  • 1. Data: 2003-11-02 17:01:37
    Temat: prawa autorskie do dokumentow
    Od: "Adam Drzewiecki" <c...@N...gazeta.pl>

    witam,

    mam pytanie odnosnie kwesti legalnosci sprzedazy materialow ( plikow )
    sciagnietych z internetu ( np. w formacie pdf ).
    Chodzi mi mianowicie czy legalnym jest dodanie np. instrukcji obslugi np.
    zestaw komend linuxa ktory krazy po internecie ( licencja GNU ) do wlasnego
    oprogramowania ktore chce sprzedawac ? Co w przypadku kiedy posiadam plik .pdf
    gdzie nie jestesmy jednoznacznie stwierdzic czy jest GNU czy nie, oraz nie
    posiada zadnego wpisu typu Copyright, nie ma informacji o autorze itd. Czy
    moge taki plik ( powtarzam sciagniety z ogolnodostepnych serwisow
    internetowych ) dolaczyc do sprzedawanego przeze mnie oprogramowania jako
    dodatek ? czy dodanie zamiast tego pliku linku do niego cokolwiek zmieni wmysl
    prawa ?

    prosze o wyjasnienie tej zawilej sprawy...

    pozdrawiam
    Adam Drzewiecki