  • 1. Data: 2004-12-11 19:03:39
    Temat: pobicie i odszkodowanie
    Od: "daxad7" <d...@o...pl>

    CzeZostalem pobity na dyskotece i zalozylem sprawe dla kolesia, niedlugo
    jest rozprawa i czy moge jakos ubiegac sie o kase od niego bo mialem zlamany
    nos i kosc policzkowa, a moze lepiej wynajac adwokata na ta jedna sprawe,
    moze on "wyludzi" kase od oskarzonego.
    Czy to wogole jest mozliwe czy nici z tego zeby zdobyc iles tam zlotych?

  • 2. Data: 2004-12-11 19:34:23
    Temat: Re: pobicie i odszkodowanie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy to wogole jest mozliwe czy nici z tego zeby zdobyc iles tam zlotych?

    Jesli byla sprawa karna, to jednoczesnie mozesz zlozyc wniosek o
    odszkodowanie i takie tam .... sad przy tej okazji moze ci je przyznac.
    Nie trzeba do tego osobnego postepowania i rozpraw. Mozesz sie wiec
    obejsc bez adwokata.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-12-11 20:17:09
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    Zgadzam się z przedmowcą. dodam jednak, iż powództwo cywilne, o kt. mowa
    należy wytoczyć do czasu odczytania aktu oskarżenia przez prokuratora na
    rozprawie-czyli do tej chwili mozesz skutecznie, w ramach procesu karnego,
    domagać się kasy odpowiedniej wg. Twojej oceny.
    pozdr.

  • 4. Data: 2004-12-11 20:24:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "daxad7" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    W chwili, gdy prokurator przesyła do sądu akt oskarżenia, jako pokrzywdzony
    dostałeś (powinieneś) zawiadomienie o tym. Tam jest pouczenie. Trzeba złożyć
    pozew. możesz go sam napisać, możesz zlecić to adwokatowi. Jeśli gość jest
    wypłacalny, to koszty adwokata pokryje. Z tym, że często warto najpierw
    zwrócić się do niego z propozycją, ze jak zapłaci ileś tam, to odstąpisz od
    roszczeń cywilnych. Tak naprawdę, to o wiele więcej da się od niego
    wytargować po dobroci przed procesem, gdy jest wystraszony, niż później
    walcząc za pośrednictwem komornika.

  • 5. Data: 2004-12-11 21:01:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    yonetta wrote:

> [...]
    > rozprawie-czyli do tej chwili mozesz skutecznie, w ramach procesu karnego,
    > domagać się kasy odpowiedniej wg. Twojej oceny.

    MZ przedmówca pisał raczej o złożeniu wniosku o nałożenie obowiązku
    naprawienia szkody, a więc pokrzywdzony ma czas do zakończenia swojego
    przesłuchania.

    KG

  • 6. Data: 2004-12-11 21:33:27
    Od: "daxad7" <d...@o...pl>

> [...]
    > roszczeń cywilnych. Tak naprawdę, to o wiele więcej da się od niego
    > wytargować po dobroci przed procesem, gdy jest wystraszony, niż później

    Moze mi ktos to na email wyjasnoc dokladnie czyli co i jak jakie papiery
    gdzie zlozyc itp. itd.
    Pozatym zlozylewm w szkole(chodze do szkoly) wniosek o odszkodowanie, lekarz
    powiedzial mi zeby tak zrobic, czy to ma cos do rzeczy?
    Ile mozna zaproponowac wlasnie za zlamanie nosa i kosci policzkowej, wasze
    propozycje....

  • 7. Data: 2004-12-11 23:15:54
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    > MZ przedmówca pisał raczej o złożeniu wniosku o nałożenie obowiązku
    > naprawienia szkody, a więc pokrzywdzony ma czas do zakończenia swojego
    > przesłuchania.

    oczywiście masz rację uciekło mi wyrażenie które dookreśla drugą z
    przewidzianych instytucji "..., iz powództwo cywilne o kt. mowa w art. 62
    k.p.k. należy wytoczyć..." pozdr.

  • 8. Data: 2004-12-11 23:33:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Moze mi ktos to na email wyjasnoc dokladnie czyli co i jak jakie papiery
    > gdzie zlozyc itp. itd.

    A na grupie nie mozna?

    > Pozatym zlozylewm w szkole(chodze do szkoly) wniosek o odszkodowanie,
    lekarz
    > powiedzial mi zeby tak zrobic, czy to ma cos do rzeczy?

    To ubezpieczenie NW. Akurat ze sprawą karną ma luźny związek.

    > Ile mozna zaproponowac wlasnie za zlamanie nosa i kosci policzkowej, wasze
    > propozycje....

    Pytanie z gatunku wyceny dzieła sztuki. Zaproponuj tyle, ile gość będzie w
    stanie zapłacić. A ta kwota silnie zależy od tego, kto to jest. Jeśli jakiś
    dres bez majątku, to raczej się nie dogadacie. Ma świadomość, że i tak nie
    masz z czego windykować, a na obniżeniu wyroku mu nie zależy.

  • 9. Data: 2004-12-12 09:13:58
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > To ubezpieczenie NW. Akurat ze spraw? karn? ma luĽny zwi?zek.

    A jesli sie przyzna w sądzie, ze wzial kase z NW, to czy sedzia nie
    wezmie tego pod uwage przyznajac odszkodowanie za pobicie ?

  • 10. Data: 2004-12-12 14:23:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jesli sie przyzna w sądzie, ze wzial kase z NW, to czy sedzia nie
    > wezmie tego pod uwage przyznajac odszkodowanie za pobicie ?

    Nie mam zielonego pojęcia, czy nie weźmie. Na moje rozeznanie nie powinien.
    Taż to były jego pieniądze i jego ubezpieczenie. Czy to, że ktoś się wysoko
    ubezpieczył ma być wystarczającym powodem, by można go było pobić czy
    okraść? Ale sąd jest niezawisły.