  • 1. Data: 2004-01-11 21:58:08
    Temat: pozwolenie na stary->nowy dom
    Od: "/ ja /" <w...@o...pl.nospam>

    Witam.
    Mam sąsiada, który chce postawić w miejscu starego domu nowy. Stary dom
    postawiony został w latach 70-tych i nie posiadał żadnych papierów. Sąsiad
    wykonał już inwentaryzację na stary dom (bez mojej zgody - podobno nie muszę
    się zgadzać gdy obiekt stoji już powyżej iluś tam lat) i palnuje teraz
    wyremontować ściany - co wiąże się z wejściem na moją działkę , ponieważ
    jego dom znajduje się 30 cm od granicy. Czy istnieje jakaś szansa, żeby mu w
    tym przeszkodzić?

  • 2. Data: 2004-01-11 23:29:15
    Temat: Re: pozwolenie na stary->nowy dom
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "/ ja /" <w...@o...pl.nospam> napisał w wiadomości

    A nie lepiej się dogadać? Oczywiście możesz go nie wpuszczać. Pewnie
    musiał by oddać sprawę do sądu. Myślę, że nawet by wygrał, choć znając
    szybkość naszego wymiaru sprawiedliwości, to inwestycja opóźni się o rok i
    będzie musiał zapłacić adwokatowi. Następnym razem on Cię nie wpuści, gdy
    będziesz chciał zrobić przewieszkę kablem telefonicznym ponad jego
    działką. Co Ci przeszkadza, ze on sobie te ściany wyremontuje?

    Aha, na wymianę ścian potrzebuje zezwolenia, takiego jak na budowę.

  • 3. Data: 2004-01-12 18:48:43
    Od: "/ ja /" <w...@o...pl.nospam>

    Nie zgodził się na setki moich próśb a teraz nawet nie chce pogadać, tylko
    wszystko załatwić sondownie.

  • 4. Data: 2004-01-12 23:28:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie zgodził się na setki moich próśb a teraz nawet nie chce pogadać,
    tylko
    > wszystko załatwić sondownie.

    Skoro go na to stać?

  • 5. Data: 2004-01-18 21:12:47
    Od: "Przemas" <p...@t...pl>

    Prędzej czy później będziesz go musiał wpuścić na teren - nakaże Ci to
    starosta i nie będzie musiał się wcale do sądu odwoływać.Jednak w myśl
    kodeksu cywilnego będzie on musiał naprawić szkody wyrządzone na twoim
    terenie ... może zasadzisz przy granicy jakieś extra rośliny?

    Jeśli klient chce remontować dom, to nie potrzebuje pozwolenia na budowę,
    jeżeli jednak zakres robót wykroczy poza definicję remontu (patrz Prawo
    Budowlane) wtedy będzie wymagał pozwolenia na budowę - w 90% polskich
    terenów nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, konieczna będzie więc
    procedura wydania decyzji o warunkach zabudowy - i tutaj już Ty jako sąsiad
    masz pole do popisu.. W zależności od zakresu robót, może być konieczność
    wystąpienia o odstępstwo od warunk`ow technicznych do odpowiedniego
    ministra - wtedy bez Twojej zgody operacja może sie nie powieść.

    Generalnie, jeżeli sąsiad jest kiep i na 100% nie można się z nim dogadać,
    wtedy należy poczekac na jakąkolwiek niezgodność z prawem budowlanym i
    zgłosić to do odpowiedniego Inspektora Nadzoru Budowlanego - starostwo?