  • 1. Data: 2004-07-20 11:30:32
    Temat: problem spłaty kredytu zaciagnietego przed slubem
    Od: "holm" <h...@i...pl>

    Witam serdecznie
    Mam pytanie dotyczace przepisów związanych z kredytami konkretnie
    studenckimi.
    W tym roku rozpoczełam spłate kredytu studenckiego. W zeszłym roku
    skończyłam studia. Do teraz nie mam pracy. Dokładnie rok temu wyszłam za
    mąż. Czy mój mąz ma obowiązek spłacenia mojego kredytu studenckiego, który
    zaciągnęłam kilka lat przed slubem a którego spłata teraz się zaczeła.
    Problem w tym ze ja nie pracuję i raczej w najbliższym czasie pracy nie
    dostanę bo jestem w ciązy. A od wrzesnia nie będę miała dochodu. Czy w
    przypadku ubiegania się o czesciowe umorzenie kredytu moga zarządać od niego
    zaswiadczenia o zarobkach i spłaty mojego długu i czy moga mi odmówić
    częsciowego umorzenia? nie podpisywaliśmy intercyzy.
    Z góry dziękuje za pomoc .

  • 2. Data: 2004-07-20 21:15:42
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "holm"

> [...]
    > mąż. Czy mój mąz ma obowiązek spłacenia mojego kredytu studenckiego, który

    Nie, nie ma.
    Krio :
    Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także wierzyciel,
    którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności
    ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku jednego z małżonków,
    wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z odrębnego majątku dłużnika oraz z
    wynagrodzenia za pracę lub za inne usługi świadczone osobiście przez
    dłużnika, jak również z korzyści uzyskanych przez dłużnika z jego praw
    autorskich twórcy, praw twórcy wynalazku, wzoru lub projektu
    racjonalizatorskiego.

    ---
    Pzdr