrowienia
    ZEB

  • 7. Data: 2003-09-27 19:03:31
    Od: "jelen" <j...@s...org>

> [...]
    > nadaje - cienie, rozmazany i niewyrazny obraz podczas ogladania filmow i
    > grania to chyba najlepszy dowod na to, ze do tyc zstosowan sie nie

    to jest kwestia sporna czy sie nadaje czy nie - dla jednego sie nadaje, a
    dla Ciebie nie - dlaczego nie reklamowales wczesniej ? - np tydzien po
    kupnie ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 8. Data: 2003-09-27 23:51:34
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bl4h6g$ess$1@atlantis.news.tpi.pl>, ZEB wrote:
    > Reklamowalem z tylulu niezgodnosci towqaru z umowa. Wedle zapewnien

    No to ok :)

    > Jesli do daty otrzymania to jest 27-11 czyli 16 dni nie zas 14. Gdzie to
    > mozna sprawdzic jak jest stan prawny obowiazujacy w tym zakresie ?

    No te 14 dni to jest stan prawny (Dz. U. 141 poz. 1176)
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47
    Widzę co prawda po ostatniej dyskusji na pl.misc.kunsumenci, że są one
    różnie interpretowane, ale ja bym przyjął właśnie czas skutecznego
    doręczenia.

    > Tak jak napisalem wczesniej z tytulu niezgodnosci zapenien sprzedacy z
    > umowa.

    No to masz MZ sprawę jasną. Sprzedawca musi wypełnić to czego żądałeś w
    piśmie reklamacyjnym. Jeśli nie zechce to w pierwszym podejściu
    powiadowiłbym Inspekcję Handlową. Jeśli to nie pomoże to obawiam się że
    zostaje tylko sąd. Warto też skontaktować się z Federacją Konsumentów.

    --
    Marcin