  • 11. Data: 2020-03-24 22:29:36
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup
    net...

    Był wywiad z dyrektorkiem tego szpitala. Twierdził, że maseczki i płyny
    są w wystarczającej ilości. Może pracownikom żałuje i wydziela?

    --
    animka

  • 12. Data: 2020-03-24 22:33:30
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-24 o 14:21, Olin pisze:
    > Tutaj kobieta tylko napisała, że musiała sama zrobić sobie sama maseczkę,
    > nawet nie podając, o jaką placówkę medyczną chodzi, ale nożyce same się
    > odezwały.

    Wczoraj pokazywali w telewizji Ukrainki, które szyją dla lekarzy maseczki!
    To woła o pomstę do nieba. Takie maseczki (jak twierdzono jeszcze
    niedawno) są bezużyteczne. Teraz raptem użyteczne?

    --
    animka

  • 13. Data: 2020-03-24 22:55:28
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-24 o 15:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup
    net...

    > Posel, to chyba ma prawo do szpitala MSWiA.
    >
    > Ale ... tam moze byc niezbyt duzo respiratorow ...

    > Nie zostanie.
    > Dawniej, to by im moze zmarl w kolejce na SOR, ale teraz na SOR przeciez
    > nie wpuszcza :-)

    Ciekawostka:
    Jakis Abdul co ma swoją knajpkę naprodukował żarcia dla lekarzy przy ul.
    Szaserów. W dowód wdzięczności.
    Sztur pisał jakie oni jedzenie chorym dają.
    Mnie ten katering stawiał przy łóżku żarcie takie którego ktos nie
    dojadł. Naruszone. A herbata to zlewki po paru pacjentach. Słodka jak
    ulepek. Cukru tam nie ma. Widocznie bacjenci sami sobie słodzili i
    niedopijali. Stąd te zlewki dla mnie bo ja nie daję łapówek.
    Nic prawie nie jadłam. Te obiady z poprzedniego dnia po kimś od razu
    kazałam im zabierać. Przez 10 dni schudłam 10 kilo. Jak na siebe
    spojrzałam w lustrze w domu to dostałam szoku! Skóra brzucha wisiała mi
    z pół metra.Widziałam takie coś pierwszy raz na oczy. Po trochu w domu
    zaczęłam dochodzić do siebie, chociaż zawsze byłam osobą raczej drobnej
    postury.
    Czajnika, żeby sobie zrobić tam herbaty nie było. Nie było nawet tego
    potrzebnego pomieszczenia gdzie powinna być jakas herbata czy nawet
    kompot i żeby ludzie sobie nalewali do swoich kubeczków. Dziadostwo nad
    dziadostwem. Jak salowa przyszła wymienić pościel to tylko poprzewracała
    wszystko na lewą stronę. Poduszki to jakieś szmaty. Jak wychodziłam ze
    szpitala to akurat jacyś wieżli ładne, nowe puchowe poduszki dla Vipów.
    Na takiej pewnie spał Wałęsa czy Kaczyński.

    --
    animka

  • 14. Data: 2020-03-25 11:11:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 22:29:36 +0100, Animka napisał(a):

    > Był wywiad z dyrektorkiem tego szpitala. Twierdził, że maseczki i płyny
    > są w wystarczającej ilości. Może pracownikom żałuje i wydziela?

    Dziwnym trafem w poniedziałek około 14 szpital zamieścił na FB apel:

    "Podhalański Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Nowym Targu zwraca
    się z gorącą prośbą o przekazywanie, bądź też odsprzedaż na rzecz szpitala
    jednorazowego sprzętu ochrony osobistej - maseczek jednorazowego użytku
    oraz płynu do dezynfekcji"
    https://tvn24.pl/najnowsze/article4512890.ece/szpita
    l+nt.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 15. Data: 2020-03-25 14:45:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 11:11, Olin pisze:

> [...]
    > jednorazowego sprzętu ochrony osobistej - maseczek jednorazowego użytku

    Maseczki jednorazowego użytku. Tak sobie myślę, że jak upiorę to jedną,
    którą mam w domu to chyba nic jej się nie stanie i zarazki się wypiorą.

    --
    animka

  • 16. Data: 2020-03-25 22:02:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 14:45, Animka pisze:
    ,
    l+nt.jpg
    > Maseczki jednorazowego użytku. Tak sobie myślę, że jak upiorę to jedną,
    > którą mam w domu to chyba nic jej się nie stanie i zarazki się wypiorą.

    Zarazki, to nie wiem. Wirus zdycha podobno w temp. 60°C, więc należałoby
    to wziąć pod uwagę podczas prania.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-03-25 22:57:44
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > W dniu 25.03.2020 o 14:45, Animka pisze:
    > ,
    >>
    > Zarazki, to nie wiem. Wirus zdycha podobno w temp. 60°C, więc należałoby
    > to wziąć pod uwagę podczas prania.

    Podobno nie 60 st tylko 70 st. Uprałabym (ręcznie) w 70 st. Trochę
    pomoczyłaby się i woda przestygła trochę.
    Myślę, że to dobry sposob.
    Bylam dzisiaj w aptece po receptę i przy okazji zapytałam czy są
    maseczki. Pani powiedziała mi, że są, ale z kapturami. Pomyślałam: a na
    co mi kaptur. Mogłam z ciekawości zapytać o cenę, ale przez ten kaptur
    zapomniałam.

    --
    animka

  • 18. Data: 2020-03-26 07:58:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2020 o 22:57, Animka pisze:

    > Podobno nie 60 st tylko 70 st. Uprałabym (ręcznie) w 70 st. Trochę
    > pomoczyłaby się i woda przestygła trochę.

    Do piekarnika na 70 stopni i pół godziny (jak masz taki co taką temp
    utrzyma), jak nie to do słoika i słoik na 20 min do wrzącej wody (w
    sensie zakręcone na sucho w słoiku). Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo
    różne opinie słyszałem.

    No i pozostaje najprostsza - wirus "zdycha" po kilku dniach, więc
    maseczka do kwarantanny;) Problem w tym, że inny bakterii moze się na
    niej namnożyć (bo wirusy poza organizmem nosiciela się nie mnożą).

    Wie ktoś czy ozonowanie działa?

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-03-26 08:26:08
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.03.2020 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > utrzyma), jak nie to do słoika i słoik na 20 min do wrzącej wody (w
    > sensie zakręcone na sucho w słoiku). Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo

    Ale po kiego toruńskiego grzyba takie kombinacje?

    Wystarczy pewnie dobrze wyprać, tak jak przy myciu rąk mydłem
    (w 70 stopniach ktoś ręce myje?)- otoczkę lipidową wirusa szlag trafi.

    https://weglowy.blogspot.com/2020/03/koronawirus-myd
    o.html

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 20. Data: 2020-03-26 08:38:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 08:26, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Wystarczy pewnie dobrze wyprać, tak jak przy myciu rąk mydłem
    > (w 70 stopniach ktoś ręce myje?)- otoczkę lipidową wirusa szlag trafi.

    Ale i maseczkę po kilku razach też szlag trafi;)

    --
    Shrek