  • 1. Data: 2002-03-21 09:56:20
    Temat: pomozcie mi wybrac!!!!!!prosze!
    Od: "HEFHE" <b...@i...pl>

    Potrzebuje odpowiedzi tak na chlopski rozum:) DZIEKI:
    Mam byc przedstawicielem pewnej firmy, jednak nie mam wlasnej dzialalnosci
    gospodarczej i nie wiem jaki typ umowy wybrac? Chodzi o to zeby zadna ze
    stron nie musiala placic ZUS-u. Mam wybrac np. umowe agencyjna, albo o
    dzielo? Jakie sa ich plusy, jakie minusy?
    Prosze o odp i pomoc :)

  • 2. Data: 2002-03-21 16:41:43
    Temat: Re: pomozcie mi wybrac!!!!!!prosze!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    Umowa o dzieło -regulują przepisy kc art.627 podpisując taką umowę
    zobowiązujesz sie do wykonania oznaczonego dzieła, zamawiajacy do zapłaty
    wynagrodzenia. Zobowiązanie sie do bezpłatnego wykonania dzieła mają już
    zastosowanie przepisy o umowie zleceniu .
    Czyli krótko mówiąc jest to umowa o dzieło jest umową rezultatu,której
    przedmiotem jest np. przepisanie teksu na maszynie ,namalowanie obrazu itp.
    Czyli w umowie powinno się określić wysokośc wynagrodzenia bądź sposób jego
    ustalenia tzn. np. wynagrodzenie kosztorysowe albo ryczałtowe.Osoba ,która
    podpisuje taką umowę jest zobowiązana do wykonania i ponosi odp. za jakość
    wykonania. Chociaż osobiście nie musi tego wykonywać jednak obowiązek taki
    może wynikać z umowy o dzieło albo charakteru dzieła. Gdy wykonasz dzieło
    przekazujesz je zamawiającemu ,który musi to odebrać i zapłacić
    wynagrodzenie . Jeśli jednak zamawiajacy stawiał jakieś przeszkody w
    wykonaniu to w myśl .art. 639 kc tak musi zapłacić wynagrodzenie.Czyli przy
    umowie o dzieło otrzymujesz wynagrodzenie za wykonaną pracę ( wykonanie
    dzieła) .Jesli to nie wynika z umowy to przyjmujący nie musi dzieła
    wykonywać osobiście.Taką umowę można zawrzeć również z osobą prawną.

    Umowa agencyjna - to art 758 par. 1 kpc zawierając taką umowę zobowiązujesz
    się za wynagrodzeniem (prowizją) do pośredniczenia w zawieraniu umów
    określonego rodzaju na rzecz dającego ci takie zlecenie albo gdy da ci
    umocowanie do zawierania umów w jego imieniu .Obowiązkiem pośrednika
    (agenta) jest działanie w interesie zleceniodawcy ,któremu umożliwiasz
    zawieranie umów z osobami trzecimi , twoje działanie może polegać na
    wyszukiwaniu kontrahentów, nakłaniania do zawarcia umowy ze zleceniodawcą
    itp. Jeśli zostaniesz umocowany w jego imieniu do działania ,to musisz
    wykazać sie dużą samodzielnościa ,niezależnością , lojalnością wobec
    zleceniodawcy , w takiej umowie może być zamieszczona klauzula zakazująca
    prowadzenie działalności konkurencyjnej. Jest to umowa odpłatna - art. 761
    par. 1 kc. ( jest to prowizja bądz okręslona taryfa) A też można przyjąc
    stałą kwotę plus prowizję .
    Art. 761 par. 2kc mówi o roszczeniu związanym z wypłatą prowizji . W
    przypadku wykonywania umowy etapami. Ryzyko braku dochodów spoczywa na
    agencie , jest w twoim interesie dobrze działać .

  • 3. Data: 2002-03-21 22:04:03
    Od: "HEFHE" <b...@i...pl>

    Dzieki wielkie:)