  • 1. Data: 2002-01-07 16:07:21
    Temat: prawo lokalowe - pytanie
    Od: "umberto" <u...@k...net.pl>

    Witam wszystkich,

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, bo nikt z ludzi których znam nie
    potrafi mi pomóc.
    Otóż udało mi się otrzymaś mieszkanie w tzw. bloku zakładowym (czyli
    mieszkanie służbowe) i w sumie bardzo się cieszę, niemniej po przeczytaniu
    umowu dowiedziałem się, że opiera się to na "Zezwoleniu na użytkowanie
    lokalu na prawach hotelowych". Z kolei inni moi współlokatorzy mają umowy
    mówiące, że mieszkają tam na prawach lokalowych (a nie hotelowych). Czy to
    znaczy, że moje warunki są gorsze i jeśli tak to w jakich sytuacjach ma to
    znaczenie ?

    Pozdrawiam serdecznie,

    --
    jest wiele pomysłów na zabicie czasu,
    lecz nikt nie wymylił jakby go wskrzesić

  • 2. Data: 2002-01-07 16:48:32
    Temat: Re: prawo lokalowe - pytanie
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    "Zezwoleniu na użytkowanie
    > lokalu na prawach hotelowych".

    Zapewne jest to jedna z prób ominięcia ustawy o ochronie lokatorów. Na
    pierwszy rzut oka mało skuteczna ale nie znam całego tekstu umowy jeżeli
    jesteś mi ją wstanie przesłać (np.skan) będę ci w stanie powiedzieć coś
    więcej.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 3. Data: 2002-01-08 08:42:59
    Od: "Umberto" <u...@p...com>

> [...]
    > pierwszy rzut oka mało skuteczna ale nie znam całego tekstu umowy jeżeli
    > jesteś mi ją wstanie przesłać (np.skan) będę ci w stanie powiedzieć coś

    Dziękuję za chęć pomocy, za chwile prześlę plik Worda. Na razie udało mi się
    "wyczaić" pierwszy niekorzystny myk: prawdopodobnie nie będę mógł skorzystać
    z ulgi remontowej przy owym prawie hotelowym.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

  • 4. Data: 2002-01-08 08:54:01
    Od: "Umberto" <u...@p...com>

> [...]
    > pierwszy rzut oka mało skuteczna ale nie znam całego tekstu umowy jeżeli
    > jesteś mi ją wstanie przesłać (np.skan) będę ci w stanie powiedzieć coś

    Przyszło mi też do głowy, że najmując lokal płaci się czynsz a za hotel
    pracowniczy ? Może jakiś rodzaj innej opłaty (niższej, wyższej niż czynsz
    ?).