  • 1. Data: 2004-02-06 13:07:49
    Temat: prawa autorskie
    Od: "Rafał Michalski" <s...@w...krakow.pl>

    Witam

    Czy ktoś z szanownych grupowiszów jest w stanie podać mi w jakim zakresie
    ENCYKLOPEDIA FIZYKI jest właścicielem praw autorskich do swoich haseł?
    Jestem Fizykiem i pragnę zrozumieć, czy definicje encyklopedyczne oraz prawa
    fizyczne w tych definicjach zawarte nie mogą być powielane (są one w końcu
    prawdą ściśle określoną i ogólnie akceptowaną w środowisku) - jeśli nie, to
    czy wymagana zmaiana ich treści przy publikacjach może ograniczać się do
    interpunkcji i zmiany kolejnoiści zdań? Odpowiedzi na te pytania są dla mnie
    bardzo ważne z uwagi na nieuczciwe (moim zdaniem) jednostronne zerwanie
    umowy wydawcy ze mną jako autorem. Rzecz dotyczy ściśle określonych praw
    fizycznych z zakresu fizyki teoretycznej.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Rafał Michalski

  • 2. Data: 2004-02-06 13:24:08
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c003j9$3ta$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Rafał Michalski wrote:
    > Czy ktoś z szanownych grupowiszów jest w stanie podać mi w jakim zakresie
    > ENCYKLOPEDIA FIZYKI jest właścicielem praw autorskich do swoich haseł?

    W zakresie stylu i formy wypowiedzi, moim zdaniem (MZ).

> [...]
    > prawdą ściśle określoną i ogólnie akceptowaną w środowisku) - jeśli nie, to

    Mogą być powielane, tzn to co się rozumie pod pojęciem ogólnie
    dostępnej wiedzy (faktów).

    > czy wymagana zmaiana ich treści przy publikacjach może ograniczać się do

    Treści nie. Formy.

    > interpunkcji i zmiany kolejnoiści zdań? Odpowiedzi na te pytania są dla mnie

    MZ powyższe w przypadku ogólnym nie wystarczy. Musiałbyś to napisać "po
    swojemu". Parę haseł pewnie ujdzie, ale nie gdyby to miało być regułą.

    > bardzo ważne z uwagi na nieuczciwe (moim zdaniem) jednostronne zerwanie
    > umowy wydawcy ze mną jako autorem. Rzecz dotyczy ściśle określonych praw
    > fizycznych z zakresu fizyki teoretycznej.

    Jeśli zrobiłeś jak napisałeś, czyli tylko interpunkcja i zmiana kolejności
    zdań, to MZ miał powody.

    --
    Marcin, chemik