    From: "Radek" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prosba o interpretacje art 109. kodeksu pracy.
    Date: Thu, 19 May 2005 23:15:24 +0200
    Sender: o...@p...onet.pl@masq21.stk.net.pl

    Chodzi o nagane pisemna z wpisem do akt.
    Zdazenie ktorego dotyczy nagana mialo miejsce dnia 26.04. Pracodawca
    dowiedzial sie o tym zdazeniu przed 04.05 bo na ten dzien datowane jest
    pismo z nagana. Ja dostalem te pismo dzisiaj tzn. 19.05 W pismie jest
    napisane ze mam 7 dni na odwolanie od decyzji pracodawcy.

    Pracodawca dowiedzial sie o zdazeniu napewno pomiedzy 26.04 i 04.05 ( mozna
    zalozyc ze dowiedzial sie 26.04)

    I teraz moje pytanie:
    Do kiedy liczy sie ten dwutygodniowy okres na zastosowanie kary (art 109
    §1 ).
    Od momentu kiedy pracodawca sie dowiedzial i napisal te pismo,
    1. czyli od 26.04 do 04.05 - wtedy okres okres jest zachowany,
    2. czy od momentu kiedy pracodawca sie dowiedzial o zdazeniu (w najgorszym
    przypadku bylo to 04.05) do momentu wreczenie mi pisma ?? wtedy dwutygoniowy
    okres nie jest zachowany i pracodawca nie moze udzielic mi nagany ??

    Ktora interpretacja jest prawidlowa 1 czy 2, a moze zadna ?? ;)

    Z gory dziekuje na odpowiedz
    Radek

    Art. 109 [Przedawnienie]

    § 1. Kara nie może być zastosowana po upływie 2 tygodni od powzięcia
    wiadomości o naruszeniu obowiązku pracowniczego i po upływie 3 miesięcy od
    dopuszczenia się tego naruszenia.

    § 2. Kara może być zastosowana tylko po uprzednim wysłuchaniu pracownika.

    § 3. Jeżeli z powodu nieobecności w zakładzie pracy pracownik nie może być
    wysłuchany, bieg dwutygodniowego terminu przewidzianego w § 1 nie rozpoczyna
    się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu do dnia stawienia się pracownika do
    pracy.