  • 1. Data: 2008-11-25 10:07:39
    Temat: prawo autorskie a WWW
    Od: "Lepton" <n...@n...pl>

    Czy prawo zezwala na umieszczaniu fragmentów bądź całych referatów czy
    książek w postaci elektronicznej na stronach internetowych? Oczywiście
    podając źródło, autora, tytuł itp. Pytam o to bo chciałbym stworzyć portal
    dla młodych elektryków którzy mogli by się doszkalać korzystając z
    zamieszczonych schematów na mojej witrynie WWW, tyle że te schematy nie były
    by mojego autorstwa, tylko np. skany z książek. Nie chciałbym naruszyć prawa
    autorskiego, wiec zanim stworze taka stronę edukacyjna chciałbym się Was
    poradzić, bo niestety w tej dziedzinie prawa niezbyt się znam a słyszy się
    wiele o piratowaniu, o nielegalnych stronach gdzie zamieszcza się mp3 itp. ,
    ale z drugiej strony jak np. pisze się prace dyplomową to korzysta się z
    wielu źródeł podając literaturę i wszystko jest ok., wiec ciekawi mnie jak
    by się miała sprawa do mojego przypadku?

    Lepton

  • 2. Data: 2008-11-25 10:39:16
    Temat: Re: prawo autorskie a WWW
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 11:07:39 +0100, Lepton napisał(a):

    > Czy prawo zezwala na umieszczaniu fragmentów bądź całych referatów czy
    > książek w postaci elektronicznej na stronach internetowych?

    Nie, nie wolno bez zgody autora.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-25 12:54:56
    Od: "Lepton" <n...@n...pl>

    > Nie, nie wolno bez zgody autora.

    Ciekawe dlaczego wiec mozna fragmenty umieszczac w swoich pracach
    dyplomowych bez zgody autora.... ;)
    Z WWW to tak podejzewalem ze nie mozna, no nic trudno, dzieki.

    Lepton

  • 4. Data: 2008-11-25 13:13:42
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 25 Lis, 13:54, "Lepton" <n...@n...pl> wrote:

    > Ciekawe dlaczego wiec mozna fragmenty umieszczac w swoich pracach
    > dyplomowych bez zgody autora.... ;)

    > Lepton

    Dla celow edukacyjnych.

  • 5. Data: 2008-11-25 13:28:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 13:54:56 +0100, Lepton napisał(a):

    > Ciekawe dlaczego wiec mozna fragmenty umieszczac w swoich pracach
    > dyplomowych bez zgody autora....

    A to bardzo ciekawe co piszesz, bo ja *jestem pewien*, że wolno tylko
    cytować.
    Zobacz sobie art. 29 prawa autorskiego.

  • 6. Data: 2008-11-25 14:35:40
    Od: "Lepton" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > A to bardzo ciekawe co piszesz, bo ja *jestem pewien*, że wolno tylko
    > cytować.
    > Zobacz sobie art. 29 prawa autorskiego.

    No to juz teraz wszystko rozumiem, thx raz jeszcze.

    Lepton