    From: "Marcin Bukowski" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: postepowanie wyjasniajace wobec nieletniego
    Date: Wed, 24 Sep 2003 19:56:06 +0200

    Witam wszystkich!
    Zdarzyła mi się nieprzyjemna sprawa: mój 15-letni syn został zatrzymany
    przez Straż Miejską przy okazji próby wypiciu wina w miejscu publicznym (z
    kilkoma kolegami z klasy). Czyn ten naturalnie potępiam. Nie jesteśmy
    rodziną patologiczną. Obydwoje z żoną pracujemy i staramy się wychowywać
    dzieci jak najlepiej (zresztą mamy już dwóch pełnoletnich synów).
    Występek naszego najmłodszego zaliczyć musimy do wybryków młodości.
    Dziwi nas niezmiernie postanowienie policji, która skierowała sprawę do sądu
    rodzinnego (postępowanie wyjaśniające) "celem ustalenia stopnia
    demoralizacji nieletniego oraz celowości zastosowania wobec niego środków
    wychowawczych". Jako okoliczności świadczące o demoralizacji otrzymaliśmy w
    wezwaniu do sądu "naruszenie zasad porządku prawnego i używania alkoholu".
    Jesteśmy przerażeni (wg nas) wyolbrzymieniem sprawy. Jakie nas mogą spotkać
    konsekwencje?
    Co dalej robić (oprócz pójścia na rozprawę) ?

    Z góry dziękujemy za wszelką pomoc.