  • 1. Data: 2002-01-19 18:34:30
    Temat: prawo do domeny internetowe
    Od: "fewrem" <f...@k...net.pl>

    witam

    nurtuje mnie jak to jest z prawem do domen internetowych?
    jesli ktos kupi domene firma.pl , to jakie dokumenty musi miec taka firma
    zeby pozniej ewentualnie odebrac
    domene od nabywcy na drodze sadowej?
    znak tow. zastrzezony?
    czy musi opatentowac nazwe?
    co to jest to Copyright pisane na dole, wiekszosc firm sobie to pisze.

    i co sie dzieje jesli ktos kupi domene polska_firma.com czyli domene nie
    polska?
    czy firma ma prawo ubiegac sie o owa domene?
    czy musi miec miedzynarodowy TRADE MARK?

    moze ktos sie orentuje dobrze w tych sprawach?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-19 20:17:45
    Temat: Re: prawo do domeny internetowe
    Od: "Kowalewscy" <p...@p...onet.pl>

    Jak na mój gust, kto pierwszy ten lepszy (pod warunkiem, że ma jakiekolwiek
    uzasadniony powód zakupu danej nazwy). Nie słyszłem, żeby ktoś sondownie
    odbierał domeny.

    m.

  • 3. Data: 2002-01-20 16:14:45
    Od: leh <l...@...pl>

    "Kowalewscy" <p...@p...onet.pl> skribis:

    >Jak na mój gust, kto pierwszy ten lepszy (pod warunkiem, że ma jakiekolwiek
    >uzasadniony powód zakupu danej nazwy). Nie słyszłem, żeby ktoś sondownie
    >odbierał domeny.

    Byly takie przypadki w USA.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 4. Data: 2002-01-20 19:02:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jan 2002 17:14:45 +0100, leh <l...@...pl> wrote:

    >Byly takie przypadki w USA.

    W USA wszystko jest możliwe. Nawet użycie sondy do odebrania domeny. W
    Polsce używamy typowych rozwiązań, np. sądów.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-01-20 19:58:14
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >zeby pozniej ewentualnie odebrac
    >domene od nabywcy na drodze sadowej? Rejestrację firmy. Oczywiście niczego to nie
    gwarantuje, bo ten ktoś też może mieć taki dokument.
    >znak tow. zastrzezony? Zastrzeżenie ma ograniczone stosowanie. Nie dotyczy np. firm
    działającej w zupełnie innym segmencie rynku a domeny są globalne.
    >czy musi opatentowac nazwe? Nie ma czegoś takiego jak patentowanie nazwy.
    >co to jest to Copyright pisane na dole, wiekszosc firm sobie to pisze. To znak
    posiadania praw autorskich do kopiowania itp.
    >i co sie dzieje jesli ktos kupi domene polska_firma.com czyli domene nie
    >polska?
    >czy firma ma prawo ubiegac sie o owa domene?
    >czy musi miec miedzynarodowy TRADE MARK?
    Poszukaj w prawie amerykańskim ew. innym gdzie działają firmy rejestrujące te domeny.

  • 6. Data: 2002-01-21 03:45:49
    Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com>

    "fewrem" <> skrev i meddelandet
> [...]
    >
    > nurtuje mnie jak to jest z prawem do domen internetowych?
    > jesli ktos kupi domene firma.pl , to jakie dokumenty musi miec taka

    Zobacz tutaj:
    http://www.registrars.com/static/newsite/domain_disp
    ute.shtml
    http://www.icann.org/udrp/udrp-policy-24oct99.htm,
    http://www.netsville.com/legal/domaindispute.html

    Ostatnio Anni-Frid Lyngstad zazadala wyrejstrowania domeny i usuniecia
    strony poswieconej jej osobie. Strona ta byla zrobiona przez jej fana z
    Nowej Zelandii i moim zdaniem byla bardzo ciekawa. Nie wiem, czy sprawa
    zakonczyla sie w sadzie. Pewne jest to, iz owa strona ani domena teraz
    nie istnieja.

    Widze tez, ze wszystkie strony www.adammalysz.*** rowniez zostaly
    usuniete z sieci :-)))))

    magda

  • 7. Data: 2002-01-21 17:20:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Magdalena Busk wrote:
    [...]
    >+ Widze tez, ze wszystkie strony www.adammalysz.*** rowniez zostaly
    >+ usuniete z sieci :-)))))

    BTW:
    ..."poszukiwana osoba Adam Małysz, wiek dowolny, celem..."
    Przypomnę, że kiedyś Aleksander Kwaśniewski z kimś do
    pary reklamowali coś tam; jeden osobnik nazywał się
    A.K., drugi był przypadkiem podobny do innego tubylca
    o inicjałach A.K., za błędne skojarzenia u odbiorców
    reklamodawca nie odpowiada :)!

    Pozdrowienia, Gotfryd