  • 11. Data: 2003-07-18 12:29:20
    Temat: Re: picie alkoholu w pracy
    Od: w...@p...onet.pl

    > Picie w pracy jest zabronione. Przychodzenie w stanie nietrzeźwym też może
    > pociągnąć z soba pewne konsekwencje. No a jeśli pracownik ma wydane przez
    > lekarza zaświadczenie, że jest alkoholikiem, a pracodawca zgodzil się go
    > zatrudnić?

    Czy pijesz w robocie, czy przychodzisz juz nawalony to nie ma znaczenia.
    To nie chodzi o zaświadczenie, tylko o ewentualne udowodnienie swojej choroby
    (prawdą jest jednak że orzeczenie lekarkskie sprawę w zsadzie rozwiązuje).
    Bycie alkoholikiem nie zwalnia Cię od obowiązku zachowania trzeźwości w
    robocie, tyle tylko że wybronisz się przed art. 52 kp. bo nie ma Twojej winy
    (tak mówiąc w skrócie). Wypowiedzenie natomiast masz jak w banku.

    Paweł

  • 12. Data: 2003-07-18 12:37:44
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Kudlaty wrote:

    > Nie wiem jak to jest w pracy, ale coś mi się chyb aobiło o uszy że podczas
    > kontroli pojazdu mogą na siłe zbadać krew. (być może się mylę :))

    Sila raczej ciezko i musza dowiesc do laboratorium pobierajacego krew.
    Nie moga tego robic na ulicy.

    wer

  • 13. Data: 2003-07-18 13:58:05
    Od: m...@o...pl

    > w razie odmiennej opinii - ja równiez

    Nie zauważyłem zebyśmy mieli odmienne opinie. Rozszerzasz pytanie. Gość nie
    pyta na podstawie konkretnego przypadku tylko rzucił ogólny problem. Na takim
    poziomie ogólności nie możesz kategorycznie stwierdzać że nie powienien sie
    poddawać badaniu. Ponadto nigdzie nie pisałem że poddanie się badaniu (czy to
    krwi czy alkomatem) jest obowiązkiem pracownika - jako że to poruszasz to jedna
    uwaga w konkretnej sprawie będzie to jeszcze zależeć od regulaminu pracy czy
    warunków umowy o pracę.

    I jeszcze jedno możemy oczywiście rozpatrywać teraz konkretne sytuacje jednak
    nie zmieni to faktu że gdyby doszło do sprawy przed sądem (zakładam że
    pracownik był nietrzeźwy i stąd sugestia pracodawcy poddania go badaniu) to
    pracownik który był trzeźwy (znowu moje założenie) pozbawia się argumentu na
    swoją rzecz. Jeżli był nietrzeźwy naraża się na zarzut że "mógł udowodnić iż
    nie naruszył obowiązku trzeźwości w miejscu pracy".

    Jeszcze raz podkreślam nie można kategorycznie czegoś stwierdzić możesz podać
    gościowi który o to pytał namiary na orzeczenia czy też przedstawić jakiś
    przykład, ewentualnie jak sądy do tego podchodzą.

    Pozdrawiam Martens

  • 14. Data: 2003-07-19 18:18:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Janet napisał:

    > Pracodawca moze go zwolnic a pracownik pozniej bedzie musial dowiesc ze byl
    > trzezwy. Pracodawca wezwie policje spisza protokol i po sprawie - pracownik
    > sam sobie sznur zawiesi i wykona egzekucje.

    Nie do obronienia przed każdym sądem - a gdzie zasada domniemania
    niewinności oskarżonego [obowiązująca w naszym prawie]. Tylko większość
    pracowników nie wie, że to pracodawca MUSI im udowodnić, że byli pijani.

    Flyer